Conferințele FITS 2019: O Frida Kahlo impresionantă, fragmentată – și grecească
https://www.ziarulmetropolis.ro/conferintele-fits-2019-o-frida-kahlo-impresionanta-fragmentata-si-greceasca/

Spectacolul FRIDA KI ALLO, creat de Katerina Damvoglou şi Robin Beer de la Fly Theatre, a fost prezentat la FITS pe 18 iunie, iar a doua zi creatorii săi au vorbit la conferinţa FITS despre icon-ul Frida din realitate şi cea din spectacol.

Un articol de Cristina Enescu Aky|19 iunie 2019

Cei doi au acceptat să vină la conferința de presă numai cu rugămintea ca moderatorul conferinței FITS, Octavian Saiu, să vadă înainte spectacolul.  „Un semn de demnitate profesională, pentru că dacă nu vezi ceva e dificil sau chiar imposibil să vorbești despre acel spectacol sau să îl descrii.”

Cei doi artiști, el englez iar ea grecoaică, fac teatru împreună și sunt și căsătoriți, lucru ce explică, poate, o chimie specială în spectacolul creat de ei. Acest spectacol spune multe despre Frida Kahlo, dar și despre artiștii care au creat spectacolul. „Pentru noi, spectacolul este o experiență în care trebuie să te scufunzi ca să o înțelegi, pentru că e atât de complex, nu e simplu de pus în cuvinte ce se întâmplă acolo, exact ca și personajul care a fost Frida Kahlo. Motivul principal pentru care am făcut spectacolul este că încă din copilărie mi s-a spus că semăn cu Frida, și niciodată nu am spus ‘mulțumesc’ pentru asta, pentru că nu mă simțeam frumoasă, eram brunetă și băiețoasă. Apoi mama mi-a arătat prima poză cu Frida Kahlo și mi-a spus că uite, e un simbol de feminitate și în același timp – am descoperit apoi- e un simbol al culturii fast food. La un moment dat am încetat să port haine care îmi plăceau și am abordat stilul goth, ca să nu mi se mai spună că semăn cu ea. Ulterior am acceptat situația și am început să mulțumesc când lumea observa asemănarea, și să le explic – da, Frida a fost un personaj real, nu doar unul interpretat de Salma Hayek în filmul deja celebru.

Frida a murit în 1954 dar continuă să fie un simbol foarte puternic. Intenția noastră cu spectacolul a fost să explorăm ce știu și ce vor să știe oamenii despre Frida. Ea a atins în posteritate obiectivul pe care și l-a dorit, anume să aibă o imagine care rezistă. Imaginea ei este foarte fragmentată și asta a și intenționat, din cauza accidentului ei era fragmentată și în sens fizic. Din personalitatea ei și de asemenea din spectacolul nostru fiecare poate alege ce aspect ia cu sine, ce înțelege” a spus Katerina Damvoglou, interpreta Fridei din spectacol, generând o undă de regret în publicul conferinței printre cei care nu au apucat să vadă spectacolul, și indirect evidențiind uriașa problemă irezolvabilă, pentru public, a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, de 26 de ani încoace: imposibilitatea ubicuității și simultaneității la toate spectacolele.

https://www.facebook.com/pg/Fridakiallo/posts/

http://www.sibfest.ro/evenimente-2019/frida-kahlo

FRIDA Ki Allo

De: Katerina Damvoglou

Regia: Fly Theatre (Katerina Damvoglou și Robin Beer)

Dramaturgia: Miranda Batikioti

Scenografia: Ermina Apostolaki

Light design: Christina Thanasoula

Sunet și video: Robin Beer

În distribuţie: Katerina Damvoglou și Robin Beer



17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

10
/04
/24

Massive Attack, Bring Me The Horizon, Queens of The Stone Age, Chase and Status, Sean Paul și Paolo Nutini – așa arată capul de afiș al celei de-a 10-a ediții a festivalului Electric Castle. Alți 300 de artiști din toate genurile muzicale vor fi prezenți la castelul Banffy, din Bonțida, între 17 și 21 iulie, pentru a crea o nouă ediție epică, eclectică, exotică, explozivă.

09
/04
/24

Sorin Zlat Trio propune iubitorilor de jazz un nou concert pe scena Sălii Mari de la ARCUB – Hanul Gabroveni, Changing Times, un mix între cool jazz, post-bop, jazz contemporan și muzică de avangardă, pe 24 aprilie, de la ora 19.00.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.