„Adevărul”/ „La vérité”, cu Catherine Deneuve, are premiera în cinema pe 26 februarie
https://www.ziarulmetropolis.ro/adevarul-la-verite-cu-catherine-deneuve-are-premiera-in-cinema-pe-26-februarie/

„Adevărul”/ „La vérité”, cel mai nou film al regizorului japonez Hirokazu Kore-Eda, care a deschis ediţia din 2019 a Festivalului Internaţional de Film de la Veneţia, ajunge în cinematografele din România din 26 februarie, distribuit de Independenţa Film.

Un articol de Petre Ivan|22 februarie 2021

Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două legende ale cinematografiei franceze, alături de actorul american Ethan Hawke se regăsesc în distribuția primului film al lui Hirokazu Kore-Eda, laureat Palme d’Or, realizat în afara Japoniei, într-o altă limbă decât cea nativă.

Filmul vorbește despre legături de familie, decepție și responsabilitate, combinând drama și comedia „așa cum ele co-există și în viața reală”, după cum spune regizorul Hirokazu Kore-Eda

Fabienne (Catherine Deneuve) este o divă a cinematografiei franceze, ce are parte de toată iubirea și admirația bărbaților, dar care are o relație complicată cu propria fiică. Atunci când aceasta își publică memoriile, Lumir (Juliette Binoche) se întoarce de la New York la Paris împreună cu soţul (Ethan Hawke) şi copilul. Întâlnirea dintre mamă şi fiică devine rapid o confruntare: adevăruri ascunse și resentimente nedeclarate ies la suprafață.

„Faptul că filmul meu se regăsește în filmografia lui Catherine Deneuve – la fel de prestigioasă pe cât este istoria cinematografiei franceze în sine – este pentru mine atât un motiv de mândrie, cât și de anxietate”, a declarat Hirokazu Kore-Eda. 

Catalogat drept „unul dintre cele mai bune roluri din cariera sa” de către publicația britanică The Times, Catherine Deneuve interpretează magistral diva aflată la apusul carierei, precum și mama confruntată de propria fiică. Pe parcursul dezvoltării scenariului, care inițial a fost o piesă de teatru despre o actriță ce îmbătrânește, Hirokazu Kore-Eda a colaborat cu Deneuve și Binoche, acestea oferind informațiile necesare pentru ca experiențele lor profesionale să se regăsească în film.

„Adevărul”/ „La vérité” are premiera în cinematografele funcționale din România în 26 februarie, având pentru moment proiecții programate în București (Cinema Union, Cinema Elvire Popesco, Happy Cinema), Bârlad (Cityplex Victoria), Bacău (Happy Cinema), Bistrița (Centrul Cultural Dacia), Iași (Ateneul Național), Sfântu Gheorghe (Cityplex Arta), urmând ca din 5 martie să ruleze și în Caransebeș (Cinema 3D Luna), Oțelu Rosu (Cinema 3D), Reșița (Cinema Dacia Reșița 3D) și Petroșani (Cinema 3D Șerban Ionescu).

12
/11
/13

Filmul Stalingrad 3D, primul lungmetraj rusesc produs cu tehnologia Imax 3D, a obţinut cele mai mari încasări înregistrate vreodată în Rusia în weekendul premierei, respectiv cele mai mari încasări din China reuşite de un film străin care nu a fost produs la Hollywood.

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.