Ce facem cu violoncelul?, de Matei Vişniec, la TVR 2
https://www.ziarulmetropolis.ro/ce-facem-cu-violoncelul-de-matei-visniec-la-tvr-2/

Casa de Producţie TVR a programat luni, 12 ianuarie, de la ora 20.10, la TVR 2, spectacolul „Ce facem cu violoncelul?”de Matei Vişniec, în regia artistică a lui Nicolae Scarlat (premiera tv: 1990). Dialogul absurdului începe într-o sală de aşteptare… Omul cu ziarul (Claudiu Istodor), Bătranul cu Baston (Gheorghe Dănilă) şi Doamna cu Voal (Camelia Zorlescu) devin vizibil deranjaţi de prestaţia de neoprit a Omului cu Violoncel (Dan Joiţoiu).

Un articol de Petre Ivan|11 ianuarie 2015

Matei Vișniec a fost primul dramaturg care a avut o premieră la Teatrul de la Televiziunea Română Liberă, în 1990. Tot Matei Vișniec a fost primul dramaturg care, cu „Angajare de clovn”, a câștigat la UNITER Premiul pentru cea mai bună piesă românească a anului 1991.

Spectacolul „Ce facem cu violoncelul?”de Matei Vişniec, regia: Nicolae Scarlat (din Arhiva de Aur TVR) este difuzat sub genericul programului „25+26” al Casei de Producţie TVR – în continuarea programului special „25+25” (1964-1989 şi 1989-2014), care a propus pentru anul 2014 proiecte de rememorare a anomaliilor unui sfert de veac de dictatură ceauşistă.

(…) Dar instrumentul rămâne în cameră ca un simbol al torturii. Întrebarea obsesiv repetată a Femeii „Ce facem acum cu violoncelul?” închide în ea frica, insinuată până în oase, nu numai față de opresor, ci și față de uneltele care rămân și după ce el pare a fi părăsit locul. Și care pot fi oricând preluate de un altul, asemănător cu cel plecat. – Valentin Silvestru

Teatru TV – Ce facem cu violoncelul? de Matei Vișniec                

Data premierei 4 mai 1990

Distribuția: Dan Joițoiu, Claudiu Istodor, Gheorghe Dănilă, Camelia Zorlescu.

Scenografie decor: Vasile Rotaru

Scenografie costume: Ruxandra Barsan

Imaginea: Laurențiu Popescu

Regia: Nicolae Scarlat

Foto: Ce facem cu violoncelul – TVR 2

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!