Sibiu: Actori europeni vor juca în premieră într-o piesă japoneză de Chikamatsu Monzaemon
http://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-actori-europeni-vor-juca-in-premiera-intr-o-piesa-japoneza-de-chikamatsu-monzaemon/

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional “Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară. “O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa “Asasinarea unei […]

Un articol de |27 Septembrie 2012

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional “Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară.

“O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa “Asasinarea unei femei în infernul de ulei”, jucată în mod special pe scena de bunraku şi kabuki şi scrisă în 1721 de Chikamatsu Monzaemon.

 

Potrivit reprezentanţilor Teatrului Naţional “Radu Stanca” (TNRS), este pentru prima dată când o piesă a acestuia este jucată de actori europeni. Chikamatsu Monzaemon este adesea numit “Shakespeare al Japoniei”, fiind considerat unul din cei mai mari dramaturgi niponi.

“Proiectul cu Teatrul Naţional «Radu Stanca» este unicul proiect în care un teatru de stat al unei ţări joacă o piesă japoneză tradiţională, în stilul japonez creat recent. În Europa, un asemenea proiect este unic, nu s-a mai făcut niciodată – teatru contemporan japonez, cu actori din Europa”, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, regizorul Yasuda, care a caracterizat stilul de joc abordat în piesă ca un “kabuki modern”.

Repetiţiile au durat opt săptămâni, dar actorii sibieni au susţinut în ultimii doi ani mai multe workshop-uri. Acestea au cuprins un antrenament unic pentru actori, metoda Yamanote, care “dezvoltă tehnica dialogului şi percepţia propriului corp prin exerciţii corporale, vocale şi de mimică, impersonare, improvizaţie liberă sau sketch-uri”, potrivit reprezentanţilor TNRS.

Totodată, regizorul limitează mişcările actorilor la spaţiul necesar ceremoniei ceaiului – yojo-han, şi anume opt metri pătraţi. Această restrângere ajută actorii să exprime “reacţiile sensibile, chiar nevrotice ale japonezului modern, la mediu şi la ceilalţi oameni”.

“E vorba nu numai de un spectacol, ci de o întâmplare unică în Europa, de o selecţie foarte drastică a actorilor şi o şcoală foarte bună, o disciplină cu totul specială şi un stil de lucru total diferit de cum se lucrează într-o ţară europeană. Una din cele mai importante piese din dramaturgia kabuki, un fel de Shakespeare, prinde viaţă la Sibiu într-o experienţă europeană, pornind de la filosofia şi stilul de joc japoneze”, a declarat Constantin Chiriac, directorul TNRS.

Din distribuţia spectacolului, alături de nouă actori sibieni, face parte şi japonezul Tomohiko Kogi.

Premiera va avea loc joi, de la ora 19.00, iar următoarea reprezentaţie va fi în 19 octombrie.

Biletele la spectacol costă între 10 şi 15 lei.

 

Sursa: Mediafax

28
/03
/17

Editura Humanitas Fiction îi aşteaptă pe iubitorii de carte miercuri, 29 martie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr.38), la lansarea volumului "Fata cu fragi" de Lisa Strømme, recent apărut în colecţia Raftul Denisei în traducerea Irinei Bojin, un roman despre tumultoasa poveste de dragoste care a inspirat celebrul tablou Strigătul de Edvard Munch.

28
/03
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE În 1960 se năştea la Brăila o mică făptură căreia i s-a prezis un viitor strălucit. Proorocirea s-a împlinit doar până la o vreme. Ca şi alţi mulţi români, şi-a făcut studiile la Paris; a debutat în oraşul natal la 21 de ani dar consacrarea a început să se contureze la Paris, graţie lui Ch. Gounod care i-a încredinţat rolul Margaretei din opera Faust.

28
/03
/17

Într-o zi de 28 martie se nășteau Mario Vargas Llosa şi Maxim Gorki şi se stingeau din viaţă Eugen Ionescu, Grigoraș Dinicu, Gheorghe Tomozei, Ștefan Radof, Virginia Woolf, Serghei Rahmaninov, Marc Chagall, Billy Wilder şi Peter Ustinov.

28
/03
/17

Ieri, în ultima zi a Salonului Cărţii de la Paris, desfăşurat în perioada 24-27 martie 2017, standul României a fost inclus, pe primul loc în topul celor mai frumoase standuri de la Livre Paris 2017, în clasamentul realizat de site-ul actualitte.com. “Standul României ne captează întotdeauna atenţia. Ambianţa de artă contemporană este dată de oglinzi şi de o instalaţie de neoane, dar luminile sunt atenuate pentru a nu intimida publicul”, a scris actualitte.com.

28
/03
/17

One-man show, spectacol de teatru-dans, teatru nonverbal, ”perform(D)ance” de și cu Paul Cimpoieru. Regizorul, coregraful și dans-actorul Paul Cimpoieru a crescut în pepiniera de talente și limbaj artistic a Companiei Passepartout D.P. (unde a ajuns printr-o întâmplare), iar ulterior și-a continuat evoluția într-un mod uimitor pentru cineva care nu are niciun fel de studii de teatru sau dans ”oficiale”, caci este absolvent de Politehnică și fost inginer de telecomunicații.

28
/03
/17

O pictură timpurie a lui Leonardo da Vinci (1452-1519) va putea fi admirată din nou de către public la Florența, după aproape șase ani de restaurare. Maestrul renascentist a pictat "Adorația Magilor" în jurul anului 1481, însă lucrarea nu a fost niciodată terminată.

28
/03
/17

Manager al Teatrului Național din Cluj și al festivalului ”Întâlnirile internaționale de la Cluj”, organizate de TNC, co-fondator (împreună cu Alexandru Dabija și Marcel Iureș) al primul teatru intependent românesc, Teatrul Act, Distinguished Professor la University of California, autor al mai multor cărți de teoria teatrului, literatură și eseistică, regizor al multor zeci de spectacole de teatru, dintre care nu puține au luat premii importante și au călătorit în turnee internaționale. Un nume cu reverberații teatrale importante, niciodată liniare, deseori surprinzătoare: Mihai Măniuțiu. Aici, în calitate de regizor al unui spectacol pe care, într-un cuvânt, l-aș numi stupefiant: ”Iarna”.

28
/03
/17

Inițial: politehnist, masterand în științe umaniste, inginer de telecomunicații, IT-stul din cei ”10 pentru România”. Apoi – ruptură de destin și devine dans-actor în trupa lui Dan Puric, colaborator al lui Gigi Căciuleanu, elev al lui Andrei Șerban, participant și premiant în festivaluri din țară și străinătate, bursier al celebrului Actors Studio din New York și mereu un work in progress.

27
/03
/17

Mare comedie, mare!, în capitala țării noastre. A avut loc la, Palatul Național al Copiilor, spectacolul “All Inclusive” (după o piesă de Alexandru Popa), în regia lui Vlad Zamfirescu.

27
/03
/17

Astăzi, 27 martie, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, Casa de Producţie TVR a programat pe TVR 2 la ora 20:10, „Unchiul Vanea”, de Cehov, în regia lui Yury Kordonsky. Spectacolul va fi difuzat ca parte a Campaniei „Artiști pentru artiști”, iar pe durata lui pe ecran vor apărea conturile în care pot fi făcute donațiile

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

Page 1 of 60512345...102030...Last »