Directorul Operei din Cluj, Rares Trifan, a fost desemnat referent la ICR New York
https://www.ziarulmetropolis.ro/directorul-operei-din-cluj-rares-trifan-a-fost-desemnat-referent-la-icr-new-york/

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York. ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate. Astfel, în urma […]

Un articol de Andrada Văsii|7 ianuarie 2013

Rareş Cristian Trifan, directorul Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca, a fost desemnat câştigător al unui concurs organizat de Institutul Cultural Român (ICR) Bucureşti pentru ocuparea postului de referent la ICR New York.

ICR a anunţat vineri, pe site-ul propriu, câştigătorii concursului organizat pentru ocuparea unor posturi din Institutele Culturale Române din străinătate.

Astfel, în urma concursului organizat de Institutul Cultural Român, în perioada 23 noiembrie 2012 – 4 ianuarie 2013, au fost desemnaţi în funcţiile de referenţi la ICR Praga – Denisse Ionescu, la ICR Praga – Teodora Cojocaru, la ICR Viena – Radu Naghiu, la ICR Berlin – Raluca Betea, la ICR Berlin – Daniela Duca, la ICR Roma – Andrei Vasilica, la ICR Roma – Ispas Daniela Mihaela, la ICR New York – Trifan Rareş Cristian, la ICR Bruxelles – Mirona Măgeanu, la ICR Stockholm – Petre (Buligescu) Luiza-Maria, la ICR Londra – Gabriela Mocanu, iar la ICR Varşovia – Bogdan Nicolae Ionescu.

Rareş Cristian Trifan, desemnat referent la ICR New York, ocupă în prezent şi funcţia de director al Operei din Cluj-Napoca, potrivit site-ului operacluj.ro.

Rareş Trifan a fost trimis în judecată, în octombrie 2011, pentru conflict de interese, după ce procurorii au stabilit că, în calitate de director general al Operei, a încheiat, în 23 februarie 2009, un contract cu sine însuşi, în calitate de regizor, având ca obiect regizarea unei opere. În urma încheierii respectivului contract, Trifan a obţinut 7.250 de euro. La momentul respectiv, Sergiu Bogdan, avocatul lui Rareş Trifan, a spus că directorul nu a încălcat nicio lege, iar contractul pentru care este cercetat a fost verificat de Ministerul Culturii (în subordinea căruia se află Opera din Cluj, n.r.) care a constatat că este în „perfectă legalitate”, după cum a transmis la momentul respectiv corespondentul MEDIAFAX. În februarie 2012, Rareş Trifan a fost achitat de Curtea de Apel Cluj, sentinţa putând fi atacată în zece zile de la pronunţare.

Pe de altă parte, în ultimii ani, Rareş Trifan a fost de mai multe ori în conflict cu angajaţi ai Operei din Cluj, care au cerut conducerii Ministerului Culturii demiterea sa pentru „management defectuos”. Acuzaţiile au fost respinse de fiecare dată de Trifan.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, Rareş Trifan nu a putut fi contactat.

Pe de altă parte, Andrei Vasilica, referent la ICR Roma, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, lucrează la ICR – Direcţia Generală Institute Culturale din Străinătate, pe postul de expert II, potrivit declaraţiilor sale de avere din 2010 şi 2011, postate pe site-ul ICR.

De asemenea, Denisse Ionescu, referent la ICR Praga, în urma concursului organizat, lucrează la ICR Bucureşti din 2012, pe postul de expert, potrivit site-ului ICR.

Pe de altă parte, în urma concursului organizat de ICR Bucureşti, au fost desemnaţi: director adjunct la ICR Berlin – Dana Bizuleanu (Sighişoara), director adjunct la ICR Lisabona – Gelu Savonea (Bucureşti) şi director adjunct la ICR New York – Mihaela Cropsey (Washington D.C.).

Dana Bizuleanu este student-doctorand la Catedra de Literatură Română, Teoria Literaturii şi Etnologie, de la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, potrivit blogului studenţilor la Facultatea de Litere a UBB (studentilitereubb.blogspot.ro).

Pe de altă parte, potrivit site-ului ICR, pentru funcţia de director adjunct al ICR Varşovia concursul se va relua „cu participanţi care cunosc limba poloneză”. Între timp, se prelungeşte cu un an mandatul directorului adjunct aflat în funcţie, Monica Voitovici.

„Aceste desemnări se transferă spre aprobare Ministerului Afacerilor Externe şi Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional”, se mai spune pe site-ul ICR.

Potrivit sursei citate, directorul adjunct al ICR Viena se stabileşte după interviul cu cei trei candidaţi rămaşi în competiţie (Andra Bruciu Cozlean, Ilinca Macarie, Roberto Dietrich).

Pe de altă parte, într-un comunicat remis sâmbătă agenţiei MEDIAFAX de către ICR Bucureşti, se spune că „în vederea ocupării unor posturi (director adjunct şi referent) din Institutele Culturale Române din străinătate, Institutul Cultural Român a organizat, în premiera, concursuri anunţate public”.

Potrivit comunicatului, s-au înscris 189 de candidaţi pentru 5 posturi de director adjunct (30 de candidaţi) şi 12 posturi de referent (159 de candidaţi).

„Comisia, alcătuită conform legii, a analizat dosarele de concurs şi a stabilit, în conformitate cu regulamentul anunţat, candidaţii eligibili. În cazul în care candidaţii au fost la egalitate va fi organizat interviu, conform regulamentului, în intervalul 7-11 ianuarie 2013”, se mai spune în comunicat.

Potrivit aceluiaşi comunicat, „au fost respectate toate prevederile regulamentului, candidaţii provenind din diferite localităţi ale ţării”, iar „criteriile de concurs au fost anuntaţe public în noiembrie 2012”.

„Institutul Cultural Român va continua practica scoaterii la concurs a posturilor. Candidaţii care nu au reuşit pot opta pentru înscrierea la concurs, în perioada următoare, în vederea ocupării posturilor ce vor fi vacantate”, se mai spune în comunicat.

ICR a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea unor posturi la Institutele Culturale Române din străinătate în data de 23 noiembrie 2012. Rezultatele concursului au fost făcute publice pe 4 ianuarie 2013, cu 17 zile mai repede decât termenul anunţat iniţial pentru publicarea rezultatelor. În anunţul, postat pe site-ul ICR pe 23 noiembrie, se spune: „Rezultatele vor fi anunţate pe site-ul Institutului Cultural Român (www.icr.ro.) în data de 21 ianuarie 2013”.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, componenţa comisiilor de concurs nu a fost făcută publică.

 

 

Sursa: Mediafax

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.