27 februarie în cultură – Elizabeth Taylor, John Steinbeck & Marin Constantin
https://www.ziarulmetropolis.ro/27-februarie-in-cultura-elizabeth-taylor-john-steinbeck-si-marin-constantin/

Într-o zi de 27 februarie se năştea Elizabeth Taylor, ”actriţa cu ochi violet”, considerată cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Elizabeth Taylor, „ultimul star al Hollywoodului de altădată”, a fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, cea mai “scumpă”, pentru rolul din “Cleopatra” primind în anul 1962, peste un milion de dolari…

Un articol de Petre Ivan|27 februarie 2017

Povestea Corului Madrigal – al cărui creator, Marin Constantin, s-a născut într-o zi de 27 februarie 1925 – începe în satul Urleta, din judeţul Prahova, unde viitorul dirijor, atras de muzică, cânta în corul bisericii împreună cu mama sa,o văduvă de 24 de ani cu patru copii.

Marin Constantin

Marin Constantin

„Scopul vieții mele a fost să înfiinţez o formaţie de corişti selecţionaţi de mine, cu care să creez o sonoritate corală cu un repertoriu fundamentat pe preclasicismul universal şi să dispun de libertatea de a-l prezenta publicului iubitor de muzică”, mărturisea maestrul. Visul a prins contur în 1963, când dirijorul în vârstă de 37 de ani a pus bazele corului considerat şi astăzi unic în lume.

 

1866 – A apărut revista „Sarsailă” (până la 18 mai 1866), continuatoare a revistei satirice „Nichipercea”, suspendată de către autorităţi, în repetate rânduri, datorită atacurilor dure îndreptate împotriva instituţiilor statului

1882 – Premiera, la Gimnaziul român din Braşov, a operetei româneşti – „Crai nou” de Ciprian Porumbescu, inspirată din folclorul românesc

1902 – S-a născut scriitorul John Steinbeck, laureat al Premiului Nobel pentru literatură pe anul 1962; a scris, printre altele, „Iarna vrajbei noastre”, „Fructele mâniei” (m. 20 decembrie 1968)

1903 – S-a născut sculptorul Ion Irimescu, membru de onoare al Academiei Române, deţinător al ordinului „Steaua României”, câştigătorul Premiului de Excelenţă în Cultura Română pe anul 2001. (m. 28 octombrie 2005)

1920 – A încetat din viaţă, la Bucureşti, A. D. Xenopol, istoric şi teoretician al istoriei, sociolog şi economist (d. 1847)

1932- S-a născut Elizabeth Taylor – ”actriţa cu ochi violet”, cea mai frumoasă femeie din lume în anii ’50. Este considerată „ultimul star al Hollywoodului de altădată”. A fost distinsă cu Premiul Oscar de două ori, una dintre cele mai răsfăţate actriţe din toate timpurile, dar şi, spun criticii, cea mai “scumpă” – pentru rolul  din “Cleopatra” a primit, în 1962, peste un milion de dolari.

1936 – A încetat din viaţă fiziologul Ivan Pavlov; a descoperit „reflexul condiţionat” (n. septembrie 1849)

Foto cu 27 februarie , Marin Constantin, Elizabeth Taylor

 

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.