Caravana Docuart anunță orașele și filmele celei de-a 4-a ediții
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-docuart-anunta-orasele-si-filmele-celei-de-a-4-a-editii/

Asociaţia pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie – iunie 2017 cea de-a 4-a ediţie a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunţate proiecţii la Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad şi Vălenii de Munte.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2017

­Caravana reprezintă o extensie a festivalului București Docuart Fest (BDF), din cadrul căruia este extrasă o selecție de filme pe care proiectul le face cunoscute publicului cinefil în mai multe orașe ale țării.

În 2017, evenimentul adaugă destinații noi pe hartă, urmărindu-și țelul de a aduce filmul documentar românesc în zone în care fenomenul cinematografic este aproape inexistent.

Producțiile înscrise pe lista Caravanei aparțin unor tineri regizori români și unora consacrați deopotrivă, majoritatea premiate la Docuart Fest 2016. În această selecție se disting suflul tânăr și viziunea cineaștilor la început de drum. Din acest segment fac parte filme precum 10:34 to Belgrade (R. Ioana Grigore), Stories in Tea Cups (R. Mirona Radu), Perfection is Forever (R. Mara Trifu) sau Capoeira, dansul libertății (R. Rista Enxhi). Unele sunt coproducții cu Marea Britanie, China și Serbia și ating teme sociale, politice și filosofice.

Lista filmelor continuă cu Proiecționistul, un documentar hibrid în regia lui Norbert Fodor, Ultimul căldărar (R. Cosmin Bumbuț și Elena Stancu) – un film despre o meserie pierdută, premiat pentru cea mai bună imagine la BDF 2016, Imagini din Vis (R. Sorin Luca) – câștigătorul Caravana Docuart marelui trofeu Docuart pentru „povestea unui personaj cât o lume”, Angela (R. Botond Pusok) – un fragment de viață din sânul unei minorități, 100 de movile prin care regizorul Max Ciorbă propune o călătorie antropologică prin muzica românească de astăzi, Doar o răsuflare (R. Monica Lăzurean-Gorgan) – film despre iubire și credință – și Un film mai puțin vesel, mai mult trist, poetic și sfătos (R. Cornel Mihalache) proiectat în secțiunea „Variațiuni, despre oameni și locuri”, în premieră, la Docuart Fest 2016.

„Selecția de filme din această ediție formează un colaj de realități care sunt vag sau deloc cunoscute, realități spre care dorim să atragem privirile și mințile oamenilor. Caravana Docuart intenționează să facă mai cunoscut farmecul documentarelor vii și cuprinzătoare, după cum le-am perceput în ediția de festival ce-a trecut”, Daniela Apostol, președintele asociației Docuart.

Proiecțiilor li se vor alătura și realizatorii filmelor pentru sesiuni de întrebări și răspunsuri cu publicul. Acest proiect are ca scop popularizarea și încurajarea producției de documentar românesc, stimulând atât regizorii, cât și spectatorii în desfășurarea evenimentului.

Caravana Docuart este co-finanțată de Centrul Național al Cinematografiei (CNC) și Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Accesul la proiecțiile Caravanei este liber.

Foto: Caravana Docuart – caravana.docuart.ro

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?

31
/01
/22

CRONICĂ DE FILM "Lucruri pentru care merită să plângi" (2021), debutul în lungmetraj al regizoarei româno-maghiare Cristina Groşan, este portretul generaţiei de 30 de ani, cu fricile şi nesiguranţele ei. Cu premiera mondială în competiţia Festivalului de la Sarajevo, filmul poate fi găsit în unele cinematografe din ţară.

28
/01
/22

„Miracol”, thrillerul psihologic regizat de Bogdan George Apetri, își începe circuitul pe marile ecrane din România chiar înainte de data premierei și va avea parte de avanpremiere și de proiecții speciale, urmate de Q&A cu echipa filmului, în Cluj, Timișoara, București, Sibiu și Piatra Neamț.

26
/01
/22

CRONICĂ DE FILM La fel ca „Neidentificat” (2020), prima parte a unei preconizate trilogii filmate la Piatra Neamţ şi în împrejurimi, „Miracol (2021) este prins între dorinţa de a spune lucruri tari din sfera dramelor morale şi încărcate psihologic şi înclinaţia de a testa convenţiile unui amestec de thriller şi policier.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

13
/01
/22

Dacă pentru mulți dintre noi sfârșitul anului trecut a stat, din punct de vedere cinematografic, sub semnul lungmetrajului lui Sorrentino, „È stata la mano di Dio”, începutul lui 2022 ne-a pus în fața unui alt film italian – „Trei etaje” / „Tre piani”, semnat de Nanni Moretti.