Allegro ma non troppo, de Ion Minulescu, în premieră la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/allegro-ma-non-troppo-de-ion-minulescu-in-premiera-la-tnb/

Comedia „Allegro, ma non troppo”, de Ion Minulescu, în regia lui Răzvan Popa, va avea premiera oficială pe 16 şi 18 ianuarie, de la ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB).

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2015

Allegro ma non troppo” este o comedie sentimentală, cu încurcături amoroase şi suspansuri dramatice, o satiră de moravuri cu un milionar, o soţie şi un dramaturg, alături de alte personaje pitoreşti – o amantă, un samsar, o slujnică -, care va ţine publicul, timp de o oră şi jumătate, captivat de farmecul şi savoarea epocii interbelice, notează Mediafax.

Apariţii neaşteptate şi răsturnări de situaţie, un ingenios melanj între teatru şi realitate, un adulter care se comite sub ochii soţului, sub masca unei piese fictive, o pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viaţă sunt elementele care caracterizează spectacolul „Allegro, ma non troppo”.

Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926, Ion Minulescu (1881 – 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al „Romanţelor”.

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Cu toate că, în timpul vieţii, scriitorul credea că posteritatea îl va recunoaşte mai ales pentru piesele sale, istoria literaturii i-a ales un alt destin. Teatrul său merită a fi redescoperit şi astăzi, după decenii de la primele montări la Naţionalul bucureştean, pentru dialogurile vii, umorul alert, naturaleţea poveştii, verva intelectuală şi originalitatea scriiturii, se mai arată în comunicatul citat.

Printre piesele cele mai jucate se numără „Manechinul sentimental”, „Pleacă berzele”, „Amantul anonim” şi „Allegro, ma non troppo”, o comedie ce a fost reprezentată şi la Bratislava şi la Buenos Aires.

În distribuţia spectacolului, actori cunoscuţi prilejuiesc întâlnirea publicului cu savoarea personajelor şi a situaţiilor minulesciene: Gavril Pătru, Marius Rizea, Eugen Cristea, Costina Ciuciulică, Aylin Cadîr, Victoria Dicu, sub îndrumarea regizorală a lui Răzvan Popa.

Scenografia este semnată de Florilena Popescu-Fărcăşanu şi Maxim Corciova.

Această premieră inaugurează anul 2015 la Teatrul Naţional „I. L.Caragiale” din Bucureşti.

Foto: Allegro ma non troppo, Ion Minulescu – wikipedia, tnb

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.