Concursul International George Enescu. Au mai rămas două zile
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-international-george-enescu-au-mai-ramas-doua-zile/

Violonistul Remus Azoiţei, laureat al ediţiei din 1999 a Concursului Internaţional George Enescu : „Fiecare moment în care un nou concurent din străinătate învaţă o lucrare de Enescu este o mare victorie pentru această ţară.”

Un articol de Petre Ivan|4 septembrie 2014

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu” va avea loc între 6 și 27 septembrie. Cunoscutul violonist Remus Azoiței vorbește despre cât de mult schimbă universul unui artist interpretarea unei piese de Enescu și despre ce a însemnat pentru cariera sa să fie laureat al Concursul Enescu. Interviul face parte dintr-o serie de clipuri video unice care arată cum și de ce „România contează”.

Violonistul Remus Azoiței, singurul român angajat vreodată la Academia Regală din Londra, unde predă cursuri de vioară, vorbește despre cât de important este pentru un muzician să participe la un concurs de talie internațională cum este Concursul Enescu.

“Concursul a câștigat respectul muzicienilor, după atât de multe ediții și majoritatea laureaților au avut un impact pe scena internațională, indiferent de premiul obținut.”

Remus Azoiţei

“The Washington Post” a scris despre Remus Azoiței că intepretează cu “o sensibilitate melodioasă” și că “are o tehnică sclipitoare”. Violonistul a absolvit cursurile prestigioasei Julliard School din New York în anul 2001.

A concertat alături de unele dintre cele mai importante orchestre din lume și afirmă cu sinceritate că piesele lui Enescu sunt extrem de complexe. Totuși, recunoaște Azoiței, lucrările compozitorului român sunt atât de profunde încât schimbă universul muzical al unui artist.

“Lucrările lui Enescu sunt destul de grele și destul de greu de descifrat, mai ales cele pentru vioară. Toată lumea interpretează lucrări de Bach sau Paganini, dar nu sunt mulți cei care interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât mulți alți compozitori. Lucrările lui pot schimba universul muzical al unui artist, au un impact profund, deschid perspective.”

“Una dintre cele mai importante reguli ale acestui Concurs, dacă nu chiar cea mai importantă, este că fiecare concurent trebuie să învețe o lucrare de Enescu’ mai spune violonistul care este, de asemenea, director artistic al Enescu Society in London.

Într-o campanie video care se derulează până pe 6 septembrie, ziua în care se deschide cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“, artiști de renume internațional povestesc cum le-a schimbat viața și cariera câștigarea unui premiu în cadrul Concursului Enescu.

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“ are loc între 6 și 27 septembrie la Ateneul Român și la Universitatea Națională de Muzică București.

La această ediție, Concursul deschide drumuri pentru cariera internațională a 240 de tineri artiști, din 36 de țări, de pe 5 continente, câți s-au înscris în competiție.

Foto: Concursul International George Enescu şi Remus Azoiței

17
/12
/20

În anul aniversar Beethoven – 250 de ani de la naștere, Editura Casa Radio îl celebrează pe emblematicul compozitor german prin editarea albumului „Beethoven – Simfonia a V-a, Simfonia a VII-a”.

12
/12
/20

Proiectul PerformArt – trasee către performanța muzicală a fost finalizat în decembrie în urma a 8 luni de activităţi susţinute de-a lungul atipicului an 2020, vizând traseele educațional-artistice, sau, mai exact, performanța, perfecționarea și direcționarea în carieră pentru tinerii muzicieni.

10
/12
/20

OAMENII MUZICII În secolul 19, coloana sonoră a aristocrației vieneze era valsul, iar Regele valsului a fost Johann Strauss II. Faima uriașă de care s-a bucurat încă din tinerețe a stârnit furia tatălui său, el însuși compozitor celebru. Descoperiți-l pe Strauss fiul - garantat vă va da o stare bună, și poate nici nu veți putea rămâne pe scaun...

09
/12
/20

SoNoRo a împlinit anul acesta 15 ani de existență, ocazie cu care vă invităm să revizităm momentele aparte ale festivalului, de la primii ani când se repeta în săli de birouri până la regăsiri cu locurile natale și lucrări de o sensibilitate copleșitoare, care vor rămâne pentru totdeauna în memoria colectivă.

06
/12
/20

Joi, 3 decembrie 2020, în cadrul Conferinței Naționale a Managerilor Culturali (CNMC), Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) a anunțat rezultatele parțiale ale celui mai recent studiu „Tendințe ale consumului cultural în pandemie”, sondaj de opinie care reflectă intenția respondenților de a desfășura activități culturale în spațiul public și non-public pe parcursul anului 2020.

06
/12
/20

Marți, 8 decembrie, la ora 19, pe canalul de youtube al Filarmonicii, pe facebook-ul Filarmonicii „George Enescu” și pe cel al Radio România Muzical va fi transmis cel de al cincilea concert fără public din cadrul Stagiunii de marți seara 2020-2021.

04
/12
/20

Șapte artiști pop români cântă împreună piesa „Cel mai frumos cadou”, pentru cei mai vulnerabili copii ai României. În plină pandemie, care a afectat profund industria muzicală, dar și societatea românească în ansamblu, artiști importanți din România fac un gest de solidaritate și se alătură pro-bono cauzei Hope and Homes for Children, pentru ca 1600 de copii aflați în risc de separare familială să rămână alături de părinții lor.

04
/12
/20

250 de obiecte de artă semnate Andrei Pandea, câte unul pentru fiecare an trecut de la nașterea compozitorului Ludwig van Beethoven, vor forma publicul simbolic al concertului online „ATINS prin muzică // Beethoven // Testament”, cu care violoncelistul Makcim Fernandez Samodaiev și pianista Monica Florescu încheie anul 2020 din cea de-a cincea Stagiune Camerală „Florescu-Fernandez & Friends”.

02
/12
/20

Filarmonica „George Enescu” și Asociația „Clasic e fantastic” anunță un nou concert, din păcate, fără public, din seria Clasic e fantastic. Cum să înțelegem muzica. Sâmbătă, 5 decembrie, la ora 11, pe scena Sălii Mari a Ateneului Român, se va desfășura o nouă Lecție de jazz ce va fi transmisă on line, în timp real și la care vă invităm să participați.

27
/11
/20

OAMENII MUZICII „A muntagna”, „muntele”, este numele dat de localnici Etnei, vulcanul ce domină Catania. Un munte de frumusețe și emoție a fost și Bellini în peisajul istoriei muzicii, chiar dacă nu a creat extrem de multe lucrări și a murit la nici 34 de ani. Sicilianul blond cu ochi albaștri a rămas unul din cei trei zei absoluți ai Bel canto-ului, alături de Rossini și Donizetti.