„Desant în alb.Ocolind o expoziţie“, la Aiurart
https://www.ziarulmetropolis.ro/desant-in-alb-ocolind-o-expozitie-la-aiurart/

Vernisajul expoziţiei ,,Desant în alb” va avea loc astăzi în spaţiul de artă contemporană Aiurart. Cei cinci artişti care ocolesc o expoziţie sunt Peter Lober, Alexander Wissel, Wanda Koller, Moritz Fiedler, Johannes Bendzulla.

Un articol de Andrada Văsii|2 august 2013

Vernisajul expoziţiei „Desant în alb” va avea loc astăzi în spațiul de artă contemporană Aiurart. Cei cinci artişti care ocolesc o expoziţie sunt Peter Lober, Alexander Wissel, Wanda Koller, Moritz Fiedler, Johannes Bendzulla.

Cei cinci tineri artişti germani lucrează împreună de mai mulţi ani, fără a constitui însă un grup artistic.

Ferindu-se nu doar de această titulatură, ci şi de întregul ansamblu de aspiraţii, iluzii, dependenţe şi constrângeri impuse de un grup artistic structurat ca atare, ei au preferat mereu să colaboreze în acţiuni şi evenimente care nu le-au afectat independenţa, dar le-au păstrat vie starea de spirit, fermentul angajării colective într-o direcţie obscură ca ţel, dar împărtăşită cu fervoare.

Proiecte de grup

În combinaţii de câte doi sau trei, nu întotdeauna aceiaşi, ei au pus la cale o reţea browniană de mişcări şi gesturi artistice, o serie impresionantă de acţiuni, evenimente şi expoziţii deconcertante pentru oricine ar căuta un fir unic, o platformă ideologică comună care să lege genul neo-dadaist de performance electro-punk-rock al grupului Lederlust (Moritz Fiedler şi Alexander Wissel), incizia metafizică a enunţurilor vizual-textuale post-conceptualiste ale lui Peter Lober, cabaretul apocaliptic-muzeal epuizant al Clubului Single (instrumentat de Alexander Wissel în ultimii doi ani), coregrafia dezarticulată vizual şi sonor a cuplului Wanda Koller şi Moritz Fiedler sau scanările caligrafice ale lui Johannes Bendzulla.

DESANT_IN_ALB

Eliberare de rigorile analizei critice

Laolaltă pentru prima dată în Bucureşti, cei cinci prieteni se lansează într-un Blitzkrieg total, un eveniment în care instalaţiile, fotografiile, muzica şi performance-ul se vor combina pentru a produce acea unică marcă a acţiunilor lor comune, ivite din îmbinarea unui concept „slab” al artei cu un concept „tare” al situării în prezent şi al regăsirii în actul artistic.

În descendenţa „operei de artă totale”, demersul lor se nutreşte din atmosfera paradoxală a artei lifestyle curente, arta retrasă concomitent din consumism şi din patetism, din estetismul intelectualist şi din critica politică, dar atinsă de energie, exasperare şi idee.

Eliberată de prejudecăţile şi normele de definire ale artei contemporane, eliberată de rigorile factice ale „proiectelor”, „implicării sociale” sau „analizei critice”, arta lor îşi arogă apanajul dificil (acum) al gratuitului. Proaspăt şi decomplexat, desantul lor în alb, în gol, marchează gradul zero al libertăţii artistice în actualitate.

Articol preluat înparteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Modernism.ro

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.