Alex Mirutziu prezintă o expoziție personală și un performance la BIDFF 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/alex-mirutziu-prezinta-o-expozitie-personala-si-un-performance-la-bidff-2017/

Artistul Alex Mirutziu va prezenta la Bucharest International Dance Film Festival expoziţia personală ”No blood bank included” şi performance-ul ”Dignity to the unsaid”. Vernisajul expoziţiei şi performance-ul vor avea loc pe 8 septembrie, între orele 19.00 şi 22.00, la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Un articol de Petre Ivan|27 august 2017

De asemenea, MNAC va găzdui proiecția filmelor românești selectate anul acesta în competiția națională a festivalului.

Lucrările prezente în expoziție nu pot fi încasate frontal, fie vizual sau multisenzorial, ci prin ocol sau detour cu digestie lentă, care te poate consuma, chiar pierde. Lucrările mele cele mai recente ies din logica «eu» – aici — «restul» – în afară și problematizează dimensiunile incerte care coagulează un înțeles sau altul, cât și relațiile de co-existență dintre multiplele prezente, perspective sau aparențe ale individului și ale lumii în care acesta este aruncat, care nu pot fi epuizate niciodată. – Alex Mirutziu

Alex Mirutziu spune despre sine că este un artist în contra-timp, având profesia unui delimitator.

”Dignity to the unsaid” va fi susținut de performerii Alex Popa, Irina Sibef și Cosmin Stănilă. Performance-ul este comisionat de BIDFF și realizat în parteneriat cu Programul de Artă Performativă al Muzeului Național de Artă Contemporană București și sprijinit de Galeria SABOT.

Muzica este semnată de Elias Merino și Alex Mirutziu.

Intenționez să cercetez metode prin care una dintre cele mai importante scriitoare ale secolului XX – Iris Murdoch – a reușit să creeze sens printr-o abundență de sensuri, spus și nespus, sensuri pe care le numesc – modalități de a stăpâni lumea. Mișcarea conceptuală dintre spus și nespus este influențată de mereu prezenta fragmentare pe care o manifestăm atunci când privim lumea ca «ceva asemănător cu», un aspect fatal al limitărilor noastre fizice. Fragmentăm lumea ca să putem să o înțelegem și să funcționăm în interiorul ei. – Alex Mirutziu.

Originar din Sibiu, Alex Mirutziu a avut expoziţii personale în Zürich, Los Angeles, München şi Cluj-Napoca. În plus, el a susţinut prezentări despre performance şi teatru la instituţii prestigioase precum Royal College of Arts (Anglia), Von Kraal Theatre (Estonia), IASPIS (Suedia), şi a colaborat cu artişti şi scriitori printre care se numără Grit Hachmeister(Germania), Paul Devens (Olanda), Elias Merino(Estonia), Graham Foust (Statele Unite), Asa Jungnelius (Suedia) și Graham Harman (Statele Unite).

Cea de-a treia ediție a Bucharest International Dance Film Festival va avea loc în perioada 7 – 10 septembrie 2017.

Bucharest International Dance Film Festival este un proiect cultural organizat de Asociația Tangaj Dance, finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB – în cadrul Programului cultural „București Oraș participativ”, cofinanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și al Institutului Cultural Român.

 

Foto: Alex Mirutziu, BIDFF 2017 – facebook

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.