Despre succesul filmului Poziṭia Copilului în presa româneascã
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-succesul-filmului-pozi%e1%b9%adia-copilului-in-presa-romaneasca/

  Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:   ,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.  Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc […]

Un articol de Andrada Văsii|18 februarie 2013

 

Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:

 

,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.

 Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc într-un cartier sărac cu părinţii copilului spulberat de Audi pe şosea. Încă de când am citit secvenţa acum câţiva ani în scenariul lui Răzvan Rădulescu şi Călin Netzer am simţit dificultatea infernală a rezolvării ei de către actori. O singură nuanţă greşită, o lacrimă sau o grimasă în plus, o mişcare a mâinii prea lentă sau repezită şi totul alunecă, se falsifică, pică în forţaj sau în melodramă. Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache şi Adrian Titieni, sub bagheta lui Netzer, merg pe sârmă, reuşind să creeze un sentiment pe care l-am mai trăit doar în finalul „Hoţilor de biciclete” al lui De Sica – oameni obişnuiţi, aruncaţi de viaţă unii împotriva altora, în loc să se încaiere, înţeleg că niciunul dintre ei nu e călău, nici victimă, nu e câştigător, nici fericit şi că nu se pot ajuta decât unii pe ceilalţi, de sus nu vine nimeni să-i salveze. ’’ (Sursa: Gandul)

 

Poziṭia Copilului a câştigat în acest weekend premiul Ursul de Aur, devenind astfel un subiect de discuṭie atât pentru presa naṭionalã, cât şi pentru presa strãinã. Cu un scenariu bine lucrat, Poziṭia Copilului a depãşi asteptãrile tuturor şi a reuşit sã impresioneze publicul spectator. În plus, succesul filmului Poziṭia Copilului a dus la aciziṭionarea drepturilor de difuzare în mai multe ṭãri europene.

31
/01
/23

Radio România Cultural lansează a doua ediție a mesajului Rugă pentru pace, în cadrul Campaniei Viața într-o valiză, la un an de la invazia Rusiei în Ucraina, un război care a destabilizat o lume întreagă. Mesajul este citit tot de poeta Ana Blandiana, un simbol al libertății românești, scriitoarea care a transmis, în urmă cu un an, primul îndemn de pace printr-un scurt fragment din prefața cărții Ultimii martori de Svetlana Aleksievici, scriitoare născută în Ucraina și câștigătoare a premiului Nobel pentru Literatură.

31
/01
/23

Teatrul Coquette propune publicului la început de februarie patru spectacole de excepție: „Eu, Tu și copacul/Șah mat”, pe 4 de la ora 19.00, apoi „Doamne, ce zile minunate”, programat pe 10 la ora 19.00, iar pe 11 „Califul barză”, de la ora 11.00 și „Valsul hazardului”, de la 19.00.

30
/01
/23

În perioada 20 – 28 ianuarie a avut loc în Franța cea de-a 5-a ediție a Festivalului de film documentar (FIPADOC) de la Biarritz, primul eveniment major al anului din circuitul celor dedicate acestui gen, care reunește anual 50 de țări participante și peste 30.000 de spectatori. Cu această ocazie, „Pâinea noastră cea de toate zilele”, cel mai nou documentar regizat de Șerban Georgescu („Varză, cartofi și alți demoni”; „Jurnalul familiei -escu”) a avut premiera internațională, fiind nominalizat în cadrul secțiunii IMPACT, dedicată producțiilor cu teme sociale, de mediu sau justiție.

30
/01
/23

Cele trei reprezentații ale spectacolului de balet clasic „Spărgătorul de nuci”, primele prezentate publicului la Sibiu în acest an, s-au dansat cu casa închisă, atât la matineu (26 și 27 ianuarie) cât și seara (28 ianuarie), în prezența a 1524 de spectatori. Cele trei reprezentații din Sibiu, încheie o serie de 21 de spectacole cu „Spărgătorul de nuci”, prezentate de Teatrul de Balet Sibiu în turneu în Belgia și Olanda în perioada 17 decembrie - 9 ianuarie 2023.

30
/01
/23

Asociația Semper Culturalia, în parteneriat cu Institutul Cultural Român, organizează în perioada 30 ianuarie – 1 februarie 2023, în marja Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului (27 ianuarie), o serie de manifestări menite să contribuie la menținerea vie a amintirii victimelor Holocaustului și să susțină demersurile civice de a lupta împotriva xenofobiei și antisemitismului.

30
/01
/23

Institutul Cultural Român (ICR) anunță relansarea Programului de finanțare și parteneriate culturale Cantemir, destinat proiectelor din mediul internațional. În cadrul acestui program, derulat anterior în perioada 2006-2012 și reluat în 2023 cu unele modificări, ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans). Evenimentele asociate proiectelor finanțate vor fi organizate exclusiv în afara țării.

27
/01
/23

„Pour moi, peindre c'est la vie, la vraie vie, ma vie” („Pentru mine, a picta este viața, viața adevărată, viața mea”). Iată ce scrie pe piatra lui funerară din Cimitirul Montmartre.