Daniela Zbarcea organizează expoziția ,,Intersecții”
https://www.ziarulmetropolis.ro/daniela-zbarcea-organizeaza-expozitia-intersectii/

DanaArtGallery şi Teatrul Odeon vă invită să vizitaţi expoziţia INTERSECȚII a artistei Daniela Zbarcea, în perioada 24 martie – 15 aprilie 2013, la Galeria Odeon.

Un articol de Andrada Văsii|22 martie 2013

DanaArtGallery şi Teatrul Odeon vă invită să vizitați expoziția INTERSECȚII a artistei Daniela Zbarcea, în perioada 24 martie – 15 aprilie 2013, la Galeria Odeon.

O nouă expoziţie a Danielei Zbarcea – pictor grafician, curator – este o manifestare de etapă. Delimitarea temporară astfel aplicată are în vedere certitudinea celor care o cunosc – atât ca om, cât şi ca artist – că tânăra plasticiană va lucra şi în continuare fără zăbavă şi că drumurile care îi sunt deschise vor fi valorificate corespunzător.

Un element de expresivitate care leagă lucrările anterioare de cele recente este contrastul cromatic, de care artista nu se teme, chiar îl doreşte exacerbat, uneori până la limita stridenţei, fără a deveni astfel strigăt, ci propunere de a zăbovi trei secunde mai mult asupra unui chip, a unei stări, a unei posibile conexiuni, a unui vis (sunt titluri sau fragmente din titlurile unor lucrări din această expoziţie).

De aici şi casetările – delimitări programatice într-un flux spaţial care antrenează fondurile pânzelor – menite să propună, uneori în cheie figurativă, nuclee, deci spaţii de senină concentrare şi reflexie. În pătratele sau dreptunghiurile trasate cu siguranţă şi eleganţă se ivesc, ordonate în perspectivă ierarhică, busturi, portrete, siluete, imobile asemenea fotografiilor de epocă, fragile şi supra-expuse ca şi acestea, care afirmă: Iată omul! deşi trăsăturile acestuia s-au estompat până la des-figurare.

În alte lucrări artista renunţă la acest gen de prezentare, contrastele sunt evitate, rigoarea pare a slăbi şi o stare de lirism contemplativ se insinuează în dinamica fluxului de energii şi conexiuni. Deşi lipsite de figuraţie, asemenea lucrări par a fi transpuneri colorate ale unor privelişti, strălucind sub soarele şi în lumina oraşului ei natal (Constanţa). În ritmul alert al tuşelor se insinuează acum semne ale lumii văzute, care localizează, concentrează în contururi ferme, dau seama despre obiecte în contextul şi conotaţiile inedite pe care le propun. Asemenea prezenţe, ingenue de cele mai multe ori, conturate cu spontaneitate şi vioiciune, sunt exerciţii de admiraţie faţă de faptele realităţii, dar şi proiecţii spectaculare în imaginar. (Doina Păuleanu, critic de artă )

Daniela Zbarcea – artist vizual şi curator – a absolvit în 2002 Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi, Facultatea de Arte Plastice, Decorative şi Design.

Info:

Vernisajul va avea loc marți, 26 martie la ora 18.30.

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.