Arta contemporană românească (via Lucian Dan Teodorovici) – 2. IRLO
https://www.ziarulmetropolis.ro/arta-contemporan%c4%83-rom%c3%a2neasc%c4%83-via-lucian-dan-teodorovici-%e2%80%93-2-irlo/

„Știţi ceva? Dat fiind că, aşa am citit, Facebook-ul e un drog, iar eu am nevoie de o doză nouă, vin încă de săptămâna asta cu un nou artist pe-aici. Nu de alta, dar curând începe FILIT, iar zidul meu virtual va trebui să facă faţă cu brio evenimentului. Aşa încât poftim ce-mi vine să zic acum: IRLO. Adică acel IRLO pe care mai toată lumea îl cunoaşte ca muralist, cum îi place (şi) lui să-şi spună.” – Lucian Dan Teodorovici

Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2019

Iar dacă, să zicem, totuși nu-l știu chiar toți după renumele „de scenă”, cu siguranță cei mai mulți au auzit de scandalul cu poneiul roz de la New York (el a fost parte a trio-ului realizator al acelei expoziții) sau, ceva mai recent, de scandalul cu trafaletul Patriarhului (muralul denumit „Sfântul Gheorghe și dragonul jucăuș”, realizat de IRLO împreună cu Obie Platon și Kero, a fost șters rapid de pe zidul său bucureștean la solicitarea reprezentanților unei biserici).

S-ar zice deci că se lovesc scandalurile publice de el. Sau invers. Dar IRLO e de fapt un tip foarte fain, iar eu aș spune chiar că e mult prea modest. Un tip pe care, din păcate, am senzația că mai puțini îl știu și din pictura lui pe pânză, deși ar merita.

Un ciudat pentru cei mai mulți, postmodern până-n pânzele albe, de fapt până-n alea ochios colorate, cu o ironie ce se transformă deseori în satiră, cu recontextualizarea „sacrului”, cu un ludic aparent, cu o tristețe de fond cât se poate de serioasă, IRLO e chiar foarte tare, după părerea mea.

Și mi-am zis că nu strică s-o și scriu aici, alături de deja obișnuitele 9 imagini cu picturi.

A, și dacă tot am marcat până acum și locul de unde provin artiștii, să zic totuși că IRLO e bistrițean. Sau timișorean. Sau bucureștean. Sau ceva de genul, că nu mai știu nici eu.

(via Lucian Dan Teodorovici)

Foto: IRLO – facebook

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.