B-FIT in the Street, ediția 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/62775-2/

21 de spectacole de teatru colorează străzile Bucureştiului timp de patru zile la B-FIT in the Street, între 9 şi 12 iunie.

Un articol de Liliana Matei|19 mai 2016

 

 

Fie că îți plac basmele, poveștile istorice sau efectele speciale, ARCUB îți face poftă de fantezie cu singurul festival internațional de teatru de stradă din București, B-FIT in the Street! Între 9 și 12 iunie, orașul devine decor fantastic, populat de personaje neașteptate care se amestecă în mulțime și interacționează cu trecătorii.

Cea de-a opta ediție B-FIT in the Street! aduce la București 21 de spectacole de teatru, 9 țări participante și sute de artiști. În fiecare seară, în Centrul Istoric, Piața Universității sau Piața George Enescu, spectacolele nocturne vor lumina panorama orașului cu jocuri de foc și acrobații aeriene sau cai uriași, iar pe timp de zi, numerele interactive de teatru de stradă îi vor face pe bucureșteni să dea nas în nas cu o adevărată galerie de tablouri umblătoare, contese, girafe, arlechini sau balerine de dimensiuni gigantice.

Austria, Spania, Marea Britanie, Germania și Italia sunt câteva dintre țările participante la B-FIT in the Street! 2016, o ediție cu un program eclectic de pantomimă, circ, comedie, dans, acrobație, muzică de stradă și paradă, din care nu lipsesc nici reprezentațiile românești semnate de Teatrul Masca, numerele cu caracter educativ din Slovacia și producțiile de anvergură din Franța și Olanda.

„Prima ediție B-FIT in the Street! din 2008 a pornit de la o provocare, aceea de a schimba, timp de câteva zile, felul în care orașul trăiește, tocmai pentru a ajunge astfel la oamenii care îl locuiesc și pentru a declanșa în aceștia o schimbare – fie că este vorba de starea lor de spirit sau de felul în care se raportează la București. De anul trecut însă, rolul festivalul a devenit și mai mare”, spune Mihaela Păun, directorul ARCUB.

 

Timp de patru zile, B-FIT in the Street! 2016 deschide așadar străzile Bucureștiului și creează un spațiu de interacțiune între locuitori, turiști, artiști și oraș prin intermediul artei ce funcționează în afara limitelor de limbă și vârstă- teatrul de stradă.

INFO

Informații despre trupele de teatru de stradă participante și înregistrări video de la edițiile anterioare sunt disponibile pe website-ul festivalului http://www.bfitfestival.arcub.ro/.

Accesul la toate reprezentațiile din cadrul festivalului este gratuit.

Detalii pe arcub.ro.

 

02
/10
/18

Agenţia de publicitate Papaya Advertising a lansat, ieri, un clip numit “Copiii referendumului”, prin care îndeamnă la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie. Spotul, inspirat din serialul “The Handmaid’s Tale” (“Povestea slujitoarei”), în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea, s-a viralizat în scurt timp pe rețelele de socializare.

01
/10
/18

A apărut o necesară carte-album, „CineBucurești. 100 de ani de modernitate - Sala de cinema”, coordonată de arhitectul Mihaela Pelteacu și cineastul Laurențiu Damian. Un volum despre istoria glorioasă a sălilor de cinema din București, care trezește nostalgii dar induce și tristețe din cauza stării actuale de degradare a cinematografelor.

27
/08
/18

Făget a devenit în această vară o destinație culturală găzduind prima manifestare artistică din cadrul proiectului Cămine în Mișcare / Moving Fireplaces, eveniment ce face parte dintr-o suită de astfel de activități pregătite de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și Asociația Prin Banat.

16
/08
/18

În luna august, Asociația Montage dă startul celui mai nou proiect cultural „FUChS(ilis)-ISMUL, EXPERIMENT SOCIO-CROMATIC DE MUZICĂ ȘI MIȘCARE desenat cum se cuvine de Pâlnie și Stamate pe uvertura șalvarilor lui Ismail si Turnavitu de pe lângă Cârligații lui Gayk” sau, mai pe scurt, FUChSIADA, un spectacol „work in progress” conceput de Anca Maria COLȚEANU după scrierile lui URMUZ și produs de artistul Anca Maria Ciofîrlă.

06
/08
/18

Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteți vedea reclama video în interiorul articolului).