Alina Cojocaru: Ostilităţile au pornit din cauza banilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/alina-cojocaru-ostilitatile-au-pornit-din-cauza-banilor-kobborg-si-cojocaru-nu-mai-au-voie-sa-intre-in-sediul-operei/

Kobborg şi Cojocaru nu mai au voie sa intre în sediul Operei! Angajaţii de la Biroul personal al Operei şi directorul economic au emis astazi o circulară în care se specifică faptul că lui Johan Kobborg şi Alinei Cojocaru le-au ”încetat” contractele şi, ca atare, le este interzisă intrarea în sediul Operei Naţionale. Între timp, balerina i-a acordat jurnalistului Dan Turturică (pentru digi24.ro) primul interviu după izbucnirea scandalului de la Opera Bucureşti în care îşi expune punctul de vedere cu privire la acest conflict fără sfârşit.

Un articol de Petre Ivan|26 aprilie 2016

Două săptămâni de proteste, trei spectacole anulate şi trei directori intermari. Aşa se rezumă situaţia de la Opera Bucureşti, unde conflictul dintre contestatarii şi susţinătorii lui Johan Kobborg a atras atenţia întregii lumi artistice. Ion Caramitru cere, în numele UNITER, demisia ministrului Culturii. În încercarea de a media disputa, vicepremierul Vasile Dîncu se întâlneşte astăzi (marţi) cu artiştii Operei. În primul interviu acordat după izbucnirea conflictului, prim-solista Alina Cojocaru vorbeşte despre cauzele profunde ale problemei şi care ar fi soluţiile de rezolvare.

Ostilitatea şi frustrările au ieşit la suprafaţă în momentul în care a venit vorba de bani. Momentul în care a început să se vorbească despre cine câştigă, cât câştigă. După aceea a început să apară o ostilitate între artişti. – Alina Cojocaru

„(…) Un balerin străin la suma de 500 de euro, nu toţi, unii au chiar mai puţin şi unii mai mult, nu este plătit două luni pe an şi nu are nicio asigurare inclusă, nici medicală, nici pensie… Pe când un artist român, în special cei care au contracte pe viaţă, statul plăteşte, în afara salariului, chiria pentru locuinţă şi beneficiază de tot ce oferă statul, pensie şi asigurare medicală. Contribuţii şi tot. Şi au acest salariu 12 luni pe an. Ceea ce… S-a făcut la un moment dat o socoteală şi, din păcate, nu sunt destul de pregătită să vă spun exact, dar se ajunge cam aproape la aceiaşi bani.Alina Cojocaru

Când Johan (Kobborg) a fost rugat să preia această trupă şi să o aducă la un nivel internaţional, sau măcar să-i ridice nivelul pe cât este posibil, s-a lovit de marea descoperire că nu avem balerini în ţară. – Alina Cojocaru

„Am avut 2-3 elevi care au venit la audiţii şi am avut peste 250-300 de străini care au venit din toate părţile lumii, care au vrut să vină să lucreze în teatrul nostru. (…)”

Problema este că este talent în ţară. Nu este neapărat vorba că nivelul nu este înalt. Dar au plecat. Nu au rămas în ţară. Asta este problema. Că tot talentul românesc şi artiştii cei mai talentaţi au făcut o altă alegere. Probabil că nici eu nu sunt un exemplu prea bun, pentru că eu am reuşi ce am reuşit datorită acestor posibilităţi, din alte ţări. Şi dorinţa cea mai mare ar fi, poate, să oferim unui artist un motiv să-şi dorească să rămână în ţară. – Alina Cojocaru

„Poate acest lucru m-a durut mai mult decât cuvintele. Faptul că nu au realizat că este o posibilitate pentru ei să lupte pentru o cauză dreaptă. Că nu străinii sunt de vină pentru salariile lor. Şi, pe de altă parte, aş îndrăzni să spun că salariul unui artist în alte ţări este mult peste ce primeşte un străin la noi în ţară.”

Interviul integral aici.

Foto: Alina Cojocaru – facebook

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

12
/02
/24

Școala Academică de balet La Sylphide, alături de Opera Națională București, vă invită, luni, 19 februarie, de la ora 18:30, să sărbătorim împreună un moment special în lumea baletului: Gala de Balet dedicată aniversării a 25 de ani de la înființarea Școlii Academice La Sylphide.

12
/02
/24

La început de primăvară, Opera Națională București propune publicului spectacolul „Carmen” de Georges Bizet în dublă reprezentație, pe 1 și 3 martie, cu o distribuție de excepție: mezzosoprana Ruxandra Donose invitată în rolul titular, tenorul Ramón Vargas invitat în rolul Don José, baritonul Mihai Damian invitat în rolul Escamillo. În rolul Micaela va evolua soprana Operei Marta Sandu Ofrim. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.