Apolodor, o nouă premieră la Teatrul Țăndărică
https://www.ziarulmetropolis.ro/apolodor-o-noua-premiera-la-teatrul-tandarica/

Teatrul Țăndărică vă invită în data de 24 mai 2019, ora 19:00 la premiera spectacolului ”Apolodor” (inspirat de versurile lui Gellu Naum) în regia Silviei Roman, proiect câştigător al concursului, SALT, platforma care susţine artiştii emergenţi din domeniul teatrului de animaţie şi vizual, prin realizarea şi producţia de la idee la spectacol a proiectelor propuse.

Un articol de Petre Ivan|22 mai 2019

Spectacolul ”Apolodor” de la Teatrul Țăndărică are la bază versurile lui Gellu Naum, celebru poet, prozator și dramaturg român, în care este ilustrată povestea un pinguin de la circ, căruia a început să îi fie dor de ,,frații săi din Labrador”, parafrazându-l pe autorul cărții, pornind în aventura vieții lui spre casa natală.

Supus unui drum greu, trecând prin multe primejdii și situații limită care țin publicul spectator în suspans, Apolodor reușește să ajungă la familia sa. Ce se întâmplă după ce ajunge în ținuturile înghețate și ce mai pățește micul nostru prieten, veți afla la Teatrul Țăndărică.

Regizoarea Silvia Roman, împreună cu echipa de creație a acestui spectacol, reușește să surprindă momentele cheie ale poveștii,  scoțând  în evidență stările schimbătoare ale micului pinguin, in funcție de probele la care este supus. Gândirea în amănunt a fiecărui tablou, împreuna cu decorul, muzica și coregrafia contemporan gândite, atrag spectatorul în poveste, trăind  fiecare moment alături de micul ,,fugar” care îşi caută originile.Apolodor

O poveste  care aduce zâmbetul pe chipul oricărui copil, montarea spectacolului fiind gândită într-un registru umoristic, dar în același timp totul fiind tratat foarte serios.

Iuliana Vâlsan, care semnează scenografia, a gândit decorul într-o cheie contemporană, astfel încât Apolodor, ajutat de actorii mânuitori, să poată transmite starea sufletească și emoțiile, cât mai aproape de realitate.

Regie: Silvia Roman

Scenografie: Iuliana Vîlsan

Muzică: Bogdan Balea

Mișcare scenică: Andreea Belu

Distribuție: Olga Bela, Ana Maria Bălescu, Mona Toncu, George Simian, Ștefan Craiu, Robert Trifan, Florin Mititelu, Dan Codreanu

Fot0: Apolodor – facebook

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.