Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019, inspirat de opera regizoarei Agnès Varda
https://www.ziarulmetropolis.ro/afisul-festivalului-de-film-de-la-cannes-2019-inspirat-de-opera-regizoarei-agnes-varda/

Afişul Festivalului de Film de la Cannes de anul acesta, lansat astăzi, este inspirat de opera regizoarei Agnès Varda. Vunoscută pentru filme precum „Cléo de 5 à 7″ şi „Les Glaneurs et la Glaneuse”, Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, a murit pe 29 martie la vârsta de 90 de ani.

Un articol de Petre Ivan|15 aprilie 2019

În august 1954, Varda lansa primul ei film, „La Pointe Courte”, cu Silvia Monfort şi Philippe Noiret.Ca un manifest, imaginea de pe platouri folosită pentru afiş însumează totul despre Varda: pasiunea, ambiţia şi neastâmpărul.

Ingrediente necesare unui artist liber, alcătuind o reţetă pe care nu s-a oprit niciodată din a o îmbunătăţi. Cei 65 de ani ai ei de creativitate şi experiemntare se potrivesc aproape vârstei festivalului.

Festivalul de Film de la Cannes celebrează, anual, viziuni care dezvăluie şi denotă îndrăzneală şi care rămân în amintire.

Aşa cum i-a plăcut să sublinieze, Agnès Varda nu este o femeie cineast, este un cineast. Treisprezece dintre filmele ei s-au regăsit în selecţia oficială pe Croazetă, a fost membru al juriului în 2005 şi preşedinta juriului Caméra d’Or în 2013.

În 2015, a primit trofeul Palme d’Or onorific, pe care l-a dedicat „tuturor cineaştilor curajoşi şi inventivi, celor care creează un cinema original, fie că este vorba despre ficţiune ori documentar, care nu sunt centrul atenţiei, dar care continuă”.

Agnès Varda va fi lumina călăuzitoare inspiraţională a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de la Cannes, au mai transmis organizatorii.

Selecţia oficială a festivalului va fi anunţată joi de Pierre Lescure, preşedintele festivalului, şi de Thierry Frémaux, delegatul general.

Cea de-a 72-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 – 25 mai.

Foto: Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019 – facebook

 

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.