Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019, inspirat de opera regizoarei Agnès Varda
https://www.ziarulmetropolis.ro/afisul-festivalului-de-film-de-la-cannes-2019-inspirat-de-opera-regizoarei-agnes-varda/

Afişul Festivalului de Film de la Cannes de anul acesta, lansat astăzi, este inspirat de opera regizoarei Agnès Varda. Vunoscută pentru filme precum „Cléo de 5 à 7″ şi „Les Glaneurs et la Glaneuse”, Varda, supranumită „bunica Nouvelle Vague”, a murit pe 29 martie la vârsta de 90 de ani.

Un articol de Petre Ivan|15 aprilie 2019

În august 1954, Varda lansa primul ei film, „La Pointe Courte”, cu Silvia Monfort şi Philippe Noiret.Ca un manifest, imaginea de pe platouri folosită pentru afiş însumează totul despre Varda: pasiunea, ambiţia şi neastâmpărul.

Ingrediente necesare unui artist liber, alcătuind o reţetă pe care nu s-a oprit niciodată din a o îmbunătăţi. Cei 65 de ani ai ei de creativitate şi experiemntare se potrivesc aproape vârstei festivalului.

Festivalul de Film de la Cannes celebrează, anual, viziuni care dezvăluie şi denotă îndrăzneală şi care rămân în amintire.

Aşa cum i-a plăcut să sublinieze, Agnès Varda nu este o femeie cineast, este un cineast. Treisprezece dintre filmele ei s-au regăsit în selecţia oficială pe Croazetă, a fost membru al juriului în 2005 şi preşedinta juriului Caméra d’Or în 2013.

În 2015, a primit trofeul Palme d’Or onorific, pe care l-a dedicat „tuturor cineaştilor curajoşi şi inventivi, celor care creează un cinema original, fie că este vorba despre ficţiune ori documentar, care nu sunt centrul atenţiei, dar care continuă”.

Agnès Varda va fi lumina călăuzitoare inspiraţională a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de la Cannes, au mai transmis organizatorii.

Selecţia oficială a festivalului va fi anunţată joi de Pierre Lescure, preşedintele festivalului, şi de Thierry Frémaux, delegatul general.

Cea de-a 72-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 – 25 mai.

Foto: Afişul Festivalului de Film de la Cannes 2019 – facebook

 

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.