BIEFF aduce câştigătorul Leopardului de Aur
http://www.ziarulmetropolis.ro/bieff-aduce-castigatorul-leopardului-de-aur/

Competiţia Internaţională BIEFF (11-15 decembrie) reuneşte unele dintre cele mai inovatoare scurtmetraje din zona cinemaului experimental şi a artei vizuale, printre care şi The Mass of Men, câştigător al Leopardului de Aur pentru scurtmetraj la Locarno.

Un articol de Corina Vladov|1 Noiembrie 2013

Competiţia Internaţională BIEFF (11-15 decembrie) reuneşte unele dintre cele mai inovatoare scurtmetraje din zona cinemaului experimental şi a artei vizuale, printre care şi The Mass of Men, câştigător al Leopardului de Aur pentru scurtmetraj la Locarno.

„Ne bucurăm că putem aduce la București aceste filme cu totul speciale, care deschid noi și tulburătoare perspective asupra condiţiei umane şi au un curaj remarcabil de a experimenta, atât la nivel conceptual, cât şi ca limbaj cinematografic“, spune curatorul Programului Internaţional BIEFF 2013, Adina Pintilie.

Câștigător al Leopardului de Aur pentru scurtmetraj la Locarno, THE MASS OF MEN se inspiră din protestele din Londra din 2011, izbucniri ale furiei colective ca reacție la tensiunile economice și politice din Marea Britanie.

Povestea îl urmăreşte pe Richard, un bărbat de 55 de ani rămas fără slujbă, care întârzie la întâlnirea cu asistentul de șomaj, acest fapt având consecinţe dezastruoase pentru el. Dacă iniţial suntem tentați, în mod reflex, să judecăm cu duritate protagoniștii, THE MASS OF MEN ne schimbă ulterior perspectiva asupra incidentului, punând în discuție însăși ideea de moralitate.

Relativizând noțiunile de bine și de rău, filmul vorbește, la un nivel mai profund, despre paradoxurile naturii umane, care ies la iveală în momente de criză, despre frică, lașitate, disperare și mânie.

Tot de la Locarno, BIEFF aduce, în premieră în România, și alte câteva titluri impresionante.

Un fantasy haute couture suprarealist, purtând semnătura inconfundabilă a autoarei filmului ATTENBERG, THE CAPSULE este o fascinantă explorare alegorică a „misterului feminin”.

Cu ecouri din Jan Švankmajer, Pina Bausch și Maya Deren, filmul urmăreşte povestea unei matroane gotice şi a celor şapte tinere discipole, iniţiate în esenţa feminităţii printr-un danse macabre ritualic. O joacă inteligentă cu convenţiile filmului de gen (horror, melodramă, fetish cinema), această seducătoare privire asupra naturii feminine combină ingenios animaţia, coregrafia şi live-action-ul, într-un dialog incitant între cinema, modă şi arta vizuală.

Filmul a sedus publicul unui număr impresionant de festivaluri prestigioase precum Toronto, Sundance, BFI London, Thessaloniki și multe altele.

cp42

Un captivant dialog între memoria colectivă și cea indiviuală, THE KING’S BODY, prezentat în premieră la Locarno 2013, oferă o perspectivă inedită asupra istoriei.

Sub pretextul unui casting, 24 bărbați cu fizic atletic sunt invitați să-și etaleze corpul în fața camerei, să citească fragmente de cronici despre faptele eroice ale primului rege al Portugaliei și să vorbească despre istorie, în vreme ce în spatele lor se derulează pe un ecran imagini ale statuii impunătoare a legendarului monarh.

Citiți și: Câştigătorul Leului de Aur la Veneţia 2012, PIETA de Kim Ki-duk, în deschiderea Festivalului Internaţional de Film Experimental BIEFF

„În scurt timp, pe măsură ce bărbaţii încep să povestească despre propria viaţă, revizitarea trecutului devine un portret viu al vremurilor actuale. Contrastul ironic dintre eroismul legendelor și realitatea acestor bărbați puternici, și totuși atât de vulnerabili, emoționează și ridică tulburătoare întrebări despre relația dintre istoria obiectivă și cea personală“. (Adam Cook, Cinemascope)

Câștigător al The Film und Video Untertitelung Prize la Locarno, cu un concept inovator și de o mare forță emoțională, AS THE FLAMES ROSE creează o paralelă între incendierea Lisabonei și sfârșitul unei relații de dragoste. În vreme ce orașul dispare în flăcări, un bărbat (interpretat de carismaticul João Pedro Rodrigues) primește un telefon neașteptat și scântei din trecutul său pătrund în dormitor, sufocându-i prezentul.

Cu influențe asumate din melodramă și expresionism, într-un mix surprinzător de ficțiune și documentar, filmul creează o relație cu totul specială între corpul uman și spațiu, printr-o mizanscenă elaborată și prin remarcabila utilizare a clarobscur-ului și a proiecției. Autorul reușește astfel, într-un singur spațiu, cu un singur personaj, să creeze o întreagă lume interioară, pereții camerei, obiectele și pielea devenind pânza pe care prind viață profunde emoții umane.

INFO

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc în perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio și Cinema Elvira Popescu.

24
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Danny Boyle ţinteşte resursele de nostalgie după tinereţe ale spectatorilor, cu „T2 Trainspotting”, reîntâlnirea a patru personaje celebre după 20 de ani. În schimb, „Copacul cu poveşti”, de spaniolul J.A. Bayona, este o melodramă care evadează din când în când în fantastic, însă fără o mare îndrăzneală.

23
/02
/17

„Bacalaureat” (regia Cristian Mungiu)”, „Câini” (regia Bogdan Mirică), „Două lozuri” (regia Paul Negoescu), „Inimi cicatrizate” (regia Radu Jude) și „Sieranevada” (regia Cristi Puiu) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo 2017 la categoria „Cel mai bun film”.

22
/02
/17

Cele mai bune filme de peste an vin în 2017 la Festivalul Internațional de Film Transilvania, a cărui ediție cu numărul 16 va avea loc între 2 și 11 iunie. Premiate în marile festivaluri sau incluse în topurile de sfârșit de an ale criticilor, primele titluri anunțate din programul festivalului prefigurează o selecție eclectică, din care nu vor lipsi filme ce abordează teme fierbinți ale momentului - politică, religie, societate - , dar și filme de gen cu cârlig la marele public.

20
/02
/17

Asociația pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie - iunie 2017 cea de-a 4-a ediție a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunțate proiecții la Brașov, Cluj-Napoca, Timișoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad și Vălenii de Munte.

20
/02
/17

Ca o invitație la reflecție și empatie, BIEFF supune dezbaterii ideile preconcepute legate de corpul uman – de prezentarea, reprezentarea și auto-reprezentarea lui – atrăgând atenția asupra complexelor implicații socio-politice ale identității. Popularele programe tematice dedicate corpului și performance-ului revin și anul acesta la BIEFF între 28 martie și 2 aprilie.

20
/02
/17

„Întotdeauna mi-am dorit să fiu o persoană mai bună ziua următoare decât am fost cu o zi în urmă.” – Sidney Poitier . Actorul din „Guess Who's Coming to Dinner” / Ghici cine vine la cină (1967) este primul artist de culoare distins cu un premiu Oscar. S-a născut la 20 februarie 1927, în timpul unei călătorii pe mare, pe care o făceau părinții săi dinspre insula natală, Cat Island, Bahamas către Miami, Florida, unde mergeau să vândă produsele de la fermă.

19
/02
/17

Singurul film românesc aflat anul acesta în competiţia oficială a celei de-a 67-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin, lungmetrajul ,,Ana, mon amour”, regizat de Călin Peter Netzer, a primit sâmbătă seara premiul ,,Ursul de Argint” pentru ,,Contribuţie Artistică Deosebită în Cinematografie”, distincţie acordată Danei Bunescu pentru montajul filmului.

17
/02
/17

CRONICĂ DE FILM Inspirat dintr-un roman de autoficţiune al lui Cezar Paul-Bădescu, „Ana, mon amour”, noul film al lui Călin Peter Netzer, prezentat în Competiţia Festivalului de la Berlin, încearcă să reia reţeta stilistică de mare succes din „Poziţia copilului”, însă rezultatul este modest.

17
/02
/17

În această seară, echipa filmului ,,Ana, mon amour”, în frunte cu regizorul Călin Peter Netzer, actorii Diana Cavallioti şi Mircea Postelnicu, producătoarea Oana Iancu şi directorul de imagine Andrei Butică, a păşit pe covorul roşu al Festivalului Internaţional de Film de la Berlin. Filmul, care a rulat în premieră mondială la Berlinale Palast, de la ora 19.00, va putea fi vizionat pe marile ecrane din România cu începere din 3 martie.

17
/02
/17

DaKINO 26 demarează miercuri, 1 martie 2017, la Cinema PRO, cu proiecția în premieră în România a filmului Manchester by The Sea (6 nominalizări la Premiile Oscar 2017), cu Casey Affleck și Michelle Williams în rolurile principale. Festivalul Internațional de Film DaKINO, ediția a 26-a, va avea loc în perioada 1-5 martie 2017 la Cinema Pro, Studioul Horia Bernea — Cinema Muzeul Țăranului și ARCUB.

17
/02
/17

Regizorul finlandez Aki Kaurismaki a anunțat joi, în cadrul Festivalului de Film de la Berlin, că a decis să renunțe la activitatea cinematografică. Apreciatul cineast are șanse mari să obțină Ursul de Aur cu pelicula sa din competiție, pelicula ''The Other Side of Hope''. ''Sunt obosit. Vreau să încep să îmi trăiesc viața mea, în sfârșit'', a explicat regizorul de 59 de ani.

16
/02
/17

Disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, "Fraţii Dabija", în regia lui Cătălin Drăghici, este un documentar experiment de o oră prezentat prima dată în 2015 în câteva festivaluri (Montreal, Astra Sibiu).

13
/02
/17

"La La Land" a ieșit triumfător duminică seara la cea de a 70-a ediție a premiilor Academiei britanice de film, primind nu mai puțin de cinci trofee din cele 11 la care a fost nominalizat. Musicalul american a primit premiile BAFTA pentru cel mai bun film, cea mai bună regie, cea mai bună actriță în rol principal, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună imagine.

13
/02
/17

Majoritatea românilor (regizori, producători, actori, selecționeri de festival) veniți la Festivalul de Film de la Berlin au participat, duminică seara, la un protest pe covorul roșu, obținut prin amabilitatea organizatorilor festivalului, care le-a acordat un minut înaintea ultimei proiecții din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).

11
/02
/17

Zeci de persoane, prieteni, admiratori, colegi, studenți și oameni simpli i-au adus un ultim omagiu regizorului Radu Gabrea, sâmbătă, la Teatrul Nottara. Sicriul cu trupul neînsuflețit al artistului a părăsit Teatrul Nottara la ora 16,30, în aplauzele celor care au dorit să-și ia adio de la cel pe care l-au iubit și admirat. Radu Gabrea a murit joi la vârsta de 79 de ani.

10
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. „Secvențe” (1982), de Alexandru Tatos, un film unic în cinematografia română. Un film polemic. Un sclipitor manifest cinematografic, deopotrivă intelectualist și emoționant. O capodoperă.

Page 1 of 16412345...102030...Last »