„Alice în țara minunilor” devine „Alice în țara minunilor digitale”, la 150 de ani de la lansare
https://www.ziarulmetropolis.ro/alice-in-tara-minunilor-devine-alice-in-tara-minunilor-digitale-la-150-de-ani-de-la-lansare/

La un secol şi jumătate de la lansare, „Alice în ţara minunilor” este transformată într-un spectaculos music-hall plasat sub semnul digitalului, cu ajutorul rockerului Damon Albarn. Inspirat din capodopera lui Lewis Carroll, spectacolul de aproape două ore şi jumătate, intitulat „wonder.land”, în stilul unui e-mail, se joacă de la începutul săptămânii la National Theatre din Londra, urmând să fie prezentat şi pe scena Theatre du Chatelet din Paris, în iunie 2016

Un articol de Petre Ivan|26 noiembrie 2015

Musicalul cu arii de operă rock începe în camera lui Aly, adolescentă metisă complexată, aflată în conflict cu părinții și hărțuită de colegii de clasă, care încearcă să îi distrugă reputația postând mesaje insultătoare pe rețelele de socializare.

Pentru a scăpa, ea se conectează cu telefonul mobil la „wonder.land”, lume virtuală care reconstituie „țara minunilor” imaginată de reverendul englez Charles Lutwidge Dodgson — numele real al lui Lewis Carroll — acum un secol și jumătate, în 1865.

În universul de pixeli care îi promite să „îi împlinească visurile”, Aly o creează pe Alice, avatarul său, pe care o înzestrează cu calitățile care, după părerea ei, îi lipsesc: frumusețe, inteligență, aptitudinea de a fi iubită.

Ideea (de a transfera spectacolul într-o lume virtuală) este o reacție la relația fiicei mele cu rețelele de socializare și cu alte lucruri pe care le găsește pe internet și pe care eu nu le înțeleg întotdeauna. – Damon Albarn

Prima scenă dă tonul spectacolului: când Aly tastează pe telefon, imaginile electronice din „wonder.land” sunt proiectate pe un ecran, interacționând cu actorii.

Regizorul Rufud Norris încearcă să ilustreze prin montarea asociată cu digitalul raporturile sociale induse de noile tehnologii sau felul în care aparatele mobile ajung să fie prelungiri ale oamenilor și aspirațiilor lor.

„Wonder.land” vorbește și despre dificultățile adolescenței, despre greutatea de a-și construi o identitate, de a se accepta: „Urăsc ceea ce sunt”, spune Aly.

Foto: Alice în țara minunilor – Damon Albarn / Facebook

07
/10
/22

Soprana Diana Alexe este un artist cu un foarte frumos și promițător început de carieră. Invitată pentru prima oară în Stagiunea de marți seara, secondată de pianista Raluca Ouatu, artista va evolua pe scena Sălii mici a Ateneului Român, marți, 11 octombrie 2022, la ora 19.00, într-un program de lieduri și arii din operă.

26
/09
/22

A XVII-a ediție a Festivalului Internațional de muzică de cameră SoNoRo, intitulată Orient Express, va avea loc în Cluj-Napoca, în perioada 26 septembrie – 2 octombrie 2022. Festivalul a început în București, în data de 16 septembrie, și va continua în Cluj cu opt concerte inedite.

21
/09
/22

Cel mai renumit festival de jazz din România a ajuns la a 50-a ediție. Sibiu Jazz Festival reprezintă o întâlnire cu istoria, cu capitole scrise pe note înșirate peste jumătate de secol. În perioada 25-30 octombrie (începând de marți până duminică) jazzul va suna în inima Sibiului, în spațiile deja consacrate și cunoscute precum: Filarmonica de Stat Sibiu, Teatrul Național ‘Radu Stanca’, Biblioteca Județeană ASTRA, Biserica Evanghelică ‘Sfânta Maria’ și Centrul Istoric (parada de jazz).

20
/09
/22

Yasmin Levy, legenda muzicii iudeo-spaniole, revine în decembrie în România după 10 ani de la primul concert. Prima sa apariție artistică în România a avut loc în 2011 în cadrul Festivalului Internațional George Enescu de la București. Artista din Israel va susține un concert pe 11 decembrie la Sala Palatului din Capitală alături de chitaristul său și Orchestra Metropolitană București formată din peste 80 de artiști, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga.

20
/09
/22

Dulce Pontes, regina muzicii fado, revine în România într-un spectacol extraordinar pe 10 decembrie la Sala Palatului din București. Celebra cântăreață portugheză a mai încântat și în 2015 spectatorii români, promițând atunci că va reveni.