5 nominalizări pentru Teatrul Metropolis la Gala Premiilor UNITER 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/5-nominalizari-pentru-teatrul-metropolis-la-gala-premiilor-uniter-2019/

Cea de-a XXVII-a ediţie a Galei Premiilor UNITER va avea loc la Cluj, pe data de 13 mai. În vederea acordării premiilor pentru acest an, juriul de nominalizări a fost alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Oana Borş şi Mircea Morariu.

Un articol de Liliana Matei|22 februarie 2019

Cea de-a XXVII-a ediție a Galei Premiilor UNITER va avea loc la Cluj, pe data de 13 mai. În vederea acordării premiilor pentru acest an, juriul de nominalizări a fost alcătuit din criticii de teatru Monica Andronescu, Oana Borş şi Mircea Morariu.

Spectacolele care au intrat în atenţia juriului sunt cele care au avut premiera în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018.

Teatrul Metropolis condus de George Ivașcu a primit cinci nominalizări, la categoriile Cea mai bună scenografie, Cea mai bună actriță în rol secundar, Cel mai bun actor în rol secundar, Cel mai bun actor în rol principal și Cea mai bună regie.

Nominalizările pentru anul teatral 2018 sunt următoarele:

Debut:

  • Florin Aioane, pentru rolul Euphemos din spectacolul Medea`s Boys, dramaturgia Ionuț Sociu și fragmente din „Medeea” de Euripide, regia Andrei Măjeri la Apollo111, București
  • Blanca Doba, pentru rolul Teo din spectacolul Fata Morgana de Dumitru Solomon, direcția de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Dramaturgilor Români, București
  • Andreea Tecla și Mădălina Niculae, pentru scenografia spectacolului U.R de Karel Čapek, regia Vlad Cristache la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, secția germană

Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic:

  • Lupoaica de Giovanni Verga, adaptarea radiofonică Domnica Țundrea, regia artistică Vasile Manta, producție a Societății Române de Radiodifuziune
  • Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu, dramatizarea radiofonică și regia artistică Gavriil Pinte, producție a Societății Române de Radiodifuziune
  • UNDEva în ’28 de Ilinca Stihi (ep. 1-11), regia artistică Ilinca Stihi, producție a Societății Române de Radiodifuziune

Cel mai bun spectacol de teatru TV:

  • Apostolul Bologa, adaptarea după Pădurea spânzuraților de Liviu Rebreanu, regia Dominic Dembinski, producție a Societății Române de Televiziune (Casa de Producție a TVR)
  • Circul Matteo, scenariul și regia artistică Alexandru Lustig, producție a Societății Române de Televiziune (Casa de Producție a TVR)
  • Dezertorul, după Mihail Sorbul, adaptarea pentru televiziune și regia Silviu Jicman, producție a Societății Române de Televiziune (Casa de Producție a TVR)

Premiul pentru critică de teatru: 

  • Oltița Cîntec
  • Călin Ciobotari
  • Cristina Modreanu

Cea mai bună scenografie:

  • Dragoș Buhagiar, pentru scenografia spectacolului Povestea prințesei deocheate, scenariul de Silviu Purcărete inspirat din „Sakura Hime Azuma Bunshô” de Tsuruya Nanboku al IV-lea, regia Silviu Purcărete la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  • Adriana Grand, pentru scenografia spectacolului Zbor deasupra unui cuib de cuci de Dale Wasserman, direcția de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis, București
  • Cosmin Florea, pentru scenografia spectacolului Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București

Cea mai bună actriță în rol secundar:

  • Natalia Călin, pentru rolul Doamna Bologa din spectacolul Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  • Sabrina Iașchievici, pentru rolul Mașa din spectacolul Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban la UNTEATRU, București
  • Mirela Oprișor, pentru rolul Stella din spectacolul Un tramvai numit dorință de Tennessee Williams, regia Claudiu Goga la Teatrul Metropolis, București

Cel mai bun actor în rol secundar:

  • Richard Balint, pentru rolul Lockhart din spectacolul Navigatorul de Conor McPherson, regia Cristian Juncu la Teatrul Național Târgu Mureș – Compania „Liviu Rebreanu”
  • Alexandru Jitea, pentru rolul Mitch din spectacolul Un tramvai numit dorință de Tennessee Williams, regia Claudiu Goga la Teatrul Metropolis, București
  • Ionuț Vișan, pentru rolul Medvedenko din spectacolul Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban la UNTEATRU, București

Cea mai bună actriță în rol principal:

  • Claudia Ieremia, pentru rolul Arkadina din spectacolul Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban la UNTEATRU, București
  • Ofelia Popii, pentru rolurile Seigen și Shinnobu Sota din spectacolul Povestea prințesei deocheate, scenariul Silviu Purcărete inspirat din „Sakura Hime Azuma Bunshô” de Tsuruya Nanboku al IV-lea, regia Silviu Purcărete la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
  • Ana Ularu, pentru rolul Marianne din spectacolul Constelații de Nick Payne, regia Radu Iacoban la Teatrul ACT, București

Cel mai bun actor în rol principal:

  • Andrei Huțuleac, pentru rolul Randle P. McMurphy din spectacolul Zbor deasupra unui cuib de cuci de Dale Wasserman, direcția de scenă Victor Ioan Frunză la Teatrul Metropolis, București
  • Emilian Oprea, pentru rolul Trigorin din spectacolul Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban la UNTEATRU, București
  • Alexandru Potocean, pentru rolul Apostol Bologa din spectacolul Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București

Cea mai bună regie:

  • Alexandru Darie, pentru regia spectacolului Coriolanus de William Shakespeare la Teatrul Bulandra, București
  • Victor Ioan Frunză, pentru regia spectacolului Zbor deasupra unui cuib de cuci de Dale Wasserman la Teatrul Metropolis, București
  • Tompa Gábor, pentru regia spectacolului Neguțătorul din Veneția de William Shakespeare la Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Cel mai bun spectacol:

  • Pădurea spânzuraților, după Liviu Rebreanu, scenariul, regia și universul sonor Radu Afrim la Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București
  • Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban la UNTEATRU, București
  • Povestea prințesei deocheate, scenariul de Silviu Purcărete inspirat din „Sakura Hime Azuma Bunshô” de Tsuruya Nanboku al IV-lea, regia Silviu Purcărete la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu

Conform statutului Uniunii Teatrale din România, Senatul UNITER acordă în cadrul Galei Premiilor UNITER Premiul de Excelenţă, premiile pentru întreaga activitate şi premiile speciale.

Pe baza propunerilor primite din partea teatrelor şi a propunerilor membrilor Senatului UNITER, în şedinţa din data de 21.02.2019, Senatul a acordat următoarele premii:

Premiul de Excelenţă: UNTEATRU

Premiul pentru întreaga activitate:

Actriţă: MAIA MORGENSTERN

Actor: FLORIN PIERSIC

Regizor: CRISTIAN PEPINO

Scenograf: NINA BRUMUŞILĂ

Critică şi istorie teatrală: DOINA PAPP

PREMII SPECIALE

Regizorului DECEBAL MARIN pentru teatrul de păpuşi şi marionete

Muzicianului MARIUS MIHALACHE pentru proiectul „Săftiţa”

Actriţei şi coregrafei ANDREA GAVRILIU pentru mişcare scenică

Criticului şi istoricului de teatru FLORICA ICHIM pentru activitatea editorială şi publicistică a Fundaţiei Culturale „Camil Petrescu”

FACULTĂŢII DE TEATRU ŞI FILM din cadrul Universității „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.