Cinema dincolo de moarte. “Visita ou Memórias e Confissões”, de Manoel de Oliveira
https://www.ziarulmetropolis.ro/cinema-dincolo-de-moarte-visita-ou-memorias-e-confissoes-de-manoel-de-oliveira/

Filmul “Visita ou Memórias e Confissões”, regizat de Manoel de Oliveira în 1981, considerat un imn închinat vieţii şi iubirii familiale, a fost proiectat în premieră mondială, marţi seară, la Porto, la o lună după moartea celebrului cineast portughez, decedat la vârsta de 106 ani, pe 2 aprilie.

Un articol de Petre Ivan|7 Mai 2015

“Visita ou Memórias e Confissões”, de Manoel de Oliveira / Cineastul portughez a dorit ca acest film să fie proiectat în sălile de cinematograf doar după moartea sa.

După 34 de ani şi alte 30 de filme, “Visita ou Memórias e Confissões” (“Vizită sau amintiri şi confesiuni”) a fost proiectat în premieră mondială marţi seară, în faţa unui public nerăbdător, care a umplut până la refuz auditoriul Teatrului Rivoli din Porto, oraşul natal al cineastului Manoel de Oliveira.

Considerat până marţi cel mai bine păstrat secret din cinematografia portugheză, filmul “Visita ou Memórias e Confissões” reprezintă o operă-testament, care priveşte spre trecut, fără nostalgie, pentru a celebra viaţa unui artist fără pereche în universul cinematografic.

Ultima producţie cinematografică regizată de Manoel de Oliveira, scurtmetrajul “O Velho do Restelo”, a fost lansată pe marile ecrane în vara anului 2014. Pelicula a fost proiectată apoi la Festivalul de Film de la Veneţia.

De la primul său film, “Douro, Faina Fluvial”, lansat în 1931, Manoel de Oliveira a făcut peste 50 de lungmetraje de ficţiune şi documentare, realizând cea mai mare parte a operei sale după ce trecuse de vârsta de 60 de ani.

Foto: Manoel de Oliveira – wikipwdia

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

Page 1 of 25012345...102030...Last »