Undeva, cândva… Oblio
https://www.ziarulmetropolis.ro/undeva-candva-oblio/

“The Point”, “Oblio” pe stil vechi, pentru cei care urmăreau programele tv şi pe vremea răposatului, este un film de animaţie, creat după o idee a lui Harry Nilsson, un cantautor american de succes din anii ’70.

Un articol de |6 noiembrie 2018

Difuzat în premieră pe 2 februarie 1971 pe postul ABC, in cadrul seriei antologice săptămânale ABC Movie of the Week, “The Point”,  “Oblio” cum ar veni,  începe ca o poveste pe care un tată o spune băiețelului său, în timp ce acesta privește un televizor pe care se derulează acțiunea.

The Point este, așadar,  o fabulă care îl are ca personaj principal pe Oblio, un băiețel ce trăiește într-un tărâm fantastic, Land of Point, unde toate lucrurile au un vârf. Jocul de cuvinte din limba engleză este, din păcate, intraductibil, cuvantul point (aici cu sensul de vârf) înseamnă în limba engleza și… “rost”. Micul Oblio s-a născut insa cu un defect, fiind singurul locuitor al ținutului ce are capul rotund, nu țuguiat, fapt pentru care  concetățenii săi îl consideră un individ pointless (fără vârf).

Pentru a arăta și el ca toți ceilalți copii din Land Of Point, părinții lui Oblio i-au făcut cadou o căciulă cu vârf ascuțit. În urma unui conflict cu fiul Contelui, Oblio va fi izgonit din comunitatea oamenilor cu capul țuguiat.

Alungat și surghiunit în Pointless Forest (Pădurea fără rost), împreuna cu prietenul său de nădejde (cățelul Arrow – Săgeată), Oblio va trece prin mai multe peripeții de-a lungul călătoriei sale prin pădure. Întâlnirile sale cu personaje stranii dar pilduitoare, îl fac pe Oblio să înțeleagă că toate lucrurile din lume au un vârf / rost. Întors în Land Of Point, Oblio le va explica oamenilor revelația pe care a avut-o.

Cele 17 melodii de pe coloana sonoră a filmului, semnată de Harry Nilsson, au apărut pe albumul The Point, în martie 1971.

Foto: Oblio / The Point – facebook

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.