Alexandru Ciubotariu a.k.a Pisica Pătrată, prima expoziție personală în Elveția, la Estopia Art Gallery din Lugano
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-ciubotariu-a-k-a-pisica-patrata-prima-expozitie-personala-in-elvetia-la-estopia-art-gallery-din-lugano/

Între 9 şi 25 iunie, Alexandru Ciubotariu, a.k.a Pisica Pătrată, cel mai cunoscut street artist din România, mută strada în galerie, la Estopia Art Gallery din Lugano, unde prezintă expoziţia Headies / Căpăţâni. Vernisajul expoziţiei va avea loc joi, 9 iunie, de la ora 18.00.

Un articol de Petre Ivan|2 iunie 2022

În prima sa expoziție personală în Elveția, după doi ani de pandemie, artistul s-a decis să dea drumul unor personaje supradimensionate, neliniștitoare – ținute sub cheie prea multă vreme, după cum mărturisește autorul lor -, care vor ocupa spațiul galeriei cu conținutul lor interior.

De peste 15 ani, personajele Pisicii Pătrate, cu figurile lor schimonosite și privirea oțelită, se pliază perfect pe unghiurile, mereu imperfecte, ale arhitecturii urbane, cu dinții – angoasant de mulți! – scrâșnind resemnat, dulce – amar, în peisajul străzilor multor orașe din România. Ce se întâmplă însă când astfel de personaje își augmentează enorm dimensiunile și migrează din spațiul străzii într-o galerie?

„Am decis să elimin părțile superflue și să mă focalizez doar pe expresie, pe modelarea sufletească transpusă în concretul expresiei faciale. Un alt lucru care m-a împins spre acest demers este distorsiunea de comunicare pe care o trăim, mă refer la interacțiunea prin emoticons. În loc să descriem ceea ce simțim, preferăm să trimitem un emoticon, care ni se pare potrivit cu respectiva stare. Am ales să exprim abnorm astfel de stări fără filtrul codului de comunicare cu care ne-am obișnuit prea mult astăzi. În contextul spațial definit al galeriei mi se pare că pot comunica cu privitorii prin intermediul acestor căpățâni care mă reprezintă sută la sută. Sunt momente și expresii ale unor stări pe care le-am experimentat profund și pe care am ales să le împărtășesc mai departe, continuând comunicarea fără ca implicarea mea directă să mai existe. O parte din mine poate merge mai departe fără mine”.

Alexandru Ciubotariu, a.k.a. Pisica Pătrată, s-a născut în 1979 la Călărași. Locuiește și lucrează în București. A absolvit secția Grafică a Universității Naționale de Arte George Enescu din Iași în 2004. Din 2017 este membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România. Pisica Pătrată, celebrul personaj care l-a consacrat ca artist urban, răsare din cele mai neaşteptate colţuri din Bucureşti și din multe alte orașe, de pe ziduri, mesh-uri, din librării şi spaţii de evenimente. A devenit şi personaj de carte, în albumul Pisica patrată, primul album de street art din România, publicat la Editura Vellant, în 2009. A participat la peste 100 de expoziții în România și în străinătate, a inițiat proiectul Muzeul Benzii Desenate, în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie, și a publicat în peste 90 de ziare și reviste din România, Belgia, Slovenia, Polonia, Croația, Cehia, Franța, Grecia și Serbia. A ilustrat peste 20 de cărți pentru copii, iar în 2021 a curatoriat și a participat cu live drawing la expoziția 155 de ani de benzi desenate în România 1860 – 2015, la Muzeul Național de Istorie al României. A ilustrat peste 50 de volume de bandă desenată, iar lucrările i-au fost publicate în peste 10 albume de street-art. A primit peste 35 de premii la concursuri, festivaluri de artă și saloane de bandă desenată.

Curator: Claudio Scorretti

04
/01
/21

Albumul bilingv „Azur de Lisabona”/ „Azul de Lisboa”, realizat de Ambasada României în Republica Portugheză și Institutul Cultural Român de la Lisabona, cu sprijinul Fundației Bonte, a avut prezentarea oficială în ultima lună a anului.

18
/12
/20

Muzeul Național Cotroceni lansează joi, 17 decembrie 2020, Portret de artist, un proiect de anvergură care îi are în prim plan pe unii dintre cei mai importanți artiști plastici ai momentului. Artiștii se destăinuie în fața publicului într-o suită de interviuri care reflectă emoțiile și părerile lor despre situația generată de pandemie, despre parcursul creațiilor și al artei în general, despre propria evoluție în domeniul artei și în situația actuală.

14
/12
/20

Până pe 28 martie 2021, Muzeul Național de Artă al României prezintă expoziția temporară Piranesi. Arhitecturi și fantasme, deschisă din 5 decembrie 2020. Expoziția aniversează 300 de ani de la nașterea artistului Giovanni Battista Piranesi (1720 – 1778) și este realizată de curatorul Cosmin Ungureanu, din cadrul Secției de Artă Europeană a MNAR, anunță organizatorii.

12
/12
/20

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” organizează în perioada 12-20 decembrie 2020, în zilele de weekend – 12, 13, 19 și 20 decembrie – evenimentul Am venit să colindăm „Florile Dalbe”.

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.

27
/11
/20

Galeria Estopia București deschide astăzi expoziția „Not Natural”, de Andrada Feșnic. La aproape doi ani de la prima expoziție solo a artistei la Estopia – care a coincis atunci chiar cu deschiderea galeriei – Andrada Feșnic revine la București cu o nouă serie de lucrări realizate integral pe durata ultimului an.

27
/11
/20

Libertatea, egalitatea și democrația sunt printre cele mai puternice valori ale lumii contemporane. Însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa și, din păcate, istoria ne demonstrează că, timp de sute de ani, omenirea a reprimat potențialul intelectual a jumătate din populație prin constrângerea femeilor.