Alba ca Zapada – din 6 decembrie pe marile ecrane din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/alba-ca-zapada-din-6-decembrie-pe-marile-ecrane-din-romania/

Filmul spaniol ,,Alba ca Zapada/ Blancanieves”, propunerea oficială a Spaniei la premiile Oscar pentru ,,cel mai bun film străin”, va avea premiera pe 6 decembrie în cinematografele din România.

Un articol de Andrada Văsii|1 decembrie 2013

Filmul spaniol „Alba ca Zapada/ Blancanieves“, propunerea oficială a Spaniei la premiile Oscar pentru „cel mai bun film străin“, va avea premiera pe 6 decembrie în cinematografele din România.

Filmul Alba ca Zapada, a cărui acţiune este plasată în oraşul spaniol Sevilla din anii ’20 ai secolului trecut, este un omagiu adus filmului alb-negru mut din Europa. În versiunea regizorului Pablo Berger, Albă ca Zăpada este Carmen, fiica unui faimos toreador, care nu iese din cuvântul mamei sale vitrege, Encarna.

Carmen reuşeşte însă să fugă de acasă şi se alătură unei trupe de pitici toreadori. Frumuseţea şi talentul său în ring atrag atenţia tuturor. Astfel, Encarna află în sfârşit unde poate să o găsească pe Carmen.

Citiţi şi: Baiadera participă în Festivalul „Viaţa e frumoasă!”

Filmul, distins cu premiul special al juriului şi premiul pentru cea mai bună actriţă la San Sebastian IFF în 2012 şi premiul Goya pentru cel mai bun film (2012), a fost proiectat anul acesta la Cluj-Napoca în cadrul celei de-a 12-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Transilvania.
Blancanieves

Imagine din filmul Alba ca Zapada  

Rolul principal este interpretat de Maribel Verdú (Encarna) – una dintre cele mai cunoscute actriţe de origine spaniolă. Alături de aceasta, din distribuţie mai fac parte Emilio Gavira, Daniel Giménez Cacho şi Pere Poncho.

Pablo Berger şi-a început cariera de regizor cu filmul cult „Mama” (1988). Datorită numeroaselor premii pe care le-a primit, guvernul din Ţara Bascilor i-a oferit o bursă la Universitatea din New York, unde a făcut un masterat în artă cinematografică. În perioada petrecută în SUA, a realizat „Truth and Beauty”, notează Mediafax.

Lungmetrajul „Torremolinos 73″, în regia lui Pablo Berger, a avut premiera la Festivalul de Film de la Malaga, unde a câştigat numeroase premii şi a fost unul dintre filmele cu cei mai mulţi spectatori în Spania în 2004, primind numeroase nominalizări la Premiile Goya ale Academiei Spaniole de Film.

Foto credit: Cinemagia, filmul Alba ca Zapada

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.