Din 14 septembrie, Teatrul Apropo navighează cu Arca!
https://www.ziarulmetropolis.ro/din-14-septembrie-teatrul-apropo-navigheaza-cu-arca/

Cea de-a 10-a stagiune a Teatrului ARCA din Clubul La Scena începe cu forţe proaspete, născute din asocierea cu Teatrul Apropo. Arca şi Apropo nutresc aceleaşi convingeri legate de rostul teatrului, mai cu seamă în zona independentă. Ele cred în puterea teatrului, în capacitatea lui de a demola clişeele si răspunsurile prefabricate cu care ne bombardează societatea contemporană.

Un articol de Petre Ivan|12 septembrie 2014

Atât Arca, teatrul din Clubul La Scena, cât și partenerul său, Teatrul Apropo, doresc nu doar să-și amuze spectatorii, ci mai ales să-i surprindă, să le redeschidă apetitul de a-și pune întrebări într-o lume care pare că le știe pe toate și că-și arogă dreptul de a gândi în locul nostru.

În acest scop, va fi abordată preponderent dramaturgia contemporană.

ARCA și Apropo te așteaptă începând cu 14 septembrie, în Clubul La Scena și te invită să descoperi că teatrul poate fi mult mai mult decât simplu divertisment. Stagiunea începe în forță, cu trei premiere, în săptămâna inaugurală fiind reluate și unele spectacole de succes din stagiunile precedente.

Teatrul ARCA

Teatrul ARCA a luat ființă ca proiect al Fundației ParteR în urmă cu 10 ani. A debutat cu „Top Dogs” (Șomeri de lux), de Urs Widmer, piesă de mare succes internațional.

Teatrul Arca, Clubul La Scena

Teatrul Arca, Clubul La Scena

În acest spectacol au evoluat mulți dintre marii artiști ai scenei românești: Valeria Seciu, Victor Rebengiuc, Șerban Ionescu, Claudiu Bleonț, Ionel Mihăilescu, Ozana Oancea, Mihai Dinvale. Ei au fost urmați de actori valoroși din generațiile mai noi. T

ot aici a fost produs, în colaborare cu Teatrul Inexistent, și cel dintâi musical 100% românesc, „Supermarket”, de Theo Herghelegiu, pe muzica originală a lui Eduard Petru Jighirgiu.

Teatrul Apropo

Teatrul Apropo este cel mai nou teatru independent din București și te invită să descoperi alte forme de exprimare teatrală decât cea clasică.

El promovează spectacole de teatru experimental, cum ar fi „Brioc” – primul spectacol de teatru-labirint din România, precum și spectacole de teatru-dans și teatru-concert.

Pe lângă abordarea repertoriului contemporan, Teatrul Apropo își dorește să revină și asupra textelor clasice, pentru a descoperi acolo acel nucleu care vorbește sensibilității noastre contemporane.

Foto: Teatrul Apropo şi Teatrul Arca – facebook

10
/09
/14

Clubul Cărţile Denisei revine în această toamnă cu o nouă întâlnire joi, 11 septembrie, de la ora 19.00 la Librăria Humanitas Kretzulescu (Calea Victoriei nr.45). Pornind de la Pan şi de la Victoria, două micromane semnate de laureatul premiului Nobel pentru literatură Knut Hamsun vă invităm să intraţi în dialog cu Elisabeta Lăsconi, Dana Jenaru, Andreea Răsuceanu şi Dragoş C Butuzea, invitaţii acestei ediţii.

09
/09
/14

Teatrul Excelsior pornește la drum în noua stagiune 2014-2015 cu o tolbă plină de proiecte și gata de ieșirea în marea lume a festivalurilor. Noul director al Teatrului Excelsior, Adrian Găzdaru, vă propune în această toamnă două premiere cu totul speciale.

09
/09
/14

ConTempo, una dintre cele mai apreciate formaţii de cvartet din lume, compusă în întregime din muzicieni români, deţine astăzi o poziţie dorită de multe ansambluri de acest gen: este cvartetul de Stat al Radio Televiziunii Irlandeze şi susţine concerte şi turnee pe toate continentele.

09
/09
/14

Corul de Copii Radio şi alte trei coruri de copii şi tineret din Bucureşti şi din ţară, alături de celebrul Cor Naţional de Cameră Madrigal, vă invită sâmbătă, 13 septembrie (19.00), la un adevărat regal muzical coral la Sala Radio.

08
/09
/14

Ştiaţi că astăzi se împlinesc zece ani de când cel supranumit lordul muzicii româneşti, Dan Spătaru, a plecat dintre noi? Cântăreţul a murit la 8 septembrie 2004, în urma unui atac de cord, la nici 65 de ani. În memoria lui Dan Spătaru este organizat anual, la Medgidia, festivalul care îi poartă numele.

08
/09
/14

De ce preferă artiștii tineri să lucreze în sistemul teatral independent, care sunt riscurile meseriei din această sferă și dacă beneficiile suplinesc în totalitate nevoia de expresie artistică, am aflat de la Chris Simion, Ionuț Grama și Mariana Cămărășan.