Maria Dinulescu: ,,Trăiesc visul meu american”
http://www.ziarulmetropolis.ro/maria-dinulescu-traiesc-visul-meu-american/

Actriţa Maria Dinulescu a declarat, marţi, la un eveniment organizat la Institutul Cultural Român, că nu şi-a dorit succes şi nu-l doreşte în continuare şi a afirmat că, dacă primeşte o audiţie şi trebuie să lucreze la ea, este ,,cea mai fericită”, precizând că trăieşte ,,visul ei american”.

Un articol de Liliana Matei|30 Iulie 2014

La evenimentul organizat, marţi, la Institutul Cultural Român (ICR) din Capitală au participat Liviu Jicman, vicepreşedinte ICR, Roxana Călinescu, iniţiatoarea proiectului, Florina Pînzaru, specialist în marketing şi management strategic, şi Denissa Scutaru, expert PR.

“O să vă spun un lucru pe care nu l-am spus niciodată în presă. (…) Nu mai eram pe val. Asta nu ajunsese deja în media, dar nu mai făceam filme de un an, un an şi jumătate (la momentul în care a plecat din România, n.r.) şi nici nu mai puteam altceva. Am simţit că este momentul, din punct de vedere marketing pentru mine şi pentru ţară, să plec, nu că nu mai mă vrea lumea, ci când simt că lucrurile nu se mai întâmplă. De ce nu te mai vrea lumea? Nu pentru că eşti slab, nu pentru că nu mai eşti talentat, nu pentru că nu mai eşti muncitor, ci pur şi simplu eşti un produs care, la un moment dat, se uzează din punct de vedere business. (…) Şi vin alţi oameni, trebuie să vină alţi oameni şi sunt alte interese. Şi imaginea ta se uzează. Ăsta a fost unul dintre lucruri şi după aceea (…) am vrut să simt ce este industria de film. La noi nu este industrie de film, la noi a fost o experienţă artistică, cea mai dorită de către toţi oamenii de cinema din lume, dar nu ştiam ce înseamnă să fii într-o fabrică de film. Şi de asta am plecat. Nu ştiam pe nimeni. Aveam un singur contact în Los Angeles”, a spus Maria Dinulescu, marţi, la întâlnirea cu publicul organizată la sediul ICR.

De asemenea, Maria Dinulescu a vorbit despre fotografiile de casting, afirmând că acestea sunt foarte importante, iar americanii apreciază naturaleţea. Arătând o fotografie alb-negru, actriţa a precizat că o astfel de imagine nu vinde, “oamenii vând în culori”. “Că sunt reclame, că sunt filme, nu contează. Trăim într-o eră a culorilor. Ei trebuie să vadă ce vei vinde tu”, a completat aceasta.

Maria Dinulescu a mai spus că fotografia de casting trebuie să fie foarte vie şi să nu aibă “pic de machiaj”. “Când te duci la audiţie, nu ai voie să vii îmbrăcat în personaj, nu ai voie să porţi niciun fel de machiaj, fetele vin cu nişte ghetuţe, blugi şi un tricou simplu. Nu ai voie să vii cu nimic altceva. De ce? Pentru că pe ei îi interesează ca tu să fii personajul. Asta e un cuţit adânc înfipt în inimă pentru un actor, pentru că tu te pregăteşti patru ani de zile şi multe alte workshop-uri după în care vrei să te joci, vrei să descoperi mai mult din tine, vrei să oferi mai mult, mai divers. În Los Angeles nu se întâmplă acest lucru, eşti personajul sau nu eşti personajul”, a mai spus aceasta.

Pe de altă parte, Maria Dinulescu a precizat că, în Statele Unite ale Americii, actorul est-european înseamnă “actorul vorbitor de limbă rusă”. “Nu fac diferenţa. Poţi juca în trei roluri. În cazul fetelor: prostituată, spion sau iubită de mafiot rus. Niciunul dintre aceste roluri nu este personajul principal, este personaj de susţinere, dacă eşti foarte norocos, sau eşti doar un personaj care apare la un moment dat şi moare curând. Asta înseamnă foarte puţine zile de filmare, înseamnă că nu construieşti o carieră”, a mai spus actriţa.

Totodată, aceasta a declarat că, în Los Angeles, în fiecare zi sunt aproximativ 500 de noi roluri pentru TV, film, teatru, reclame şi videoclipuri. “Sunt 800 de oameni care sunt trimişi electronic, totul este electronic, dintre care se aleg numai 40, care vin în următoarea zi la audiţie. Sunt 40 de audiţii pe rol, adică 2.000 de audiţii într-o zi. Sunt aproximativ 400 de agenţii în L.A, care reprezintă 120.000 de actori şi sunt aproximativ 80.000 de actori care nu au reprezentaţie, adică ei nu ajung la niciun casting. Ei nu află de casting. (…) Statistic, dacă toate lucrurile ar fi egale, ca talent, accent, naţionalitate, şansele ar fi de 10% pentru a lua o audiţie pe zi”, a mai spus aceasta.

Maria Dinulescu a precizat că în Los Angeles competiţia nu este valorică, ci este numerică. “Primul şoc pe care îl ai acolo. Cultura. Noi venim dintr-o societate în care avem opinii, ne place să gândim, suntem intenşi, suntem pasionali, (…) folosim ‘nu’ în aproape orice propoziţie şi, dacă în L.A ţi se spune că eşti ‘opinionated intense’ nu este ceva mai grav de atât. (…) Este foarte, foarte dificil să îţi dai seama că la fiecare conversaţie faci greşeli”, a mai spus aceasta.

Actriţa a spus că marea diferenţă dintre România şi experienţa sa în Los Angeles este că “există enorm de multă dezumanizare”. “Te uiţi în ochii oamenilor şi foarte greu ajungi să comunici cu ei, de fapt. Este foarte greu. Nu ţi se răspunde la mesaje, la e-mailuri, atâta vreme cât nu au nevoie de tine nu contezi. Trebuie să ai o inimă extraordinar de puternică. Trebuie să nu îţi fie dor de nimic, trebuie să fii foarte puternic în acel oraş, mulţi spun că este dificil, eu nu folosesc încă cuvântul ăsta, nu am ajuns încă la nivelul dificil, dar nu este uşor, Nu este uşor absolut deloc”, a mai afirmat aceasta.

De asemenea, Dinulescu a spus că “a crescut enorm” după experienţa la Los Angeles. “Este greu, înveţi multe, trebuie să experimentezi, trebuie să încerci, dar este important să ai multe informaţii înainte de a merge acolo. (…) Cel mai frumos lucru este să îţi experimentezi viaţa cu multă pasiune, cu multă dragoste pentru ceea ce faci tu şi asta cred că este cel mai important, indiferent cât de dificil e, nu contează. (…) Să îţi păstrezi integritatea, să ai demnitate, să ai curaj, să încerci şi să te accepţi aşa cum eşti tu”, a mai subliniat actriţa.

Prezent la eveniment, actorul Ion Haiduc a precizat că, înainte de a nu muri de foame la Hollywood, trebuie “să facem ceva să nu murim de foame la noi acasă”. “În ’92 am făcut primele filme cu americanii, am fost unul dintre favoriţii lor. (…) În ’94 am încercat să fac un sindicat al actorilor, nu e vorba de un sindicat comunist (…). Această profesie este total dezorganizată. Aici. (…) Să impunem o lege. Este o vraişte totală în cinematografia românească”, a spus actorul. Haiduc a mai precizat că actorii români trebuie să-şi găsească un lider şi să-şi organizeze un sindicat.

Maria Dinulescu a precizat că “visul american” există, afirmând că ea nu şi-a dorit acest lucru. “Eu m-am simţit obligată să plec, am vrut să învăţ mai mult, nu am avut niciun fel de aşteptare. (…) Nu mi-am dorit succes, nu mi-l doresc în continuare, îmi doresc să lucrez. Îmi doresc să lucrez cu oameni de foarte bună calitate şi să mă simt foarte inspirată. Am lucrat cu oameni de calitate, dar nu la nivelul la care ar trebui şi nici la nivelul pe care aş fi vrut să-l descopăr, pentru moment. Sunt realistă cu mine, iar decizia mea acum este – şi pe care o recomand – este să mergi în L.A doar în sezoanele de audiţii, adică să te duci doar la audiţii, primăvara şi toamna. Iei o audiţie, te duci şi munceşti”, a mai spus aceasta. Actriţa a relatat că “visul ei american” este să muncească, afirmând că trăieşte acest fenomen, “dar din punctul său de vedere”.

Întrebată ce îşi doreşte, Maria Dinulescu a declarat că, în primul rând, vrea un partener de viaţă, dar şi să trăiască mai mult din punct de vedere emoţional. “O să fac proiectele mele, ca să pot să îmi ofer mai mult de muncă, şi în State, şi în România (…) Sunt multe lucruri pe care probabil le doresc, dar în acest moment sunt extraordinar de fericită”, a mai spus aceasta.

Maria Dinulescu a studiat actoria la Universitatea Naţională de Cinema şi Teatru din Bucureşti. Actriţa a intrat în atenţia internaţională în 2003, când unul dintre primele scurtmetraje în care a jucat, “Trafic”, a câştigat premiul Palme d’Or, la Festivalul de la Cannes. Maria Dinulescu a revenit la Cannes în 2007, cu rolul principal feminin din filmul “California Dreamin’ (nesfârşit)”, de Cristian Nemescu, câştigătorul secţiunii Un Certain Regard. Interpretarea ei din acest film i-a adus câteva premii, inclusiv cel pentru cea mai bună actriţă la BIAF Georgia şi Arte Mare din Franţa.

Maria Dinulescu a interpretat apoi rolul principal în “Pescuit sportiv”, un film care a avut premiera mondială la cea de-a 65-a ediţie a Festivalului de la Veneţia. Datorită acestui rol, a fost recompensată cu premiul pentru cea mai bună actriţă la Festivalul de Film de la Salonic şi Buenos Aires Film Festival. De asemenea, Maria Dinulescu a jucat în mai multe filme de televiziune, inclusiv în versiunea românească a serialului produs de HBO “In Treatment”, “În derivă”. Pe lângă scurtmetrajele şi lungmetrajele în care a jucat, Maria Dinulescu a apărut în reclame şi în videoclipul piesei “Peace” al formaţiei Depeche Mode. Maria Dinulescu este membru al Academiei de Film Europene (EFA).

18
/01
/17

Unul dintre cei mai cunoscuţi actori români, Ion Besoiu, a murit, astăzi, la vârsta de 85 de ani, la institutul pentru boli cardio-vasculare „Prof. Dr. C.C. Iliescu", din Capitală. De-a lungul bogatei sale cariere, Ion Besoiu ainterpretat zeci de roluri în pe scenă și pe platourile de filmare.

18
/01
/17

Saroo are doar 5 ani când se pierde de fratele lui mai mare și ajunge într-un tren care-l duce de-a lungul Indiei, în Calcutta, la mii de kilometri depărtare de locul unde s-a născut şi de familie. Înainte de a fi adoptat de un cuplu din Australia, micuţul supravieţuieşte numeroaselor încercări şi primejdii întâlnite. Apoi, 25 de ani mai târziu, porneşte în căutarea familiei sale, încercând să reajungă acasă.

17
/01
/17

Comedia 6,9 pe scara Richter, în regia lui Nae Caranfil ,va ajunge în 39 de oraşe şi peste 65 de ecrane din ţară, începând cu 20 ianuarie. Miercuri, 18 ianuarie, fanii regizorului sunt aşteptaţi la o proiecţie specială în avanpremieră, care va avea loc de la ora 20.00 la Grand Cinema & More Băneasa. Proiecţia va fi precedată de o sesiune de autografe cu Nae Caranfil, începând cu ora 19.30, în foaierul cinematografului.

16
/01
/17

TV5MONDE a programat pentru luna ianuarie unele dintre cele mai bune filme clasice ale cinematografului francez, cu actori fabuloși: Jean-Paul Belmondo, Claudia Cardinale, Anthony Perkins, Romy Schneider, Lino Ventura, Jeanne Moreau, Orson Welles, Jean-Louis Trintignant, Michèle Morgan sau Danielle Darrieux.

14
/01
/17

CRONICĂ DE FILM „Jackie”, lungmetrajul cu care chilianul Pablo Larrain s-a aflat în 2016 în Competiţia Festivalului de la Veneţia, se situează la intersecţia dintre un film biografic mainstream, cu superstaruri, şi un film de autor care încearcă să împrospăteze convenţiile genului. De aici şi frumuseţea sa.

13
/01
/17

Apărut în 2007 şi relansat acum la liber pe platforma Cinepub, "Război pe calea undelor", de Alexandru Solomon, se înscrie în demersul regizorilor Noului Cinema Românesc, fie ei autori de filme de ficţiune sau de documentare, de a chestiona prezentul prin analiza trecutului, în special a comunismului, şi de a înţelege trecutul pentru o mai bună situare în prezent.

12
/01
/17

„Odiseea“ (2016), povestea celebrului explorator francez Jacques-Yves Cousteau, va avea premiera în cinematografele româneşti în 27 ianuarie. În rolul lui Cousteau îl veţi recunoaşte pe actorul Lambert Wilson, iar actriţa Audrey Tautou va interpreta rolul lui Simone Cousteau, cea de-a doua soţie a exploratorului.

12
/01
/17

Recent apărut în cadrul unui program al Asociaţiei One World Romania şi sub coordonarea criticului Adina Brădeanu, DVD-ul „Sahia Vintage III”, dedicat temei copiilor, adună zece documentare de scurtmetraj din timpul comunismului, a căror selecţie pune în discuţie memoria istorică, socială şi, mai ales, cinematografică.

12
/01
/17

Pentru prima oară, OSCAR WEEKEND aduce la București opt din cele nouă filme aflate în cursa pentru Oscar la categoria Cel mai bun film străin. „A Man Called Ove” în regia lui Hannes Holm, Cea mai bună comedie a anului (Premiile Academiei Europene de Film 2016) este propunerea Suediei la Oscar și last entry în programul OSCAR WEEKEND.

11
/01
/17

Organizatorii Berlinalei au anunțat un alt lot de filme care vor fi prezentate în cadrul festivalului internațional de luna viitoare, printre care și sequel-ul comediei negre "Trainspotting" din 1996, El Bar (The Bar), ultimul film al spaniolului Álex de la Iglesia - autorul aclamatului "Balada triste de trompeta" -, dar și noul film cu supereroi în care apar Hugh Jackman, Patrick Stewart și Elizabeth Rodriguez. Festivalul de Film de la Berlin 2017 va avea loc în perioada 9 - 19 februarie.

09
/01
/17

Filme propuse la premiul Oscar la categoria "cel mai bun film într-o limbă străină" vor fi proiectate, de vineri până duminică, la Cinema "Elvira Popescu". Evenimentul, numit "Oscar Weekend", are loc la o săptămână de la deschiderea primei sesiuni de votare la premiile Oscar.

09
/01
/17

Ediția din 2017 a Globurilor de Aur a fost dominată de musicalul "La La Land", marele favorit al serii, care a obținut toate cele șapte premii pentru care a fost nominalizat: Cel mai bun musical/comedie, Cel mai bun regizor, Cel mai bun scenariu , Cea mai bună actriţă și cel mai bun actor într-un musical/comedie, cea mai bună coloană sonoră şi cel mai bun cântec.

07
/01
/17

CRONICĂ DE FILM Adevărul e că numai un regizor excesiv ca Xavier Dolan, puștiul minune și răsfățat al cinematografiei mondiale, putea oferi un rateu așa frumos ca „Juste la fin du monde”, câștigător al Grand Prix la Cannes în 2016.

06
/01
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub în cadrul omnibusului „Scurt/4: Istorii de inimă neagră” (2014), scurtmetrajul „Trece și prin perete” este o capodoperă în care Radu Jude, inspirându-se narativ dintr-o povestire, „În magazie”, a lui Cehov, comprimă o serie de idei extrem de ofertante.

06
/01
/17

Asociația Culturală Control N – partener LIM – Less is More | platformă europeană de dezvoltare de scenarii pentru filme cu buget redus – anunță ultimele zile de înscrieri pentru prima ediție a proiectului, ce urmează să se desfășoare în 2017, în trei țări diferite din Europa.

Page 1 of 16112345...102030...Last »