12 Years a Slave – premiat de New York Film Critics Online
https://www.ziarulmetropolis.ro/12-years-a-slave-premiat-de-new-york-film-critics-online/

Lungmetrajul 12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave, regizat de Steve McQueen, a primit titlul de cel mai bun film al anului 2013, duminică, din partea New York Film Critics Online.

Un articol de Andrada Văsii|10 decembrie 2013

Lungmetrajul „12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave“, regizat de Steve McQueen, a primit titlul de cel mai bun film al anului 2013, duminică, din partea New York Film Critics Online.

Membrii asociaţiei New York Film Critics Online – care nu trebuie confundată cu New York Film Critics Circle, o altă organizaţie de critici, care a oferit titlul de cel mai bun film al anului lungmetrajului „American Hustle”, săptămâna trecută – i-au premiat pe Chiwetel Ejiofor la categoria „cel mai bun actor” şi pe Lupita Nyong’o la categoria ,,cea mai bună actriţă în rol secundar”.

Într-un an cinematografic fără un favorit cert pentru sezonul Oscarurilor, New York Film Critics Online a premiat filme recompensate deja săptămâna trecută (,,American Hustle”, ,,Her”, ,,Inside Llewyn Davis”), dar şi câteva pelicule despre care s-a vorbit destul de mult, fără a fi însă premiate la galele recente, notează Mediafax.

Premiul pentru întreaga distribuţie a revenit filmului ,,American Hustle”, iar cineastul Alfonso Cuaron, regizorul filmului ,,Gravity”, a fost desemnat cel mai bun regizor al anului.

Chiwetel Ejiofor a fost desemnat cel mai bun actor, graţie rolului din pelicula ,,12 Years a Slave”, iar Cate Blanchett a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol principal, pentru ,,Blue Jasmine”.

La categoria ,,cel mai bun scenariu” s-a impus Spike Jonze (,,Her”).

12 Years a Slave

Chiwetel Ejiofor, în „12 Years a Slave“ 

Lupita Nyong’o a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol secundar pentru evoluţia ei din ,,12 Years a Slave”, iar cel mai bun actor în rol secundar a fost ales Jared Leto pentru prestaţia sa din filmul ,,Dallas Buyers Club”.

Lungmetrajul ,,La vie d’Adèle” a fost desemnat cel mai bun film străin, pelicula ,,The Wind Rises” s-a impus la categoria ,,cel mai bun film de animaţie”, iar ,,The Act of Killing” a fost desemnat ,,cel mai bun documentar”.

Adèle Exarchopoulos s-a impus la categoria ,,cel mai bun debut”, graţie rolului din filmul francez ,,La vie d’Adèle”, iar premiul ,,cel mai bun regizor debutant” a revenit cineastului Ryan Coogler, autorul filmului ,,Fruitvale Station”.

Premiul pentru cea mai bună imagine a revenit peliculei ,,Gravity”, iar pelicula ,,Inside Llewyn Davis” s-a impus la categoria „muzică de film sau coloană sonoră”.

Totodată, membrii asociaţiei New York Film Critics Online au alcătuit Topul 10 al celor mai bune filme ale anului 2013: ,,12 Years a Slave”, ,,Before Midnight”, ,,La vie d’Adèle”, ,,Dallas Buyers Club”, ,,Gravity”, ,,Her”,,Inside Llewyn Davis”, ,,Nebraska”, ,,Philomena”, ,,Prisoners” şi ,,The Wolf of Wall Street”.

Premiile decernate de asociaţiile de critici şi de alte jurii din industria cinematografică americană influenţează adeseori alegerile făcute de membrii Academiei de film americane, care selectează peliculele, actorii şi producătorii ce vor fi nominalizaţi la Oscar.

Foto credit: Cinemagia, foto din 12 Years a Slave

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.