Apologia Medeei – spectacol de Teatrul sub egida AMBASADEI REPUBLICII ELENE din BUCUREȘTI
https://www.ziarulmetropolis.ro/apologia-medeei-spectacol-de-teatrul-sub-egida-ambasadei-republicii-elene-din-bucuresti/

O psihografie a eroinei tragice a lui EURIPIDE bazată pe sunet, cuvânt şi mişcare. Adaptarea de Amalia Strinopoulou se bazează pe traducerea lui PANTELIS PREVELAKIS. La Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti, Sala Pictura, luni 14 martie, 2022 ora 20:00.

Un articol de Petre Ivan|7 martie 2022

Când războiul se dezlănțuie în Ucraina vecină și alicele lui ajung la ușa noastră, când criza pandemică a decimat popoarele pe întreaga planetă, când criza economică strânge zilnic lațul în jurul gâtului nostru, pare indiferență și lipsă de sensibilitate anunțul unui spectacol de teatru.

Un fel de rezistență s-ar putea spune că este și nevoia de a ne sustrage pentru puțin din coșmar și de a ne lăsa gândirea să hoinărească pe alte drumuri, pe alte cărări. Spectacolul MEDEEI funcționează ca o astfel de ieșire.

Euripide, mereu actual, cel mai tragic dintre toți, conform opiniei lui Aristotel, îndrăzneț și inovator, intelectual și poet, transferă în tragedie psihologia femeii care se revoltă din cauza trădării, se opune ordinelor absurde ale puterii, se depășește pe sine, încalcă valori și violează bariere morale pe altarul iubirii și al devoțiunii absolute, dar este neîndurătoare, până la autodistrugere, când este vorba să-i pedepsească pe cei care au nedreptățit-o.

Ambasada Elena din Bucureşti a încurajat și sprijinit statornic proiectele noastre artistice, al căror scop este promovarea culturii grecești în societatea românească, urmărind osmoza celor două culturi și strângerea relațiilor dintre greci și români.

Conviețuirea și conlucrarea celor doua popoare, contopirea tradițiilor, viziunile comune, creația artistica, reprezinta cel mai bun mod de a aduce alaturi oameni din culturi si cu obiceiuri diferite astfel încât împreuna sa deschidă drumuri, sa găsească noi moduri de exprimare, sa evolueze.

Teatrul, muzica și dansul sunt domenii prin care toate aceasta se pot realiza.

 

APOLOGIA MEDEEI

Distribuție:

Adaptarea: Se bazează pe traducerea lui Pantelis Prevelakis

Regie-Interpretare: Amalia Strinopoulou

Muzica: Petros Theodorou.

Traducere în română: Elena Lazăr

Instructor de voce: Stela Guțanu

Video fundal: George Ivanov

Video filmare, montaj: Vlad Diaconu

Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București, Sala Pictura,

luni 14 martie, 2022 ora 20:00

Bilete: 40 lei; 25 lei pentru elevi, studenți și pensionari,

Bilete Disponibile: La www.mystage.ro , și la Casieria Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București

Sustitrare: română.

02
/12
/13

Iulia Rugină, Oana Răsuceanu și Ana Agopian inventează povești și le transformă în filme, ca de exemplu „Love Building”, o comedie romantică despre relațiile de cuplu. De ce ai nevoie ca să faci film și cum se scrie un scenariu „în trei”? Ne spun chiar ele, în cinci secvențe.

01
/12
/13

Napasta, spectacol de succes al Teatrului Național din Bucureşti, se va muta în eleganta și spațioasa Sală Studio, începând cu reprezentațiile din 7 și 8 decembrie 2013, beneficiind cu această ocazie de o audiență mult sporită.

01
/12
/13

„Pentru noi, actorii, demarcația dintre generaţii este foarte, foarte vagă”, spunea Aura Buzescu, în anul 1964. Marea actriță a secolului trecut i-a avut ca studenți pe Victor Rebengiuc, Gina Patrichi, Mircea Albulescu.

30
/11
/13

Tablourile ,,Gladiole", de Nicolae Tonitza, estimat la 80.000 - 130.000 de euro, şi ,,Hora", de Camil Ressu, evaluat la 45.000 - 70.000 de euro, vor fi scoase la vânzare la prima licitaţie organizată de Grimberg, ,,Întâlnire cu capodopere", pe 10 decembrie.

30
/11
/13

„Să joci ani de-a rîndul personaje fără o problematică importantă, să te fîţîi pe scenă de colo – colo strîmbîndu-te ca să obţii nişte aplauze cu care să poţi împăuna seara la cîrciumă, mi se pare un lucru foarte trist“, spunea Alexandru Tocilescu, în 1974.