Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici,, în juriul Festivalului Ceau, Cinema
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorii-vlad-ivanov-maria-dragus-si-malina-manovici-in-juriul-festivalului-ceau-cinema/

Actorii Vlad Ivanov, Maria Drăguş şi Mălina Manovici vor face parte din juriul competiţiei internaţionale la cea de-a şasea ediţie a Festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc între 18 şi 21 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|29 Mai 2019

Vlad Ivanov este unul dintre cei mai distribuiţi actori români, cu o carieră impresionantă atât în cinematografia română, cât şi în cea internaţională. Devenit celebru cu terifiantul rol din „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” (2007), care i-a adus regizorului Cristian Mungiu trofeul Palme d`Or la Cannes, Vlad Ivanov a jucat în zeci de filme şi a fost recompensat cu numeroase premii.

A interpretat o serie de personaje memorabile în filme ca „Poliţist, adjectiv” (2009, r. Corneliu Porumboiu), „Poziţia copilului” (2013, r. Călin Peter Netzer), „Expresul zăpezii” (2013, r. Bong Joon-ho), unde a jucat alături de staruri precum Chris Evans, Tilda Swinton, Ed Harris sau John Hurt, „Bacalaureat” (2016, r. Cristian Mungiu), „Câini” (2016, r. Bogdan Mirică), „Un pas în urma serafimilor” (2017, r. Daniel Sandu) sau „Apusul” (2018, r. László Nemes).

Cel mai recent rol principal al său este în „La Gomera” (2019), filmul cu care regizorul Corneliu Porumboiu a participat în premieră în Competiţia Festivalului de la Cannes. Ceau Cinema

Născută în România, Maria Drăguş este una dintre cele mai promiţătoare tinere actriţe din Germania, unde a studiat baletul la Şcoala Palucca din Dresda. A devenit cunoscută pentru rolul din „Panglica albă” (2009), film pentru care marele cineast Michael Haneke a obţinut Palme d`Or. Interpretarea i-a adus în 2010 trofeul pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar la Premiile Filmului German.

După mai multe apariţii în seriale şi filme din Germania, a fost distribuită în 2016 de Cristian Mungiu într-un rol principal, alături de Adrian Titieni, în „Bacalaureat”, premiat pentru regie la Cannes. Pentru impresionantul rol principal din filmul de epocă „Domnişoara Paradis” (2017, r. Barbara Albert), Maria Drăguş a fost nominalizată la Premiile Filmului Austriac.

În acest an a putut fi văzută în cinematografele din toată lumea, inclusiv în România, în superproducţia „Maria, regina Scoţiei” (2018, r. Josie Rourke), unde joacă alături de Saoirse Ronan şi Margot Robbie. Participarea Mariei Drăguş la Ceau, Cinema! este posibilă cu sprijinul Consulatului Germaniei la Timişoara.

Actriţă colaboratoare a Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, unde joacă în mai multe spectacole îndrăgite, Mălina Manovici a fost descoperită şi lansată în lumea cinematografiei de Cristian Mungiu, care i-a oferit un rol foarte apreciat în „Bacalaureat” (2016).

În 2018, a făcut un rol principal extrem de puternic şi de lăudat în „Lemonade”, debutul regizoarei Ioana Uricaru. „Lemonade” a avut premiera mondială în secţiunea Panorama a Festivalului de la Berlin anul trecut, iar apoi a câştigat premiul de regie la Sarajevo şi a fost nominalizat la Film Independent Spirit Awards din SUA.

Cei trei membri ai juriului competiţiei vor decerna Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.000 de euro, oferiţi de Vitas România.

Spectatorii vor decide, tot dintre filmele din competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro, oferiţi de Conceptual Lab by Theo Nissim.

Cea de-a şasea ediţie a Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 18-21 iulie, la Timişoara şi Gottlob, prima localitate rurală din România cu un cinematograf renovat.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul este organizat cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Evenimentul este realizat de voluntari şi susţinut de: postul de televiziune TNT România, Vitas România, Groupama Asigurări, Conceptual Lab by Theo Nissim, Consulatul Germaniei la Timişoara, Institutul Francez din Timişoara, Centrul Cultural German din Timişoara, Institutul Goethe, Fundaţia Art Encounters, Porsche Timișoara, Restaurantul Vinto, Hotel Timișoara, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Teatrul Auăleu, Anim`est, Institutul Polonez din Bucureşti, Primăria Gottlob.

Foto: Ceau Cinema – Iulia Weiss, facebook

09
/12
/19

Ajuns la ediția a 23-a, festivalulul de film studențesc CineMAiubit, care a avut loc între 3 și 7 decembrie la Cinemateca Eforie din București, a scos în prim-plan câțiva tineri cineaști foarte promițători, care merită urmăriți și de care foarte probabil vom mai auzi în anii care vin.

09
/12
/19

Muzeul Național de Artă al României invită publicul, pe 12 decembrie, de la ora 19.00, la o seară de film cu o proiecție specială: un moment rar de confesiune în care Corneliu Baba, acest pictor singuratic, a acceptat prezența celorlalți în atelierului său.

08
/12
/19

Al șaselea și ultimul sezon al dramei Vikingii a revenit, în exclusivitate, la HISTORY® cu două episoade, joi, 5 decembrie, de la ora 21:00, la doar o zi după premiera din Statele Unite. Drama crește în intensitate pe parcursul călătoriei vikingilor în locuri îndepărtate, la mii de kilometri de Kattegat, pe măsură ce aceștia vor întâlni rivali de temut și vor înfrunta consecințele morții lui Ragnar.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

Page 1 of 25412345...102030...Last »