Ada Solomon în competiție cu Jafar Panahi și frații Dardenne / Berlinale 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-in-competitie-cu-jafar-panahi-si-fratii-dardenne-berlinale-2015/

Ada Solomon, producătorul “AFERIM!”, intră în cursa pentru Ursul de Aur – marele premiu al Festivalului Internaţional de film de la Berlin – alături de Jafar Panahi, fraţii Dardenne sau Juan de Dios Larrain.

Un articol de Petre Ivan|9 februarie 2015

Ada Solomon în competiție cu Jafar Panahi și frații Dardenne / “AFERIM!”, în regia lui Radu Jude, este o coproducție România (Hi Film și Mulberry Development), Bulgaria (Klas Film) și Cehia (Endorfilm). Premiera mondială a filmului este programată miercuri, 11 februarie, la ora locală 16:00.

Producțiile realizate de Jahar Panahi (“Taxi”), frații Dardenne (“Journal d’une femme de chambre” semnat de Benoit Jacquot), Nicolas Gonda (producătorul filmelor lui Terrence Malick și al “Knight of Cups”), sau Juan de Dios Larrain (producătorul lungmetrajelor “El Club” și “No” semnate de Pablo Larrain și “Gloria” al lui Sebastian Lelio) intră în cursa pentru Ursul de Aur acordat producătorului filmului.

Ada Solomon revine în Competiția Oficială a Berlinalei la doi ani după câștigarea primului Urs de Aur, pentru lungmetraj, din istoria filmului românesc pentru pelicula “Poziția Copilului” (regia Călin Peter Netzer).

În prezent, Ada Solomon se află în procesul de dezvoltare a noului lungmetraj semnat de Radu Jude, “Inimi cicatrizate”, adaptarea romanului lui Max Blecher.

Ada Solomon a mai produs scurtmetraje multi-premiate realizate de Cristian Nemescu (“Marilena de la P7”), lungmetrajele de debut ale lui  Răzvan Rădulescu (“Felicia, înainte de toate”), Paul Negoescu (“O lună în Thailanda”), Vali Hotea (“Roxanne”) și documentare realizate de Alexandru Solomon (“Kapitalism, rețeta noastră secretă”, “Cold Waves – Război pe calea undelor”).

În 2013, Ada Solomon a fost laureata Premiului Eurimages pentru coproducție, o distincție oferită de Academia Europeană de Film care recunoaște rolul decisiv al coproducțiilor în industria cinematografică din Europa.

Foto: Ada Solomon, Aferim – facebook.com/aferimfilm

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.