Canarul albastru pe scena de la Masca
https://www.ziarulmetropolis.ro/canarul-albastru-pe-scena-de-la-masca/

Canarul albastru poposeşte pe scena teatrului Masca.  Spectacolul premiat la festivalul Internaṭional Studenṭesc de Teatru, Film şi Fotografie ,, Hyperion Stud Fest 2012’’ , deṭinãtor al Trofeului Hyperion pentru cel mai bun spectacol şi al premiului Pãcalã pentru cel mai bun rol de comedie Sebastian Gita pentru rolul Dottore, promite sã impresioneze spectatorii prin dinamismul […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Canarul albastru poposeşte pe scena teatrului Masca. 

Spectacolul premiat la festivalul Internaṭional Studenṭesc de Teatru, Film şi Fotografie ,, Hyperion Stud Fest 2012’’ , deṭinãtor al Trofeului Hyperion pentru cel mai bun spectacol şi al premiului Pãcalã pentru cel mai bun rol de comedie Sebastian Gita pentru rolul Dottore, promite sã impresioneze spectatorii prin dinamismul şi prospeṭimea specifice vârstei actorilor. In plus,  datoritã succesului avut în trecut, piesa va beneficia de reprezentaṭii în Sala Mare şi se va bucura de o nouã distribuṭie.

 

Având regia şi scenariul semnate de cãtre Mihai Mãlaimare, piesa aminteşte de faimoasa Commedia dell’arte în cadrul cãreia orice miracol este posibil. Actriṭa Isabela Andreini îşi aminteşte cele mai frumoase momente din viaṭã, când a putut sã fie alãturi de colegii de breaslã şi a pregãtit scene încãrcate de emoṭie.

 

Din distribuṭie fac parte :

 

Signora, Pantalone, Colombina – Georgiana Vrațiu

Brighella – Anamaria Iordache

Cicinetta, Capitano Cocodrillo – Mihaela  Albu

Pulcinellina – Liana Pecican

Arlechino, Francesco – Mihai Hurduc

Capitano Matamores – Alexandru Floroiu

Pulcinella – Antonio Tadeus Mincă

Dottore – Sebastian Ghiță

 

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

26
/10
/14

În București în toamna lui 2014, au avut loc cinci festivaluri de teatru. Dar a sosit timpul să ne îndreptăm atenția şi către oferta teatrală pe anul 2015, din afara granițelor României. Ce se întâmplă dincolo?

25
/10
/14

Generalul, senatorul, mânuitorul de icoane, tatăl şi mama vitregă a „Generaţiei de Aur”, Anghel Iordănescu face cărţile convocărilor pentru meciul cu Irlanda de Nord. Citită în cheia care trebuie, informaţia este că în proporţie de 99,9 % (adică un 6,66 întors) acesta este noul manager, director tehnic sau antrenor sub acoperire al echipei naţionale,urmând să fie ajutat de un „copil” al său.

24
/10
/14

Centrul de Studii Româno-Japoneze "Angela Hondru" vă invită sâmbătă, 25 octombrie, la ora 19:00, în Aula Magna a Universității Româno-Americane la un concert și o prezentare de muzică tradițională japoneză, susținute de Prof. Takeshi Yamakawa, Dna. Kazuko Yanase și Dna. Hiroko Yamamoto. Instrumentele folosite vor fi shakuhachi, koto și shamisen. 

24
/10
/14

O primă „Întâlnire a teatrelor municipale din România” a avut loc recent la Turda, în cadrul celei de-a treia ediții a Festivalului de Teatru și Arte Performative „Teatru pe Drumul Sării” (16-19 octombrie), organizat de Teatrul „Aureliu Manea”.

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.