Canalul, de Ivan Kavanagh, câștigătorul Trofeului Dracula 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/canalul-de-ivan-kavanagh-castigatorul-trofeului-dracula-2014/

Cea de-a doua ediţie a Dracula Film: Horror and Fantasy Festival, desfăşurată la Braşov, şi-a desemnat câştigătorii. Trofeul Dracula 2014 a plecat în Irlanda cu Ivan Kavanagh, realizatorul lungmetrajului The Canal.

Un articol de Petre Ivan|6 octombrie 2014

În competiția festivalului au fost înscrise 6 lungmetraje, 8 scurtmetraje internaționale și 7 scurtmetraje românești. The Canal/ Canalul (SUA, 2014), în regia irlandezului Ivan Kavanagh, a câștigat Trofeul Dracula 2014 pentru cel mai bun film de lungmetraj.

“Pentru fascinanta explorare a relației dintre supranatural și horror psihologic” și-a motivat decizia juriul format din regizorul Julian Richards, Toni Benages i Gallard, director al festivalului Cryptshow (Barcelona), și producătorul HBO Aurelian Nica.

Trofeul Little Dracula a fost acordat SF-ului american Emit, regizat de către R. J. S. Mayank, un scurtmetraj despre o lume paralelă în care timpul se scurge invers și care “stabilește o lume science-fiction din doar cateva tușe și te lasă să-ți completezi singur golurile și să-ți pui întrebari legate de lumea respectivă, despre viață și

IULIA VERDES SI EUGEN KELEMEN - KAZIMIR

IULIA VERDES SI EUGEN KELEMEN – KAZIMIR

moarte”, după cum și-a argumentat alegerea juriul compus din regizorul Marian Crișan, monteurul Cătălin Cristuțiu și reporterul emisiunii Ca-n filme (Digi 24) Ruxandra Grecu.

Trofeul Vladutz pentru cel mai bun scurtmetraj românesc a fost câştigat de “Kazimir”, regizat de Dorian Boguță „pentru că evită elegant clișeele hollywoodiene ale genului, abordând o temă de eternă actualitate românească: complicata și contradictoria relație dintre magie și ortodoxie; pentru dozajul remarcabil dintre suspansul pur și etnicitatea descriptivă; pentru calitatea deosebită a imaginii, pentru jocul actoricesc convingător și regia precisă; în fine, pentru curajul – și, mai ales, umorul – cu care filmul propune o altă viziune fantastică asupra comunităților arhetipale din Delta Dunării.

Juriul competiţiei de scurtmetraj românesc a fost compus din criticul de film Ileana Bârsan, regizorul Tom Wilson şi jurnalistul Dragoş Vasile.

Dracula Film: Horror and Fantasy Festival are loc anual în luna octombrie în Brașov, este organizat de Asociația Culturală Fanzin și prezentat de Viasat History. Proiecțiile Dracula Film: Horror and Fantasy Festival au avut loc la Teatrul Sică Alexandrescu și Cinemateca Patria.

Foto: Canalul, Dracula 2014 – Ciprian Gherghiaș,cinemagia,

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.