Cum am devenit stupid – premiera Teatrului Naţional din Iaşi
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-am-devenit-stupid-premiera-teatrului-national-din-iasi/

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Naţional din Iaşi – Sala Uzina cu Teatru – preziuntă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

Un articol de Petre Ivan|6 februarie 2014

Duminică, 9 februarie, de la ora 19.30, Teatrul Național din Iași – Sala Uzina cu Teatru – prezintă premiera spectacolului Cum am devenit stupid, după Martin Page. Regia este semnată de Irina Popescu Boieru, iar scenografia de Axenti Marfa.

„Douăzeci şi cinci de ani. Aceasta e vârsta eroului lui Martin Page, Antoine, un rebel politicos, un revoltat de bibliotecă, neadaptat lumii actuale, în care a avut ghinionul sa se nască, ataşat unor valori culturale şi morale de tradiţie, atât de ignorate, de reformate şi renovate de contemporanii sai, încât el pare desuet, bizar, de mâna a doua…”, spune Irina Popescu Boieru, regizorul spectacolului Cum am devenit stupid.

Cum am devenit stupid

Irina Popescu Boieru – Vârsta teatrală: 25 de ani

Irina Popescu Boieru are în branşă reputaţia unui regizor care face alegeri inspirate, multe dintre spectacolele sale fiind modele de longevitate.

„Douăzeci şi cinci de ani. Atâţia ani de viaţă are personajul acestei piese şi, printr-o ciudată coincidenţă, vârsta eroului meu coincide cu vârsta mea teatrală. După un sfert de secol de activitate artistică, uite că mă abţin de la orice bilanţ.

Imi amintesc că am debutat în anul în care în Romania a avut loc ceea ce s-a numit apoi Revoluţia Română.Şi ca tot ceea ce s-a petrecut ulterior în societate s-a răsfrânt şi asupra artei teatrale. Tocmai de aceea evit orice bilanţ.

Nu de alta, dar mă tem să nu cumva să ajung la  o concluzie despre întreaga mea activitate de până acum, precum cea a lui Antoine despre întreaga lui viaţă: Sufăr de depresie de douăzeci şi cinci de ani”. – a mai precizat Irina Popescu Boieru, în legătură cu noul ei spectacol.

Cum am devenit stupid

Cum am devenit stupid, distribuția:

Cosmin Panaite/ Andrei Grigore Sava, Radu Ghilaş, Haruna Condurache,  Oana Sandu,  Constantin Avădanei, Emil Coşeru, Brânduşa Aciobăniţei,  Georgeta Burdujan, Radu Homiceanu, Andreea Boboc

Foto cu Cum am devenit stupid – Teatrul Național din Iași

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".