Victor Rebengiuc: „Poliţia n-a aflat, dar în profesia noastră se fură“
https://www.ziarulmetropolis.ro/victor-rebengiuc-politia-n-a-aflat-inca-dar-in-profesia-noastra-se-fura/

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“

Un articol de Dan Boicea|26 martie 2013

Actorul Victor Rebengiuc a declarat într-un interviu acordat pentru Radio România Cultural că profesia de actor este bazată pe hoţie şi că „se fură ştiinţa de a face teatru“.

Actorii Victor Rebengiuc, Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu şi Maia Morgenstern au acordat interviuri pentru postul Radio România Cultural, cu ocazia campaniei naţionale „Artiştii pentru artişti“.

Iată câteva declaraţii:

Victor Rebengiuc

„Îmi sunt dragi toate rolurile pe care le-am jucat, chiar şi cele pe care le-am ratat.“

„Mi se spune de multe ori «marele actor Rebengiuc». Eu nu mă consider un mare actor. Am zis-o şi o repet: eu tind să fiu un mare actor, dar drumul e lung şi nu ştiu dacă o să am timp să-l parcurg până acolo. Însă n-am să obosesc niciodată să merg pe el şi să încerc să-l câştig metru cu metru, ca să ajung, într-un final, cât mai aproape.“

„În profesia noastră se fură. Poliţia n-a aflat încă de chestia asta, dar se fură. Se fură experienţă, se fură ştiinţa de a face teatru. E o chestie bazată pe hoţie, să ştiţi, în mare parte.“

Ce spectacole recomandă Victor Rebengiuc:

„Să vă spun ce aş vrea eu să văd: «Însemnările unui nebun», cu Marius Manole, «Năpasta», pe care a pus-o Radu Afrim, şi, dacă reuşeşte să finalizeze proiectul, „D’ale carnavalului“, spectacolul lui Ducu Darie, de la Teatrul Bulandra. Şi mai recomand «Conul Leonida faţă cu reacţiunea», de la Teatrul Naţional Bucureşti, un spectacol nou, proaspăt, pe care eu şi partenera mea, Mariana Mihuţ, îl jucăm cu mare plăcere.“

Ion Caramitru

„Am avut toată viaţa o teamă metafizică de a-mi dori un anumit rol. Dacă-ţi doreşti ceva foarte mult, nu-l obţii. Actorii, de regulă, sunt într-o veşnică aşteptare ca regizorii să-i distribuie. Contează foarte mult conjunctura, era să spun şi norocul, deşi cu el ar trebui să încep. Îţi trebuie o şansă. Am vrut să-l joc pe Prospero în «Furtuna»  şi uite că n-am reuşit, deşi era cât pe-aci s-o fac“.

„În memoria publicului de teatru rămâi cu ultimul rol pe care îl joci. Sigur, lumea vorbeşte despre Hamlet, dar puţini mai sunt cei care l-au văzut. Acesta este destinul amar al teatrului. El nu poate fi apreciat şi nu poate contribui la o bucurie publică decât dacă este văzut. În film, «Luchian» rămâne etalonul meu.“

„Dacă nu ai un partener bun, mai bine nu urci pe scenă“.

Eusebiu Ştefănescu

„N-am visat niciodată să joc un anume rol. Dar aş vrea, de acum încolo, toată viaţa, să joc numai Shakespeare. Eu, în Shakespeare, mă simt împlinit.“

Intraţi pe site-ul Radiocultura pentru a asculta interviurile originale cu actorii Ion Caramitru, Eusebiu Ştefănescu, Stela Popescu, Victor Rebengiuc şi Maia Morgenstern. Interviurile au fost realizate de Georgiana Petrache.

Foto: Alex Maftei/Teatrul Bulandra

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.