Adrian Ghenie, în ascensiune pe piaţa de artă
https://www.ziarulmetropolis.ro/adrian-ghenie-in-ascensiune-pe-piata-de-arta-14-milioane-de-euro-pentru-3-lucrari/

Trei lucrări ale artistului român Adrian Ghenie – „Duchamp’s Funeral I”, „Study for «The Devil»” şi „Hunger” – au fost vândute la două licitaţii organizate recent la Londra, de casa Sotheby’s, cu sumele de 1.285.389 de euro, 15.714 euro, respectiv, 146.453 de euro, potrivit site-ului sothebys.com.

Un articol de Petre Ivan|28 octombrie 2014

Adrian Ghenie / Tabloul „Duchamp’s Funeral I”, un ulei pe pânză semnat şi datat 2009, a fost una dintre vedetele licitaţiei „Contemporary Art Evening Auction”, organizată pe 17 octombrie, la Londra, de casa Sotheby’s.

Lucrarea, estimată la 400.000 – 600.000 de lire sterline (502.842 – 754.262 euro), a fost vândută cu 1.022.500 de lire sterline (1.285.389 de euro).

Pe de altă parte, lucrarea „Study for «The Devil»”, realizată în tehnica acrilic şi fotocolaj pe hârtie, a fost scoasă la licitaţie de casa Sotheby’s pe 18 octombrie, în cadrul „Contemporary Art Day Auction”. Estimată la 10.000 – 15.000 de lire sterline (12.571 – 18.857 de euro), lucrarea a fost adjudecată pentru 12.500 de lire sterline (15.714 euro).

Tot pe 18 octombrie a fost scos la licitaţie de casa Sotheby’s tabloul „Hunger”, un ulei pe pânză, semnat şi datat 2008, care a fost adjudecat cu 116.500 de lire sterline (146.453 de euro). Lucrarea era estimată la 50.000 – 70,000 de lire sterline (62.855 – 87.997 euro).

Artistul român Adrian Ghenie îşi continuă astfel ascensiunea pe piaţa internaţională de artă, după ce tabloul său „The Fake Rothko” a fost vândut pentru 1.426.500

Duchamp's Funeral I

Duchamp’s Funeral I

de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby’s pe 30 iunie, la Londra.

Artistul român Adrian Ghenie a avut un parcurs ascendent constant pe piaţa internaţională de artă în ultimii ani, fiind reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti.

Născut în 1977, în Baia Mare, Adrian Ghenie a absolvit Universitatea de Arte şi Design din Cluj şi s-a tot împărţit între acest oraş şi Berlin până în 2013, când a ales în cele din urmă capitala germană.

Adrian Ghenie a absolvit Universitatea de Arte din Cluj, unde l-a avut profesor pe reputatul pedagog Ioan Sbârciu, şi a fondat în 2005, împreună cu Mihai Pop, galeria Plan B, extinsă ulterior şi în Berlin.

„Nu poţi picta asta (lucrările lui, n.r.) cu o pensulă. Este doar rezultatul unui accident. Totul este un accident. Foarte puţine lucruri sunt de fapt pictate”, spunea pentru The Independent Adrian Ghenie. Publicaţia britanică remarca faptul că, pentru Ghenie, nimic nu este garantat. Modul în care acesta a fost crescut l-a pregătit pentru ce este mai rău. „Am crescut cu mentalitatea că regula este să pierzi şi câştigul este strania excepţie”, spunea Adrian Ghenie.

Foto: Adrian Ghenie, Study for The Devil, Duchamp’s Funeral I şi Hunger – Contemporary Art Evening Auction

01
/03
/17

Povestea mărţişorului a supravieţuit în diferite forme până în prezent, de la firul simplu răsucit în alb şi roşu până la cel virtual. Mărţişor, Mărţişug sau Marţ era consemnat de etnologii începutului de secol XX ca obicei de 1 martie, prezent nu numai la români, dar şi la bulgarii şi albanezii din Balcani. Ţăranii păstrau obiceiul în fiecare început de primăvară, ca semn protector împotriva bolilor şi a nenorocului.

27
/02
/17

O schiţă realizată de Rembrandt, care reprezintă un câine, a fost autentificată după ce timp de 250 de ani a fost atribuită unui pictor german specializat în tablouri cu animale. Descoperirea a fost descrisă drept ”o senzaţie” de reprezentanţii Muzeului Herzog Anton Ulrich, din Braunschweig, unde schiţa a fost expusă timp de mai multe decenii şi era prezentată ca o lucrare a artistului Johann Melchior Roos.

21
/02
/17

Muzeul Național al Satului "Dimitrie Gusti" organizează în perioada 27 februarie - 8 martie Târgul "De Mărțișor", eveniment prin care își propune promovarea "vechiului obicei al dăruirii, la început de primăvară, a micilor obiecte artizanale cu rol protector".

17
/02
/17

Cu prilejul „Zilei Brâncuși ” care se sărbătorește la nivel național în fiecare an, la 19 februarie, MNAR prezintă în perioada 19-26 februarie 2017 o selecție de fotografii-document care surprind pe de o parte etapele instalării Coloanei Infinitului la Târgu-Jiu și pe de altă parte atmosfera atelierului parizian al lui Constantin Brâncuși care, în unele imagini, apare alături de sculpturile sale.

13
/02
/17

Deschiderea ediției din acest an a Carnavalului de la Veneția (11-28 februarie) a fost marcată de un show acvatic spectaculos, la care au participat, ca în fiecare an, numeroși vizitatori. Show-ul inaugural, pus în scenă pe Canalul Cannaregio, a celebrat sâmbătă seara temele frumuseții, mării și vanității, printr-o paradă a creaturilor marine.

30
/01
/17

Expoziţia itinerantă "Lumea turcică din Munţii Altai până în Balcani", ce aduce in fata publicului 33 de picturi în ulei semnate de tot atâţia artişti din 17 ţări, se va deschide pe 1 februarie, de la ora 18.30, la Galeria Artelor din cadrul Cercului Militar Naţional.

21
/12
/16

Tabloul "Țărăncuțe" ("De la fântână") de Nicolae Grigorescu a fost adjudecat, marți seară, la prețul de 320.000 de euro, la licitația de iarnă a Artmark, devenind cea mai bine vândută lucrare din acest an. Printre vedetele serii s-au mai numărat "Intimitate" de Nicolae Tonitza, "Car cu boi la amiază" de Nicolae Grigorescu, "Pod" de Adrian Ghenie sau "Pieta" de Corneliu Baba.

19
/12
/16

Romfilatelia a editat o nouă emisiune de mărci poştale tematice în cadrul proiectului „Stele de aur ale scenei şi ecranului”. Cele şase timbre ale acestui proiect filatelic au aceeaşi valoare nominală, de 4,50 lei, şi prezintă Stele de Aur ale scenei româneşti, în imagini de colecţie: Adela Mărculescu, Florina Cercel, Ilinca Tomoroveanu, Alexandru Arşinel, Ion Caramitru, Costel Constantin.

15
/12
/16

Ateneul Român găzduiește instalația documentară itinerantă dedicată pianistei Clara Haskil. Informațiile documentare sunt însoțite de fotografii și documente inedite, din Arhiva Muzicală a Bibliotecii Cantonale Universitare din Lausanne și a Fundației Clara Haskil din Elveția.