Zilele Filmului German vin la București între 21 și 27 noiembrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/zilele-filmului-german-vin-la-bucuresti-intre-21-si-27-noiembrie/

Cele mai noi producţii germane vin la Bucureşti la cea de-a 14-a ediţie a ZILELOR FILMULUI GERMAN. Organizat de Goethe-Institut, evenimentul va avea loc între 21 şi 27 noiembrie la Bucureşti şi va fi găzduit, pentru al doilea an consecutiv, de Cinema Elvire Popesco din cadrul Institutului Francez.

Un articol de Liliana Matei|4 noiembrie 2019

Ediția de anul acesta vine cu 7 zile de film german în care vom vedea 12 titluri regizate, în egală măsură, de 6 regizori și 6 regizoare; egalitate totală, pur întâmplătoare așa cum ne mărturisește Andrei Șendrea – selecționerul de anul acesta. Andrei este scenarist și critic de film, a absolvit UNATC în 2015 și de atunci a lucrat pentru diferite publicații din presa scrisă dar și în televiziune.

„Avem o ediție eclectică, dar nu una în care am căutat să satisfac toate gusturile, cât mai degrabă una în care am încercat să mă apropii de un spectator ideal. Un spectator pe care să-l conving (filmul să-l convingă) să revină la ZFG în fiecare seară pentru a primi ceva nou, nu o altă variantă a unei teme favorite. Un spectator pasionat de film, sau măcar destul de curios, pe care filmul să îl agațe doar prin mijloacele cinematografice. Nu printr-o ‘poveste adevărată’ (deși avem și din acestea), nu printr-o temă socială la modă (există și asta), nu prin strălucirea premiilor de la Berlinală (bifat și aici)”, spune Andrei Șendrea.

Filmul de deschidere #ZFG14 este Systemsprenger | Copilul-problemă (foto), propunerea Germaniei la Premiile Oscar în 2020. Filmul regizat de Nora Fingscheidt a avut premiera internațională în competiția de anul acesta de la Berlin unde a fost distins cu Ursul de Argint – Premiul Alfred Bauer. De atunci a adunat un număr important de premii la festivalurile de film europene.

Bernadette sau Beni, cum dorește să i se spună, o fată delicată, dar plină de energie, este ceea ce se numește un copil-problemă (systemcrasher). Așa li se spune copiilor cu predispoziție de a încălca radical orice regulă și de a nega cu consecvență orice structură, copii care ajung să străbată pas cu pas toate filtrele sistemului german de protecție a copiilor și adolescenților. Fetița de nouă ani reușește să scape rapid din orice loc în care sistemul o plasează. Pentru că exact asta își dorește – să se întoarcă cât mai repede la mama ei, o femeie copleșită de imprevizibilitatea propriei fiice.


Pe Beni o puteți vedea și pe vizualul #ZFG de anul acesta care, ca de fiecare dată folosește o paletă de culori care să celebreze bucuria pe care ne-o oferă arta cinematografică.

„Sunt mândră să fi ajuns la cea de-a 14 ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN. Ați spune că e ușor după atâția ani însă, de fiecare dată, apar alte și alte dificultăți. Mă bucur însă că, cel puțin până acum, am reușit să găsim soluții și că prezența în număr mare a publicului la proiecțiile noastre ne confirmă de fiecare dată necesitatea acestui eveniment” – Marina Neacșu, Coordonator Proiecte Culturale Goethe-Institut.

Întregul program al #ZFG14 este disponibil aici, de unde puteți deja achiziționa bilete.

Continuând obiceiul început anul trecut, am ascuns în oraș 14 plicuri cu bilete la film. Fiecare plic conține câte două bilete la un film din program, tot ce trebuie să faceți este să le găsiți și să le deschideți. Le veți recunoaște ușor, sunt galbene și sunt personalizate cu vizualul de anul acesta. Pentru indicii vă invităm să urmăriți pagina de Facebook a evenimentului.

Cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN este organizată de Goethe-Institut și se va desfășura la Cinema Elvire Popesco din București între 21 și 27 noiembrie.

Goethe-Institut este o instituţie culturală care promovează cultura Republicii Federale Germania pe plan mondial. Prin informaţii despre viaţa culturală, socială şi politică prezintă un tablou vast al realităţii germane. ZILELE FILMULUI GERMAN este unul dintre programele culturale cu tradiție pe care le desfășoară în România.

Parteneri media: Radio Guerrilla, Cinemagia, Agerpress, Zile și Nopți, Cinemap, Ziarul Metropolis, The Institute, Librăriile Cărturești, AARC – All About Romanian Cinema, MovieNews, CineGhid, CineFan, Munteanu, Radio România Cultural, Film Menu, LiterNet.

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.