Ce aduce ediția a treia a Câmpulung Film Fest
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-aduce-editia-a-treia-a-campulung-film-fest/

Ediţia a treia a Câmpulung Film Fest, festivalul comparativ de film de la Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava, va avea loc anul acesta în perioada 24-26 august.

Un articol de Liliana Matei|14 mai 2018

Festivalul proiectează într-o manieră comparativă, succesiv și alternativ, filme provenite din două țări, una din cadrul Uniunii Europene, cealaltă din afara ei. Țările invitate în cadrul acestei ediții sunt Ungaria și Israel, care vor fi reprezentate prin scurt metraje de absolvire ale studenților din cadrul Universității de Artă Teatrală și Film din Budapesta și ai Școlii de Film și TV Sam Spiegel din Ierusalim, și două filme de lung metraj. Noutatea acestei ediții constă în faptul că sesiunile comparative vor avea incluse și scurt metraje realizate de către studenții Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică I. L. Caragiale din București, oferind astfel spectatorilor o viziune de ansamblu asupra viitorului artei cinematografice românești în raport cu cea din străinătate.

La aproape douăzeci de ani de la închiderea ultimului cinematograf, festivalul își continuă misiunea de reintegrare în conștiința publică a mai multor spații urbane ieșite de pe harta comunității: sala fostului Cinema Luceafărul, Templul evreiesc, Sinagoga Veche, complexul BTT, vechea pârtie de ski a orașului și intervenție socială prin proiecții în cartierele mărginașe ale orașului.

Ca și în cazul edițiilor precedente, regizori străini vor fi oaspeți ai Câmpulung Film Fest, aceștia creând puntea de legătură între cultura cinematografică a țărilor invitate și cea românească.

Accesul la proiecții va fi gratuit.

Câmpulung Film Fest este un eveniment organizat de Asociația Hasmațuchi, în parteneriat cu Primăria Municipiului Câmpulung Moldovenesc.

Prima ediție a avut loc în 2016 și a pus față în față Danemarca și India, reprezentate prin Școala Națională Daneză de Film din Copenhaga și Institutul Național de Design din Ahmedabad. Ediția din 2017 a invitat Franța și SUA, reprezentate prin La Femis din Paris și University of Columbia din New York.

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.