Ceau, Cinema! dezvăluie juriul competiţiei
https://www.ziarulmetropolis.ro/ceau-cinema-dezvaluie-juriul-competitiei/

S-a încheiat perioada de înscriere a filmelor la prima ediţie a competiţiei Ceau, Cinema!. Selecţia oficială va fi anunţată până pe data de 15 iunie. Se cunoaşte deja componenţa juriului care va acorda trofeul ‘Ceau, Cinema!’. Un trio alcătuit dintr-o tânără actriţă în plină ascensiune şi doi critici de film cunoscuţi.

Un articol de Petre Ivan|27 mai 2015

Ceau, Cinema! dezvăluie juriul competiţiei

Andreea Vasile

Lucian Maier, unul dintre cei trei juraţi ai Festivalului de Film, Ceau, Cinema!

a studiat actoria la Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică ‘I.L. Caragiale’ din Bucureşti (master, promoţia 2010). În 2014 a fost selectată în Talent Campus-ul Festivalului de la Sarajevo, iar în 2014 în programul Berlinale Talent Campus din cadrul Festivalului de la Berlin. A debutat pe micul ecran în serialul „La urgenţă” (2006), jucând în paralel în teatru, la Nottara, Metropolis sau Godot. Anul acesta, a putut fi văzută în serialul „Umbre”, produs de HBO România, şi în lungmetrajul „De ce eu?” al lui Tudor Giurgiu.

Lucian Maier

este critic de film, co-fondator şi responsabil editorial al proiectului FilmSense. Eu. Este colaborator permanent al revistei de cultură Tribuna (Cluj-Napoca). Publică texte despre film din anul 2005 şi a colaborat cu LiterNet.ro, Echinox sau Vatra. Este autorul eseului „Comunismul românesc, o realitate discutată cinematografic” (2012), publicat de Editura LiterNet. Un alt eseu de-al său, „Direcţii în documentarul românesc actual”, e parte din volumul „Politicile filmului. Contribuţii la interpretarea cinemaului românesc contemporan” (2015), apărut la Editura Tact.

Cinesseur

scrie din 2009 pe blogul cu acelaşi nume, blog de film rezervat obsesiilor sale cinematografice dar mai ales celor câteva sute de cinefili care-l citesc. Blogul e accesibil în regim privat: intră cine vrea, rămâne cine poate (ca pe vremuri, la Junimea). Omul din spatele blogului e invizibil şi aproape ceauinaccesibil, ‘o combinaţie de J.D. Salinger, Th. Pynchon, Mr. Arkadin, Howard Hughes & avioanele stealth la un loc’, cum îl definea un mare critic cândva.

Selecţia filmelor înscrise în festival este în plină derulare, fiind realizată de jurnalistul si criticul de film Ionuţ Mareş, selecţionerul competiţiei Ceau, Cinema! Oferă două premii, cu sprijinul Kathrein România: Marele Premiu în valoare de 1000 euro si Premiul Publicului (500 euro).

Ceau, Cinema! (22-26 iulie) este organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală şi este primul festival din Timişoara dedicat filmului european. Evenimentul este realizat de voluntari, cu sprijinul unor companii şi instituţii locale: Vitas România, Kathrein România, Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, Primăria Gottlob, Institutul Francez din Timişoara, Centrul Cultural German, [e-spres-oh], Smithfield România, Adler România, Storm Media, Balamuc, Electronic Resistance.

Mai multe informaţii pe ceaucinema.ro sau la e-mail [email protected]

Foto: Ceau, Cinema! – ceaucinema.ro, Adi Marineci

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.