Caravana Docuart anunță orașele și filmele celei de-a 4-a ediții
https://www.ziarulmetropolis.ro/caravana-docuart-anunta-orasele-si-filmele-celei-de-a-4-a-editii/

Asociaţia pentru film documentar românesc Docuart organizează în perioada martie – iunie 2017 cea de-a 4-a ediţie a Caravanei Docuart, în cadrul căreia sunt anunţate proiecţii la Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Satu Mare, Gherla, Târgu Jiu, Arad şi Vălenii de Munte.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2017

­Caravana reprezintă o extensie a festivalului București Docuart Fest (BDF), din cadrul căruia este extrasă o selecție de filme pe care proiectul le face cunoscute publicului cinefil în mai multe orașe ale țării.

În 2017, evenimentul adaugă destinații noi pe hartă, urmărindu-și țelul de a aduce filmul documentar românesc în zone în care fenomenul cinematografic este aproape inexistent.

Producțiile înscrise pe lista Caravanei aparțin unor tineri regizori români și unora consacrați deopotrivă, majoritatea premiate la Docuart Fest 2016. În această selecție se disting suflul tânăr și viziunea cineaștilor la început de drum. Din acest segment fac parte filme precum 10:34 to Belgrade (R. Ioana Grigore), Stories in Tea Cups (R. Mirona Radu), Perfection is Forever (R. Mara Trifu) sau Capoeira, dansul libertății (R. Rista Enxhi). Unele sunt coproducții cu Marea Britanie, China și Serbia și ating teme sociale, politice și filosofice.

Lista filmelor continuă cu Proiecționistul, un documentar hibrid în regia lui Norbert Fodor, Ultimul căldărar (R. Cosmin Bumbuț și Elena Stancu) – un film despre o meserie pierdută, premiat pentru cea mai bună imagine la BDF 2016, Imagini din Vis (R. Sorin Luca) – câștigătorul Caravana Docuart marelui trofeu Docuart pentru „povestea unui personaj cât o lume”, Angela (R. Botond Pusok) – un fragment de viață din sânul unei minorități, 100 de movile prin care regizorul Max Ciorbă propune o călătorie antropologică prin muzica românească de astăzi, Doar o răsuflare (R. Monica Lăzurean-Gorgan) – film despre iubire și credință – și Un film mai puțin vesel, mai mult trist, poetic și sfătos (R. Cornel Mihalache) proiectat în secțiunea „Variațiuni, despre oameni și locuri”, în premieră, la Docuart Fest 2016.

„Selecția de filme din această ediție formează un colaj de realități care sunt vag sau deloc cunoscute, realități spre care dorim să atragem privirile și mințile oamenilor. Caravana Docuart intenționează să facă mai cunoscut farmecul documentarelor vii și cuprinzătoare, după cum le-am perceput în ediția de festival ce-a trecut”, Daniela Apostol, președintele asociației Docuart.

Proiecțiilor li se vor alătura și realizatorii filmelor pentru sesiuni de întrebări și răspunsuri cu publicul. Acest proiect are ca scop popularizarea și încurajarea producției de documentar românesc, stimulând atât regizorii, cât și spectatorii în desfășurarea evenimentului.

Caravana Docuart este co-finanțată de Centrul Național al Cinematografiei (CNC) și Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Accesul la proiecțiile Caravanei este liber.

Foto: Caravana Docuart – caravana.docuart.ro

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.