Birdman, din 16 ianuarie în cinematografele din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/birdman-din-16-ianuarie-in-cinematografele-din-romania/

„Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei/ Birdman”, regizat de Alejandro González Iñárritu şi considerat unul dintre filmele favoritele la Oscar în acest an, va avea premiera în cinematografele din România pe 16 ianuarie,

Un articol de Petre Ivan|12 ianuarie 2015

Birdman (or The Unexpected Virtue of Ignorance) este o comedie cu accente dramatice, regizată de mexicanul Alejandro Gonzales Inarritu, cu Michael Keaton, Emma Stone şi Naomi Watts în distribuţie, şi spune povestea unui fost star al filmelor cu super-eroi, interpretat de Michael Keaton, care încearcă să revină în actualitate şi să aibă din nou succes cu ajutorul unei piese pe Broadway.

Michael Keaton, în vârstă de 62 de ani, îl interpretează în acest film pe Riggan Thomson, actor în derivă care încearcă să îşi recâştige publicul. În încercarea sa, protagonistul este susţinut de fiica sa (Emma Stone), proaspăt externată dintr-o clinică de dezintoxicare şi care îi devine asistentă, de o actriţă şi de un actor excentric.

Filmul este lider în sezonul premiilor cinematografice din acest an şi pare să devină marele favorit la Oscarurile din luna februarie, după ce a fost nominalizat şi a şi câştigat mai multe trofee din partea diferitelor sindicate, organizaţii şi asociaţii ale profesioniştilor din domeniul cinematografiei din SUA, dar şi din partea criticilor.

Premiat de mai multe ori la Cannes („Iubiri şi câini/ Amores perros”, „Babel”), nominalizat la Oscar la categoria cel mai bun film străin în 2000, Alejandro Gonzales Inarritu are o reputaţie excelentă pe plan internaţional şi este considerat unul dintre cei mai talentaţi regizori ai generaţiei sale.

Printre filmele sale se numără „21 de grame/21 grams”, cu Sean Penn, „Iubiri şi câini/ Amores perros”, cu Gael García Bernal, „Babel”, cu Cate Blanchett şi Brad Pitt, şi „Biutiful”, cu Javier Bardem, care a câştigat premiul pentru cel mai bun actor, pentru acest rol, la Festivalul de Film de la Cannes din 2010.

Foto: Birdman – cinemagia

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.