Maria Dinulescu: ,,Trăiesc visul meu american”
https://www.ziarulmetropolis.ro/maria-dinulescu-traiesc-visul-meu-american/

Actriţa Maria Dinulescu a declarat, marţi, la un eveniment organizat la Institutul Cultural Român, că nu şi-a dorit succes şi nu-l doreşte în continuare şi a afirmat că, dacă primeşte o audiţie şi trebuie să lucreze la ea, este ,,cea mai fericită”, precizând că trăieşte ,,visul ei american”.

Un articol de Liliana Matei|30 iulie 2014

La evenimentul organizat, marţi, la Institutul Cultural Român (ICR) din Capitală au participat Liviu Jicman, vicepreşedinte ICR, Roxana Călinescu, iniţiatoarea proiectului, Florina Pînzaru, specialist în marketing şi management strategic, şi Denissa Scutaru, expert PR.

„O să vă spun un lucru pe care nu l-am spus niciodată în presă. (…) Nu mai eram pe val. Asta nu ajunsese deja în media, dar nu mai făceam filme de un an, un an şi jumătate (la momentul în care a plecat din România, n.r.) şi nici nu mai puteam altceva. Am simţit că este momentul, din punct de vedere marketing pentru mine şi pentru ţară, să plec, nu că nu mai mă vrea lumea, ci când simt că lucrurile nu se mai întâmplă. De ce nu te mai vrea lumea? Nu pentru că eşti slab, nu pentru că nu mai eşti talentat, nu pentru că nu mai eşti muncitor, ci pur şi simplu eşti un produs care, la un moment dat, se uzează din punct de vedere business. (…) Şi vin alţi oameni, trebuie să vină alţi oameni şi sunt alte interese. Şi imaginea ta se uzează. Ăsta a fost unul dintre lucruri şi după aceea (…) am vrut să simt ce este industria de film. La noi nu este industrie de film, la noi a fost o experienţă artistică, cea mai dorită de către toţi oamenii de cinema din lume, dar nu ştiam ce înseamnă să fii într-o fabrică de film. Şi de asta am plecat. Nu ştiam pe nimeni. Aveam un singur contact în Los Angeles”, a spus Maria Dinulescu, marţi, la întâlnirea cu publicul organizată la sediul ICR.

De asemenea, Maria Dinulescu a vorbit despre fotografiile de casting, afirmând că acestea sunt foarte importante, iar americanii apreciază naturaleţea. Arătând o fotografie alb-negru, actriţa a precizat că o astfel de imagine nu vinde, „oamenii vând în culori”. „Că sunt reclame, că sunt filme, nu contează. Trăim într-o eră a culorilor. Ei trebuie să vadă ce vei vinde tu”, a completat aceasta.

Maria Dinulescu a mai spus că fotografia de casting trebuie să fie foarte vie şi să nu aibă „pic de machiaj”. „Când te duci la audiţie, nu ai voie să vii îmbrăcat în personaj, nu ai voie să porţi niciun fel de machiaj, fetele vin cu nişte ghetuţe, blugi şi un tricou simplu. Nu ai voie să vii cu nimic altceva. De ce? Pentru că pe ei îi interesează ca tu să fii personajul. Asta e un cuţit adânc înfipt în inimă pentru un actor, pentru că tu te pregăteşti patru ani de zile şi multe alte workshop-uri după în care vrei să te joci, vrei să descoperi mai mult din tine, vrei să oferi mai mult, mai divers. În Los Angeles nu se întâmplă acest lucru, eşti personajul sau nu eşti personajul”, a mai spus aceasta.

Pe de altă parte, Maria Dinulescu a precizat că, în Statele Unite ale Americii, actorul est-european înseamnă „actorul vorbitor de limbă rusă”. „Nu fac diferenţa. Poţi juca în trei roluri. În cazul fetelor: prostituată, spion sau iubită de mafiot rus. Niciunul dintre aceste roluri nu este personajul principal, este personaj de susţinere, dacă eşti foarte norocos, sau eşti doar un personaj care apare la un moment dat şi moare curând. Asta înseamnă foarte puţine zile de filmare, înseamnă că nu construieşti o carieră”, a mai spus actriţa.

Totodată, aceasta a declarat că, în Los Angeles, în fiecare zi sunt aproximativ 500 de noi roluri pentru TV, film, teatru, reclame şi videoclipuri. „Sunt 800 de oameni care sunt trimişi electronic, totul este electronic, dintre care se aleg numai 40, care vin în următoarea zi la audiţie. Sunt 40 de audiţii pe rol, adică 2.000 de audiţii într-o zi. Sunt aproximativ 400 de agenţii în L.A, care reprezintă 120.000 de actori şi sunt aproximativ 80.000 de actori care nu au reprezentaţie, adică ei nu ajung la niciun casting. Ei nu află de casting. (…) Statistic, dacă toate lucrurile ar fi egale, ca talent, accent, naţionalitate, şansele ar fi de 10% pentru a lua o audiţie pe zi”, a mai spus aceasta.

Maria Dinulescu a precizat că în Los Angeles competiţia nu este valorică, ci este numerică. „Primul şoc pe care îl ai acolo. Cultura. Noi venim dintr-o societate în care avem opinii, ne place să gândim, suntem intenşi, suntem pasionali, (…) folosim ‘nu’ în aproape orice propoziţie şi, dacă în L.A ţi se spune că eşti ‘opinionated intense’ nu este ceva mai grav de atât. (…) Este foarte, foarte dificil să îţi dai seama că la fiecare conversaţie faci greşeli”, a mai spus aceasta.

Actriţa a spus că marea diferenţă dintre România şi experienţa sa în Los Angeles este că „există enorm de multă dezumanizare”. „Te uiţi în ochii oamenilor şi foarte greu ajungi să comunici cu ei, de fapt. Este foarte greu. Nu ţi se răspunde la mesaje, la e-mailuri, atâta vreme cât nu au nevoie de tine nu contezi. Trebuie să ai o inimă extraordinar de puternică. Trebuie să nu îţi fie dor de nimic, trebuie să fii foarte puternic în acel oraş, mulţi spun că este dificil, eu nu folosesc încă cuvântul ăsta, nu am ajuns încă la nivelul dificil, dar nu este uşor, Nu este uşor absolut deloc”, a mai afirmat aceasta.

De asemenea, Dinulescu a spus că „a crescut enorm” după experienţa la Los Angeles. „Este greu, înveţi multe, trebuie să experimentezi, trebuie să încerci, dar este important să ai multe informaţii înainte de a merge acolo. (…) Cel mai frumos lucru este să îţi experimentezi viaţa cu multă pasiune, cu multă dragoste pentru ceea ce faci tu şi asta cred că este cel mai important, indiferent cât de dificil e, nu contează. (…) Să îţi păstrezi integritatea, să ai demnitate, să ai curaj, să încerci şi să te accepţi aşa cum eşti tu”, a mai subliniat actriţa.

Prezent la eveniment, actorul Ion Haiduc a precizat că, înainte de a nu muri de foame la Hollywood, trebuie „să facem ceva să nu murim de foame la noi acasă”. „În ’92 am făcut primele filme cu americanii, am fost unul dintre favoriţii lor. (…) În ’94 am încercat să fac un sindicat al actorilor, nu e vorba de un sindicat comunist (…). Această profesie este total dezorganizată. Aici. (…) Să impunem o lege. Este o vraişte totală în cinematografia românească”, a spus actorul. Haiduc a mai precizat că actorii români trebuie să-şi găsească un lider şi să-şi organizeze un sindicat.

Maria Dinulescu a precizat că „visul american” există, afirmând că ea nu şi-a dorit acest lucru. „Eu m-am simţit obligată să plec, am vrut să învăţ mai mult, nu am avut niciun fel de aşteptare. (…) Nu mi-am dorit succes, nu mi-l doresc în continuare, îmi doresc să lucrez. Îmi doresc să lucrez cu oameni de foarte bună calitate şi să mă simt foarte inspirată. Am lucrat cu oameni de calitate, dar nu la nivelul la care ar trebui şi nici la nivelul pe care aş fi vrut să-l descopăr, pentru moment. Sunt realistă cu mine, iar decizia mea acum este – şi pe care o recomand – este să mergi în L.A doar în sezoanele de audiţii, adică să te duci doar la audiţii, primăvara şi toamna. Iei o audiţie, te duci şi munceşti”, a mai spus aceasta. Actriţa a relatat că „visul ei american” este să muncească, afirmând că trăieşte acest fenomen, „dar din punctul său de vedere”.

Întrebată ce îşi doreşte, Maria Dinulescu a declarat că, în primul rând, vrea un partener de viaţă, dar şi să trăiască mai mult din punct de vedere emoţional. „O să fac proiectele mele, ca să pot să îmi ofer mai mult de muncă, şi în State, şi în România (…) Sunt multe lucruri pe care probabil le doresc, dar în acest moment sunt extraordinar de fericită”, a mai spus aceasta.

Maria Dinulescu a studiat actoria la Universitatea Naţională de Cinema şi Teatru din Bucureşti. Actriţa a intrat în atenţia internaţională în 2003, când unul dintre primele scurtmetraje în care a jucat, „Trafic”, a câştigat premiul Palme d’Or, la Festivalul de la Cannes. Maria Dinulescu a revenit la Cannes în 2007, cu rolul principal feminin din filmul „California Dreamin’ (nesfârşit)”, de Cristian Nemescu, câştigătorul secţiunii Un Certain Regard. Interpretarea ei din acest film i-a adus câteva premii, inclusiv cel pentru cea mai bună actriţă la BIAF Georgia şi Arte Mare din Franţa.

Maria Dinulescu a interpretat apoi rolul principal în „Pescuit sportiv”, un film care a avut premiera mondială la cea de-a 65-a ediţie a Festivalului de la Veneţia. Datorită acestui rol, a fost recompensată cu premiul pentru cea mai bună actriţă la Festivalul de Film de la Salonic şi Buenos Aires Film Festival. De asemenea, Maria Dinulescu a jucat în mai multe filme de televiziune, inclusiv în versiunea românească a serialului produs de HBO „In Treatment”, „În derivă”. Pe lângă scurtmetrajele şi lungmetrajele în care a jucat, Maria Dinulescu a apărut în reclame şi în videoclipul piesei „Peace” al formaţiei Depeche Mode. Maria Dinulescu este membru al Academiei de Film Europene (EFA).

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

18
/02
/24

CRONICĂ DE FILM Cu premiera mondială în secţiunea Forum, necompetiţională, a Festivalului de la Berlin, "Săptămâna Mare", scris şi regizat de Andrei Cohn şi inspirat din nuvela "O făclie de Paşte" a lui I. L. Caragiale, este un film care gravitează în jurul unei întrebări fundamentale: Cum se ajunge ca un om să-i ia viaţa celui de lângă el?

16
/02
/24

După 5 nominalizări la Oscar (Cel mai bun film, Cel mai bun regizor, Cel mai bun film internațional, Cel mai bun scenariu adaptat și Cel mai bun sunet), Grand Prix și Premiul FIPRESCI la Cannes, după sute de articole în presa internațională care îl identifică drept cel mai răvășitor film al anului, The Zone of Interest / Zona de interes se vede acum în România, în 40 de cinematografe din 20 de orașe.

16
/02
/24

Happy Cinema a pregătit filme de top pentru luna februarie, potrivite pentru toate gusturile și vârstele. Cinematografele din lanțul Happy Cinema îți oferă o experiență de calitate la cele mai prietenoase prețuri. Blockbustere de la Hollywood, filme animate, filme dedicate melomanilor sau filme pentru copii – toate te așteaptă în cele 10 cinematografe din țară.

15
/02
/24

Cu ocazia Zilei Naționale Constantin Brâncuși, reprezentanțele Institutului Cultural Român de la Lisabona, Beijing, Istanbul, Londra, Stockholm, Bruxelles, Veneția, Madrid, Tel Aviv și Varșovia vor organiza o serie de evenimente pentru a celebra și a aduce în prim-plan contribuția inestimabilă a celui mai mare sculptor român la patrimoniul cultural mondial.

15
/02
/24

Warner TV transformă weekend-ul de dinaintea galei de decernare a premiilor Academiei americane de film într-un maraton de filme de Oscar®, cu șapte producții reprezentative, nominalizate sau recompensate cu mult-râvnita statuetă. În serile de 8, 9 și 10 martie vor putea fi urmărite drame și filme de acțiune lansate pe parcursul a șapte decenii.

12
/02
/24

Acolo unde nu mai e trafic, doar o plajă pustie și posibilitatea unui nou început, iubirea poate completa peisajul unei eternități liniștite. „Băieții buni ajung în Rai”, al treilea lungmetraj al regizorului Radu Potcoavă, propune publicului la cinema, din 22 martie, o întâlnire cu o poveste inedită și o scurtă pauză pentru a uita de grijile vieții cotidiene.

09
/02
/24

CARTEA DE CINEMA Într-o scurtă carte apărută în 2022 şi bazată pe câteva dialoguri inedite iniţiate de Ioan-Pavel Azap şi derulate între 2009 şi 2011, Tudor Caranfil vorbeşte despre parcursul său şi critica de film. Un moment esenţial au fost "Serile prietenilor filmului", un eveniment pe care l-a creat în 1962 şi al cărui succes avea să ducă la formarea Cinematecii - o poveste demnă însăşi de un scenariu.

09
/02
/24

Cu încasări de 952 de milioane de dolari la box-office-ul mondial, onorat cu cele mai mari premii ale industriei din acest an, dominând cu câte 13 nominalizări la Oscar® și la Premiile Academiei Britanice de Film și Televiziune (BAFTA), blockbusterul Oppenheimer în care joacă Cillian Murphy, nominalizat la Oscar pentru rolul lui J. Robert Oppenheimer și Emily Blunt în rolul soției sale, biologul și botanistul Katherine „Kitty” Oppenheimer, va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 21 martie.

09
/02
/24

Seria CultClassics aduce în atenția publicului filme semnificative sau realizatori de film importanți din istoria cinematografiei. “Am vrut să creăm un program independent, care să ne conducă într-o călătorie prin lumea filmului, să explorăm împreună diferite curente cinematografice, stiluri regizorale, culturi și spații geografice” Anca Caramelea, curator ARTA.