Călătoria fantastică a Maronei, de Anca Damian, în deschiderea ANIMEST.14
https://www.ziarulmetropolis.ro/calatoria-fantastica-a-maronei-de-anca-damian-in-deschiderea-animest-14/

O lecţie de iubire necondiţionată, oferită cu măiestrie şi multă emoţie, Călătoria fantastică a Maronei deschide cea de-a 14-a ediţie a Festivalului Internaţional de Animaţie Animest (4-13 octombrie, Bucureşti) printr-o proiecţie-eveniment, programată pe 4 octombrie.

Un articol de |29 august 2019

Aventura cățelușei cu nasul în formă de inimă va rula pe marele ecran, în versiunea originală, în limba franceză, pentru prima dată în România,  la Cinema City, în Afi Cotroceni.

De la ora 19:30, publicul de toate vârstele este invitat să cunoască fabuloasa poveste a Maronei, în prezența regizoarei Anca Damian, a co-producătorul francez Ron Dyens și a echipei filmului.

Biletele au fost puse în vânzare și sunt disponibile pe: http://tiny.cc/4dnwbz

Cel de-al treilea lungmetraj de animație semnat de Anca Damian a avut premiera internațională în luna iunie, la Annecy, cel mai mare Festival de Film de Animație din lume, unde filmul a fost inclus în competiția oficială.

Criticii nu au întârziat să reacționeze și s-au declarat impresionați nu numai de stilurile de animație îmbinate într-o manieră inedită, ci și de povestea captivantă a protagonistei, o cățelușă născută în urma unei povești de iubire dintre un dog argentinian și o metisă atrăgătoare,  ce lasă urme profunde în viețile stăpânilor care, rând pe rând, o primesc în familiile lor.

Călătoria fantastică a Maronei

După un accident, ea își amintește de fiecare dintre ei și de iubirea necondiționată pe care le-a purtat-o, indiferent de confortul pe care l-a găsit în căminele lor sau de multele nume pe care i le-au dat.

„Povestit cu șarm, înțelepciune și imaginație, acest film de familie aduce un farmec aparte care poate traversa generații întregi”, remarcă publicația Screendaily, în timp ce Hollywood Reporter apreciază ,,imaginile care se transformă constant prin noi forme și culori.

Filmul este o producție Belgia – Franța – România,  iar scenariul poveștii este semnat de Anghel Damian, după o idee a Ancăi Damian. Talentatul ilustrator belgian Brecht Evens este creatorul personajelor și cel care a reușit, prin imagini 2D și 3D să redea lumea magică și plină de aventuri a Maronei, incluzând casele temporare, zonele întunecate, aleile, fricile și  visele cățelușei.

În România, filmul este distribuit de Aparte Film și va intra în cinematografe din 4 octombrie, odată cu lansarea din deschiderea Animest.

***

Festivalul este cofinanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene și

Administrația Fondului Cultural Național, Centrul Național al Cinematografiei, Institutul Cultural Român, Uniunea Cineaștilor din România.

Cu sprijinul: Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, British Council, Institutul Cervantes, Estonian Film Institute, Muzeul de Artă Recentă, KUBE by Musette, Groupama Asigurări, Cinema City

Foto: ANIMEST, Călătoria fantastică a Maronei – facebook

 

 

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).