Caramitru, Mihăiţă şi Arşinel, împotriva ordonanţei „65+”
https://www.ziarulmetropolis.ro/caramitru-mihaita-si-arsinel-impotriva-ordonantei-65/

Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel critică Guvernul pentru emiterea OUG care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor de cultură a managerilor cu vârsta peste 65 de ani. Iniţiativa „a izvorât dintr-un cap lipsit de logică” şi „nu ajută cultura”, spun aceştia.

Un articol de Petre Ivan|17 ianuarie 2014

Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel critică Guvernul pentru emiterea OUG care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor de cultură a managerilor cu vârsta peste 65 de ani. Iniţiativa „a izvorât dintr-un cap lipsit de logică” şi „nu ajută cultura”, spun aceştia.

Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional Bucureşti (TNB), a declarat că în anul 2013 a fost audiat la cerere în Comisia de cultură a Senatului şi apoi la cea de la Camera Deputaţilor, în legătură cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG) numărul 68 din 2013, care prevede înlăturarea de la conducerea instituţiilor publice de cultură a persoanelor care au împlinit vârsta de 65 de ani, informează Mediafax.

De asemenea, George Mihăiţă, directorul Teatrului de Comedie din Bucureşti a precizat că a fost în Comisiile pentru cultură ale Parlamentului, unde a prezentat un punct de vedere, alături de Ion Caramitru, dar şi de alţi reprezentanţi ai teatrelor.

El a menţionat că, atunci, membrii Comisiei pentru cultură din Camera Deputaţilor şi a Senatului le-au dat dreptate, afirmând: „Acum nu mai depinde de noi”.

Caramitru

Există anumite interese în legătură cu acest act normativ, susţin Ion Caramitru şi George Mihăiţă

Atât Ion Caramitru, cât şi George Mihăiţă au declarat că există anumite interese privind acest act normativ, directorul TNB afirmând că „ideea a fost să elibereze funcţiile de director ca să se pună, probabil, clienţi mai apropiaţi sufletului respectiv”, în timp ce directorul Teatrului de Comedie a subliniat că „aceste lucruri se fac cu anumite interese (…) cu scopul de a da jos anumite persoane, de a aduce cineva pe altcineva”.

Caramitru a dat exemple de teatre care funcţionează foarte bine sub conducerea unor artişti care au peste 65 de ani.

A amintit în acest sens de Teatrul Odeon, condus de Dorina Lazăr, de Teatrul de Comedie, condus de George Mihăiţă, şi de Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, al cărui director este Alexandru Arşinel.

De asemenea, directorul Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, Alexandru Arşinel, a declarat că astfel de iniţiative „nu ajută cu absolut nimic cultura”, afirmând că astfel de acte normative nu „rezolvă problemele” cu care se confruntă domeniul cultural.

„Eu pot să vă spun că acţiunea «lăudabilă» a Guvernului şi a Ministerului Culturii a avut loc când eu am fost operat, (…) dar am aflat de la colegii mei.

Sunt o persoană care toată viaţa am fugit de o sarcină specială în afară de cea de actor. (…)

Caramitru

Alexandru Arşinel, directorul Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”

În ’98 am acceptat, dar mi-am redus activitatea de actor pentru a mă zbate pentru acest teatru”, a explicat Alexandru Arşinel, în vârstă de 74 de ani.

„Această iniţiativă nu rezolvă probleme. E o iniţiativă cu care se gândesc că rup gura târgului, dar noi ca artişti rămânem”, a mai spus acesta.

El a completat: „Nu ne-am născut manageri. Nu acesta este rolul vieţii mele. Rolul vieţii mele este să fiu actor”, menţionează Mediafax.

Pe de altă parte, Arşinel a menţionat că Stela Popescu, Vasile Muraru, care joacă la Teatrul de Revistă „Constantin Tănase”, dar şi regretatul Nae Lăzărescu, se aflau în sondaje printre cei mai iubiţi actori din teatrul românesc.

Foto Ion Caramitru, George Mihăiţă şi Alexandru Arşinel – TNB, Teatrul de Comedie, Cinemagia

27
/03
/17

Într-o zi de 27 martie era înfiinţat, la Moscova, ’’Balşoi Teatr’’, Societatea Academică Română devenea, prin decret regal, "Academia Română", se năștea regizorul american Quentin Tarantino și se stingea din viață George Pruteanu, cunoscut pentru emisiunea TV “Doar o vorbă să-ţi mai spun” şi pentru ”Legea Pruteanu” (folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice).

26
/03
/17

„S-a furat mireasa!”, după textul și în regia lui Radu Popescu, e o comedie despre o tânără corporatistă ruptă între logodna călduță cu Mihai, șeful ei, și iubirea cu aer de libertate a lui Andrei, fost iubit și alpinist.

26
/03
/17

Muzeul Național de Artă al României, în parteneriat cu Institutul Francez, vă invită marți, 28 martie 2017, orele 18.30, la conferința „Victor Brauner, pictopoet și iluminator”, susținută de Mihaela Petrov, critic și istoric de artă. Conferința face parte din seria de evenimente ce marchează luna martie ca lună a Francofoniei.

25
/03
/17

CRONICĂ DE FILM Despre „Fata necunoscută”, noul film - o dramă socială și morală - al fraților belgieni Jean-Pierre și Luc Dardenne. Și despre „(M)ucenicul” (al rusului Kirill Serebrennikov), cu un tânăr care, cu Biblia în mână, se tranformă într-un fanatic religios. Două filme de Cannes, acum în cinematografe.

25
/03
/17

Realizat de Radu Mocanu și Mihai Dragolea și disponibil acum pe platforma gratuită Cinepub, „Roboțelul de aur” a fost unul dintre cele mai de succes documentare românești din 2015. Povestea emoționantă a boxeriței Steluța Duță, crescută la orfelinat.

24
/03
/17

“Nu sunt sigur dacă sunt un actor care participă la curse de maşini sau un şofer de curse care face actorie.” - Steve McQueen. Într-o zi de 24 martie (1930) se năștea unul dintre cei mai îndrăgiți actori americani. Numit „King of Cool” pentru modul nonşalant în care şi-a interpretat personajele, Steve McQueen a debutat în 1956 cu un rol în „Cineva acolo sus mă iubeşte”.