„Căsătoria“, online – comedia lui Gogol „redă atemporalitatea conflictelor existențiale“
https://www.ziarulmetropolis.ro/casatoria-online-comedia-lui-gogol-reda-atemporalitatea-conflictelor-existentiale/

Compania „Liviu Rebreanu“ a Teatrului Naţional Târgu-Mureş vă invită să vă instalaţi comod în fotolii, ca şi când aţi fi în sala de spectacol, şi să vizionaţi înregistrarea unui spectacol care a făcut deliciul publicului în stagiunile precedente.

Un articol de Petre Ivan|2 mai 2020

În zilele de luni şi vineri, de la ora 20.30, vă propunem câte o producţie din stagiunile trecute care, prin intermediul internetului şi al dumneavoastră, continuă să fie vie şi relevantă.

Luni, 4 mai, vă aşteptăm pe canalul de YouTube al Companiei să vizionaţi comedia „Căsătoria“ de N.V. Gogol, în regia lui Tufan Imamutdinov.

Din distribuţie fac parte actorii: Georgiana Ghergu (Agafia Tihonovna), Mihaela Mihai (Arina Panteleimonovna), Gabriela Bacali (Fiokla Ivanovna), Mihai Crăciun (Podkolesin), Csaba Ciugulitu (Kocikariov), Luchian Pantea (Omletă), Rareş Budileanu (Anucikin), Costin Gavază (Jevakin) şi Ion Vântu (Stepan).

Traducerea şi adaptarea sunt semnate de Dimitrii Bogomaz, regia artistică îi aparţine lui Tufan Imamutdinov (Rusia), costumele au fost realizate de Anastasia Bugaeva (Rusia), decorul a fost conceput de Timofey Ryabushinskiy, asistent de regie a fost Dimitrii Bogomaz, iar regia tehnică a fost asigurată de Stelian Chiţacu.

Despre „Căsătoria“, în presă:

„Tocmai raportul dintre situațiile comice, jucate cu plăcere și exactitate de actori, și această neliniște a îndoielii convinge în spectacolul de la Târgu Mureș, într-o variantă de scenă ce depășește comedia facilă și redă atemporalitatea conflictelor existențiale.“ Oana Cristea Grigorescu (Observator Cultural)

„Adus la zi cu inteligenţă şi vădită aplecare spre valorificarea şi potenţarea situaţiilor comice (a se remarca, spre exemplu, galeria de portrete dintre care Agafia Tihonovna trebuie să îl aleagă pe cel pe care îl preferă – protejatul fiind expus cu capul în jos), spectacolul pe textul Căsătoriei reuşeşte să stârnească, dincolo de hohotele de râs, interesul publicului prin subtilitatea cu care se apropie de cel care priveşte din sală şi de lumea care îi este familiară lui, aducând cu sine o infuzie de prospeţime şi de bun gust în exploatarea filonului comic. “ Sorin Mircea Rusu (LiterNet)

Premiera spectacolului a avut loc pe 20 noiembrie 2011.

23
/10
/14

Miercuri, 22 septembrie, la Sala Radio din Bucureşti, un public entuziast şi călduros a răspuns afirmativ întrebării „VĂ PLACE TANGO ?”, provocare artistică lansată prin turneul său naţional de violoncelistul RĂZVAN SUMA, alături de doi invitaţi argentinieni - ANALIA SELIS (voce) şi JULIO SANTILLAN (chitară). 

23
/10
/14

Iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară. Șase premiere, invitați de marcă, evenimente speciale, spații reamenajate. Stagiunea se deschide cu o nouă premieră a operei „La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de regizorul britanic Paul Curran

22
/10
/14

Nu-i înțeleg pe cei care nu-l simpatizează pe Woody Allen. Pe cei cărora le este indiferent. Nu trebuie să-l iubești. Însă este unul din marile mistere ale lumii inaderența unora la umorul său. La personajul său, aproape dispărut din filmele, nesfârșite, ale ultimilor ani, dar intrat în panoplia comicilor indispensabili ai cinematografiei.

22
/10
/14

Desenator, gagman, muzician, regizor, scenograf, mim, cineast, om de televiziune, poet, Pierre Étaix debutează pe scenă, pe care nu o va părăsi niciodată. Fascinat însă de marele ecran, la începutul anilor 1960, va începe să regizeze filme, alături de prietenul său Jean-Claude Carriere.

22
/10
/14

De la producătorii comediei de succes ,,Love Building”, vine din 26 decembrie pe marile ecrane Alt Love Building, un film cu Dragoş Bucur, Alexandru Papadopol şi Dorian Boguţă în rolurile principale, distribuit în cinematografe de Freeman Entertainment.

22
/10
/14

Actriţa Renee Zellweger, îndrăgită pentru rolurile din "Jerry Maguire" şi "Jurnalul lui Bridget Jones", a apărut complet schimbată la un eveniment dedicat femeilor din cinematografie, fiind greu de recunoscut chiar şi de către fanii săi...

22
/10
/14

Actorul român Marcel Iureş va oferi duminică, la Leicester Square Theatre din West End-ul londonez, o reprezentaţie a spectacolului "Absolut!", o producţie a Teatrului Act din Bucureşti, după "Ivan Turbincă" de Ion Creangă, informează Institutul Cultural Român (ICR) de la Londra.

22
/10
/14

Anamaria Marinca, cea care interpretează rolul Irmei în drama de război "Furia: Eroi anonimi/ Fury", a declarat, la premiera lungmetrajului de la Festivalul de Film de la Londra, că Brad Pitt, alături de care joacă în această peliculă, şi regizorul David Ayer au fost "sprijinul" său.

22
/10
/14

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide vineri, 24 octombrie, de la ora 17.30, la Cinema Studio cu Trece şi prin perete, în regia lui Radu Jude, singurul film selecţionat – şi premiat – anul acesta la Cannes. În închuiderea festivalului, pe 30 octombrie, de la ora 20.00, va rula White God/ Oraşul câinilor, câştigătorul secţiunii Un certain Regard la Festivalul de la Cannes şi candidatul Ungariei la Oscar.

22
/10
/14

Iubitorii teatrului pot vedea în zilele de 22 şi 23 octombrie, de la ora 19.00, la Palatul Naţional al Copiilor (Bulevardul Tineretului 8-10, Bucureşti) - Sala Ion Cojar - "Cine e fazanul", de G. Feydeau. Spectacolul are două distribuţii diferite din care fac parte studenţi din anul III, Arta Actorului de la UNATC „I.L. Caragiale”.

22
/10
/14

Scenografia este arta de a executa decoruri și costume pentru un spectacol de teatru. În era tehnologiei, scenografia poate fi transpusă prin mijloace multimedia și astfel teatrul ne conduce într-o altă dimensiune sau ne creează o iluzie optică. Helmut Stürmer și Carmen Lidia Vidu explică dacă mijloacele multimedia pot fi un inamic al scenografiei clasice.

21
/10
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „La capătul liniei”, poate cel mai important lungmetraj al lui Dinu Tănase, director de imagine devenit regizor, este o mostră de cine-verite întârziat, însă alb-negrul imaginii, surprinderea unei realităţi necosmetizate şi jocul credibil al actorilor îl fac unul din cele mai bune filme româneşti ale anilor `80.