Docuart.ro devine un portal complex al documentarului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-ro-devine-un-portal-complex-al-documentarului-romanesc/

În vara lui 2016, platforma online docuart.ro îşi măreşte consistent spaţiul dedicat mişcării documentariste româneşti şi internaţionale.

Un articol de Liliana Matei|6 August 2016

Cinefilii și cineaști români au acum la dispoziție o platformă extinsă unde vor afla cele mai complexe informații despre documentarul românesc și despre cum se integrează genul în tendințele cinematografice actuale. Această inițiativă vine în continuarea preocupării Docuart.ro pentru informare, educare și culturalizare.

În urma finanțării acordate de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) pentru proiecte editoriale, la secțiunea Noile Media, Docuart va pune la dispoziția cineaștilor, producătorilor, cinefililor și tuturor celor interesați de mișcarea documentaristă românească interviuri, reportaje, analize, cronici de film și de carte, topuri, recomandări și podcasturi culturale – un conținut extrem de variat prin care docuart.ro devine un instrument de promovare a cinematografiei românești și europene. Proiectul este finanțat pe o perioada de 4 luni, 1 august – 30 noiembrie 2016.

„Documentarul românesc trăiește o veritabilă explozie: de pildă, pentru festivalul Docuart din toamnă, s-au înscris în jur de 70 de filme, dintre care foarte multe studențești. E chiar o mini-industrie! Însă e vorba și de o criză de supraproducție, în condițiile în care există foarte puține ocazii ca acești cineaști să-și proiecteze operele pentru public. Noi ne propunem să corectăm acest lucru. Vrem să le dăm tinerilor documentariști <<o voce>>, o platformă pentru a-și populariza filmele, o ocazie de a polemiza despre documentar, de a-și îmbogăți cultura cinematografică și universul teoretic”, spune Anca Grădinariu, redactor șef al platformei culturale.

Pe site-ul Docuart.ro se vor putea viziona, în continuare, documentare autohtone, producții vechi și noi. Pentru publicul internațional interesat de ce se întâmplă în România, vor exista materiale și filme traduse în limba engleză. Un punct forte al platformei continuă să îl reprezinte securitatea materialelor video încărcate pe un server cu siguranță completă.

Platforma dorește să atragă atenția cinefililor de peste granițe, martori ai succeselor cinematografiei românești și, în mod special, a celor autohtoni, unde fenomenul nu se bucură încă de o mare vizibilitate. Docuart construieşte un pod de legătura între public și cineaștii români, dorind să încurajeze deopotrivă cererea și oferta:

“Pentru că stimulăm interesul oamenilor pentru aceste produse, stimulăm implicit producţia de noi creaţii și aducerea în atenţie a celor deja existente. Această idee nu se limitează doar la filmul documentar românesc, ci merge spre promovarea diverselor forme de artă și artişti”, spune Daniela Apostol, președinte Docuart.

Asociația culturală are ca țintă preponderentă publicul tânăr pe care intenționează să îl familiarizeze atât cu elemente cheie ale cinema-ului, cât și cu noul val al regizorilor de documentare. Proiectele organizației susţin cultura și valorile autohtone, patrimoniul cultural cinematografic românesc.

Asociaţia Docuart este un operator cultural reprezentativ pentru domeniul filmului documentar din România și organizează evenimente de promovare și festivaluri de specialitate începând cu anul 2012.

19
/04
/19

Realizarea unui film necesită timp și mulți bani. Doar o nevoie interioară de nestăpânit ar trebui să împingă pe cineva la un efort atât de mare. Însă două filme românești recente, lansate într-un trist anonimat, arată că nu trebuie să ai talent şi nici măcar meșteșug pentru a te pretinde cineast.

18
/04
/19

Lungmetraje regizate de cineaşti precum Jim Jarmusch, Pedro Almodóvar, Ken Loach şi fraţii Dardenne au fost selectate în competiţia oficială a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes. România este reprezentată în cursa pentru Palme d'Or de „La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, ]n timp ce Alain Delon va primi un Palme d'Or onorific.

18
/04
/19

„La Gomera / The Whistlers”, cel mai recent lungmetraj semnat de regizorul Corneliu Porumboiu, va avea premiera mondială în cadrul celei de-a 72-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. Filmul a fost inclus în competiția oficială a prestigiosului eveniment care se va desfășura luna viitoare, în perioada 14-25 mai 2019.

16
/04
/19

"Nu sunt nostalgică, obişnuiesc să privesc înainte, dar îmi e dor de momentele magice petrecute cu Visconti şi Fellini." - Claudia Cardinale. Celebra actriţă italiană a împlinit 81 de ani.

15
/04
/19

Independența Film anunță lansarea în cinematografele din România, din 26 aprilie, a neo-noir-lui regizat de David Robert Mitchell: Under the Silver Lake. Filmul a fost prezentat în competiția oficială a Festivalului de la Cannes 2018, unde a atras atenția criticilor de film și cinefililor prin originalitatea sa, regie, soundtrack și imagine.

14
/04
/19

CRONICĂ DE FILM Vara anului 1981, URSS – un cântăreț de rock consacrat și îndrăgit, Mike Naumenko, și soția sa Natalia îl întâlnesc pe Viktor Țoi, care va deveni o vedetă a muzicii underground sovietice din anii `80. Este punctul de pornire din „Leto” (2018), noul film al regizorului rus Kirill Serebrennikov.

12
/04
/19

Competiția celei de-a opta ediții a Festivalului Internațional de Film Cinepolitica (18 – 21 aprilie, București) reunește cele mai noi și premiate filme cu temă politică. Printre ele și Omul Roșu - regizat de Mugur Vărzariu - ce spune povestea lui Petre Ignatencu, canoist de performanță și șofer de taxi în anii ‘60, care crede cu tărie că prăbușirea comunismului în decembrie ‘89 a fost o uriașă greșeală a istoriei. 

12
/04
/19

A treia ediție a American Independent Film Festival începe vineri 12 aprilie la Cinema PRO cu Gala de deschiderea a festivalului, urmată de proiecția în premieră, de la ora 20:00 a filmului The Sisters Brothers, în prezența regizorului Jacques Audiard, unul dintre invitații speciali ai festivalului.

11
/04
/19

INTERVIU „Nu a existat o singură direcție „autoritară” în selecție. Ne-am ghidat după anumite titluri pe care am simțit nevoia să le arătăm, titluri care ne-au plăcut foarte mult și reprezentau mai multe fațete al cinema-ului american contemporan”, spune Andrei Tănăsescu, curatorul AIFF (12-18 aprilie).

Page 20 of 252« First...10...1819202122...304050...Last »