Amour este cel mai bun film al anului, potrivit Los Angeles Film Critics Association
https://www.ziarulmetropolis.ro/amour-este-cel-mai-bun-film-al-anului-potrivit-los-angeles-film-critics-association/

Lungmetrajul francez „Amour”, regizat de Michael Haneke, a fost desemnat duminică cel mai bun film al anului 2012 de reprezentanţii Los Angeles Film Critics Association.   Joaquin Phoenix a fost desemnat cel mai bun actor, pentru rolul său din drama „The Master”. Pe o listă a câştigătorilor, care a contrazis în mare parte opiniile criticilor […]

Un articol de Andrada Văsii|11 decembrie 2012

Lungmetrajul francez „Amour”, regizat de Michael Haneke, a fost desemnat duminică cel mai bun film al anului 2012 de reprezentanţii Los Angeles Film Critics Association.

 

Joaquin Phoenix a fost desemnat cel mai bun actor, pentru rolul său din drama „The Master”.

Pe o listă a câştigătorilor, care a contrazis în mare parte opiniile criticilor din New York, care au acordat premiile lor anuale săptămâna trecută, reprezentanţii Los Angeles Critics Association au decis că Paul Thomas Anderson este cel mai bun regizor al anului, pentru acelaşi film, „The Master”, iar Amy Adams, care joacă în acelaşi lungmetraj, a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol secundar.

„Zero Dark Thirty”, thrillerul despre capturarea şi uciderea lui Osama Bin Laden, a fost premiat la categoria „cel mai bun montaj”.

Săptămâna trecută, „Zero Dark Thirty” fusese recompensat cu două premii majore – cele decernate de asociaţiile National Board of Review şi New York Film Critics Circle.

Cei 60 de membri ai Los Angeles Film Critics Association au arătat încă o dată că au gusturi extrem de variate, iar preferinţele lor au contrazis curentul principal de opinie din industria americană.

Emmanuelle Riva, în vârstă de 85 de ani, care joacă rolul unei foste profesoare de pian ce a suferit un accident vascular cerebral, în filmul „Amour”, premiat cu Palme d’Or la Festivalul de Film de la Cannes din acest an, a fost desemnată cea mai bună actriţă a anului, la egalitate cu americanca Jennifer Lawrence, care interpretează o văduvă tânără în comedia cu accente dramatice „Silver Linings Playbook”.

Consideraţi drept mari favoriţi la Oscarurile din 2013, actorii Daniel Day-Lewis („Lincoln”) şi Jessica Chastain („Zero Dark Thirty”) au fost ignoraţi în acest an de criticii din Los Angeles, alături de mult aşteptatul musical „Les Misérables” şi fantezia epică „The Hobbit”.

Debutantul Dwight Henry a fost desemnat cel mai bun actor în rol secundar, pentru interpretarea sa din filmul independent „Beasts of the Southern Wild”.

Criticii de film din Los Angeles au decis să acorde premiul pentru cel mai bun scenariu peliculei „Argo”, regizată de Ben Affleck, despre drama unor ostatici din Iran.

În 2011, cel mai bun film al anului, potrivit Los Angeles Film Critics Association, a fost lungmetrajul „The Descendants”, regizat de Alexander Payne.

În această săptămână vor fi anunţate nominalizările pentru Globurile de Aur şi pentru premiile decernate de Sindicatul actorilor americani (Screen Actors Guild/ SAG), trofee care reprezintă de multe ori un bun indicator pentru identificarea peliculelor favorite la premiile Oscar, ce vor fi decernate în februarie.

Nominalizările pentru Critics Choice Awards vor fi anunţate marţi, SAG îşi va anunţat nominalizările în cursul zilei de miercuri, iar joi vor fi anunţate nominalizările la Globurile de Aur.

Nominalizările la premiile Oscar vor fi anunţate pe 10 ianuarie.

Gala de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 24 februarie, la Dolby Theater (fostul Kodak Theater) din Hollywood.

 

 

Sursa: Mediafax

09
/08
/22

Vertigo Dance Company. Anul acesta, compania israeliană de dans Vertigo Dance Company aniversează 30 de ani. Trei decenii de când coregrafii Noa Wertheim și Adi Sha’al au dansat primul lor duet, care se numea "Vertigo" numele viitoarei companii înființate la Ierusalim.

09
/08
/22

Documentarul „Mariupolis 2”, realizat de Mantas Kvedaravičius, a fost proiectat luni seară, în premieră în România, în deschiderea celei de-a 19-a ediții a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, în prezența a mai mult de 3 000 de spectatori.

09
/08
/22

La împlinirea a 150 de ani de la nașterea primului academician provenit din rândul artiștilor plastici, Muzeul de Istorie „Teodor Cincu” din Tecuci și Asociatia Pro Valores, organizează prima ediție a Concursului Internațional de arte plastice „Gheorghe Petrașcu”.

08
/08
/22

Prezentat la Cannes în secțiunea „Cinema for the Climate”, „Cruciada copiilor / La Croisade”, noul film al lui Louis Garrel, distribuit de Independența Film în cinematografe din 12 august, vorbește cu umor despre una dintre cele mai importante probleme cu care ne confruntăm: schimbările climatice și lumea pe care o lăsăm generațiilor următoare.

08
/08
/22

„Prin pădure cu Maia” este un spectacol performativ cu Maia Morgenstern, parte din proiectul Lost Interferences ce poate fi văzut la unteatru open-air, în Grădina Casei Universitarilor, pe 16, 17 și 18 august, începând cu ora 20:00.

07
/08
/22

Fix acum 100 de ani, pe 5 august 1922, se năştea Marin Preda. Pentru a marca acest centenar, vă propunem un text despre cele două filme "Moromeţii", realizate de Stere Gulea la o distanţă de peste 30 de ani.

05
/08
/22

Asistența umanitară are și ea nevoie de suport. De mai bine de 5 luni de la cea mai mare mobilizare a societății civile din România postdecembristă, 29 de organizații non guvernamentale formează nucleul unei intervenții colective ce acordă sprijin integrat celor care fug din calea războiului, majoritatea femei și copii.

05
/08
/22

Când David Leitch („Deadpool 2”, „Atomic Blonde”, „John Wick”, „Hobbs and Shaw”) anunță că urmează să regizeze un nou lungmetraj, e musai să-ți cumperi bilete la cinema. Dependent de adrenalina eliberată de către filmele sale în cinefili, Leitch este și actor, cascador, scenarist, producător, un miliardar pasionat de arte marțiale care știe să folosească în cea mai recentă creație a sa un cocktail bine dozat de poveste, acțiune, efecte speciale, personaje.

04
/08
/22

CRONICĂ DE FILM Mi se pare un gest curajos să dai drumul în săli, în plină vară, unui film precum "Pentru mine tu eşti Ceauşescu" (2021, r. Sebastian Mihăilescu), destul de greu şi bizar, cel puţin pentru cinematografia română.