„Captain America: Război Civil”, filmul care divizează super eroii
https://www.ziarulmetropolis.ro/captain-america-razboi-civil-filmul-care-divizeaza-super-eroii/

În cel de-al treilea film al francizei Marvel „Captain America” super eroii se văd nevoiţi să aleagă o tabără şi să lupte unii împotriva altora, încercând să înţeleagă de ce parte stă binele şi care e, de fapt, miza conflictului. 

Un articol de Liliana Matei|13 mai 2016

Filmul „Captain America: Civil War / Căpitanul America: Război Civil” este distribuit de Forum Film România şi rulează în cinematografe din 6 mai 2016, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos.
Potrivit regizorilor Anthony & Joe Russo, noua peliculă Marvel îşi propune să spună povestea Răzbunătorilor în aşa fel încât cauza ambelor părţi să se susţină. „Şi Tony Stark şi Steve Rogers sunt personaje cu crezuri foarte solide. Ne-am dorit ca oamenii să fie încurcaţi, să le fie greu să aleagă o parte”, spun regizorii.
Războiul Civil din noul film produce o fractură între Răzbunători, care are drept rezultat împărţirea în două tabere – una condusă de Steve Rogers şi de dorinţa sa ca Răzbunătorii să rămână liberi pentru a apăra umanitatea fără amestecul guvernului, iar cealaltă condusă de Tony Stark şi decizia sa surprinzătoare de a sprijini coordonarea echipei de către guvern. Cele două tabere de Răzbunători arată astfel: Sam Wilson, Bucky Barnes, Hawkeye, Ant-Man şi Scarlet Witch alături de Captain America şi Black Widow, War Machine, Vision şi Black Panther la trena lui Tony Stark. Deşi are o distribuţie impresionantă, „Captain America: Război Civil” începe şi se încheie alegoric cu acelaşi personaj cheie: Steve Rogers, adică Captain America.

Captain American vs Iron Man

Pentru a cincea oară în rolul iconic care l-a consacrat, Chris Evans îl întruchipează din nou pe Captain America. „Ce mi se pare interesant la direcţia în care merge personajul e că, pentru prima dată, nici el nu ştie care e răspunsul corect”, spune Chris Evans. „În mod normal, Captain America ştie mereu ce să aleagă, dar acest conflict e mult mai greu de gestionat pentru că este genul de luptă în care nu există o graniţă clară între bine şi rău”, mai spune actorul, explicând că, de data aceasta, super eroului îi este extrem de greu să îşi dea seama care e poziţia corectă în conflictul care îi rupe pe Răzbunători în două.
La polul opus, conducând cealaltă tabără, se află Tony Stark, adică Iron Man, interpretat de Robert Downey Jr. „Nu vrei să vezi o fisură în relaţia acestor doi giganţi (Captain America şi Iron Man) pentru că ştii ce efecte ar putea avea”, spune actorul. „Mi-a plăcut mereu ideea asta: cum îţi revii dintr-o astfel de ruptură?”, completează el.
Fiecare tabără cu apărarea sa

Însă, în timp ce Răzbunătorii sunt prinşi între cele două facţiuni, misteriorul Zemo interpretat de Daniel Bruhl are propria agendă de lucru. Zemo nu numai că are propriile interese care îl motivează să se implice în conflictul dintre Captain America şi Iron Man, dar e şi un personaj dubios, ale cărui acţiuni te pun pe gânduri.


Chris Evans crede că fix asta e contrapunctul de care filmul avea nevoie şi afirmă că marele merit al celor doi regizori este că au reuşit să umanizeze povestea super eroilor. „La urma urmei, asta e o poveste despre un conflict familial, ceea ce o face minunată. Nu există bine clar conturat, la fel cum nu există nici rău clar conturat, nu poţi spune de care parte e binele şi de care e răul. E pur şi simplu o chestiune de a empatiza cu o tabără sau alta”, mai spune actorul.
„Conflictul dintre cele două părţi e exact scânteia care va aprinde conversaţiile din rândul fanilor şi spectatorilor”, afirmă actriţa Scarlett Johansson. „Când ies de la film, cu siguranţă vor continua să apere tabăra cu care ţin. Fiecare va construi o apărare pentru facţiunea cu care empatizează, iar miza va fi din în ce mai mare în discuţiile despre film”.
Iar Anthony Russo concluzionează: „Filmul e şi surprinzător şi înfricoşător în acelaşi timp. Cred că oamenii vor aprecia că nu pot prezice desfăşurarea acţiunii. Iar la un nivel mai simplu rămâne plăcerea de a urmări filmul preferat cu super eroi care se bat între ei, ceea ce e foarte distractiv”.

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.