Cannes 2017. Noul film al lui Polanski, în afara competiției
https://www.ziarulmetropolis.ro/cannes-2017-noul-film-al-lui-polanski-in-afara-competitiei/

Noul film al lui Roman Polanski, „D’apres une histoire vraie”, cu Emmanuelle Seigner şi Eva Green, va fi prezentat în afara competiţiei la cea de a 70-a ediţie a Festivalului de la Cannes, care se va derula între 17 şi 28 mai

Un articol de Petre Ivan|28 aprilie 2017

Cannes 2017. Cineastul franco-polonez de 80 de ani a renunțat să prezideze ultima ceremonie a premiilor Cesar, din luna februarie, sub presiunea feministelor, din cauza faptului că încă este urmărit penal în SUA la 40 de ani după ce a fost acuzat de viol asupra unei minore.

Un judecător american a respins la începutul lui aprilie cererea sa de a putea reveni în SUA fără a risca să fie încarcerat, la patru decenii după ce a fugit din SUA din cauza acestui caz.

Regizorul, care a câștigat Palme d’or la Cannes în 2002 și Oscarul pentru cel mai bun film străin în 2003, a venit ultima dată la Festivalul de la Cannes în 2013, unde a fost înscris în competiție cu filmul „La Vénus a la fourrure”.

Adaptare a cărții cu același nume a lui Delphine de Vigan, cu un scenariu scris de Olivier Assayas, filmul relatează povestea unei romanciere care traversează o criză de inspirație.Cannes 2017

Filmul, aflat încă în fază de montaj, nu a figurat în selecția oficială anunțată la 13 aprilie. Prezentat în afara competiției, filmul nu va fi în cursa pentru Palme d’or.

Alte filme au fost adăugate joi seară, la selecția oficială. Printre acestea:

„The Square”, filmul suedezului Ruben Ostlund, cu Elisabeth Moss și Dominic West, se va alătura și el celor 18 filme aflate deja în competiție pentru Palme d’or.

De asemenea, două lungmetraje suplimentare vor intra în cursă la secțiunea „Un certain regard”, este vorba despre „La Cordillera”, al argentinianului Santiago Mitre, un thriller politic cu Ricardo Darin, și „Walking past the future”, al chinezului Li Ruijun.

Filmul de animație „Zombillenium”, al lui Arthur de Pins și Alexis Ducord, comedie cu zombi, vampiri și vârcolaci, adaptare a benzilor desenate cu același nume, va fi difuzat la rândul său în cadrul unei vizionări speciale pentru copii.

Foto: Cannes 2017, D’apres une histoire vraie – facebook

01
/04
/21

Cineclubul One World Romania își propune în 2021 să recupereze și să analizeze evoluția filmului documentar românesc din perioada interbelică și din cea comunistă. Primele două sesiuni sunt dedicate filmografiei cineastului Paul Călinescu. 12 dintre documentarele lui, realizate în perioada 1934-1948, sunt disponibile gratuit până la 25 aprilie.

24
/03
/21

OPINIE Atunci când un succes internaţional aduce câte un film românesc în atenţia unui public mai larg decât grupul cinefililor fideli, mulţi simt o nevoie irepresibilă de a comenta. Asta nu ar fi o problemă, dacă discursul nu ar cădea în miştocăreală, rostită pe un ton superior: „Vă spun eu cum stă treaba cu cinematografia română!”.

23
/03
/21

CRONICĂ DE FILM „Soul” (2020), noua animaţie a lui Pete Docter şi a Studioului Pixar, debordează de fantezie şi reia ambiţia din „Inside Out” (2015) de a crea imagini şi personaje animate accesibile pentru a reprezenta concepte abstracte.

17
/03
/21

OPINIE Ştim că cinematografia din România, în afară de succese, are propriile probleme, deloc puţine. Însă merită să privim puţin şi la ce se întâmplă peste Prut, în Republica Moldova, unde se încearcă de câţiva ani să se creeze condiţiile pentru dezvoltarea unei cinematografii.

17
/03
/21

FRIENDS/ PRIETENII TĂI este unul dintre cele mai bine cotate seriale de televiziune, având multiple Premii Emmy și Globuri de Aur și multe alte nominalizări. Este o comedie inteligentă  despre experiențele unui  grup de prieteni din cartierul Manhattan, care încearcă să-și croiască un drum, pe cont propriu, în New York.

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.